Ik heb al eerder een topic geopend over Julians korte slaapjes overdag.
Hij is nu 21 weken en slaapt de hele avond en nacht door en gaat daarbij vrijwel direct slapen. (heerlijk!) Meestal al vroeg wakker, ongeveer 06:00. Ik draai hem dan op zn rug (hij slaapt op zn buik) en dan kletst/speelt hij nog eventjes. De eerste fles geef ik niet voor 6.30. Het liefst pas om 7.00, ik wil niet dat hij gaat wennen aan zo’n vroege tijd. Na die fles leg ik hem terug op zn rug, hij kletst dan weer een poosje en daarna kan ik hem weer op zn buik draaien en valt hij snel in slaap; ik wrijf dan heel even over zn ogen. Gemiddeld slaapt hij dan nog 1,5 uur. Soms 1 uur, soms 2 uur. Dan weer een fles om ong. 11 uur. Wanneer hij daarna aangeeft moe te zijn, gaat hij direct naar bed. Soms even laten huilen op zn buik, daarna draaien naar zn rug, ogen wrijven en hij valt in slaap. HELAAS, na stipt 30 min. wordt hij wakker en dan is het meestal helemaal klaar, vaak is dat rond 13.00. Daarna slaapt hij helemaal niet meer, dus pas 's avonds weer…
Maar… ik werk op ma en di. Hij is dan een dag bij mijn schoonouders en een dag bij mijn moeder. En…DAAR SLAAPT HIJ WEL! Gisteren wel 3 uur en vandaag ook ruim 2,5 uur!
HOE KAN DIT NOU??? Ze doen het op dezelfde manier als ik; dus indien nodig even moe laten huilen op zn rug, daarna omdraaien naar zn buik, oogjes wrijven en klaar. Zo frustrerend dat het daar wel gaat en hier 5 dagen in de week niet! Ik moet me erbij neerleggen, en dat doe ik ook wel, maar toch!
Wie o wie heeft een idee? Of een soortgelijke ervaring?
Groetjes Mirjam