Wie o wie heeft een idee?

Ik heb al eerder een topic geopend over Julians korte slaapjes overdag.
Hij is nu 21 weken en slaapt de hele avond en nacht door en gaat daarbij vrijwel direct slapen. (heerlijk!) Meestal al vroeg wakker, ongeveer 06:00. Ik draai hem dan op zn rug (hij slaapt op zn buik) en dan kletst/speelt hij nog eventjes. De eerste fles geef ik niet voor 6.30. Het liefst pas om 7.00, ik wil niet dat hij gaat wennen aan zo’n vroege tijd. Na die fles leg ik hem terug op zn rug, hij kletst dan weer een poosje en daarna kan ik hem weer op zn buik draaien en valt hij snel in slaap; ik wrijf dan heel even over zn ogen. Gemiddeld slaapt hij dan nog 1,5 uur. Soms 1 uur, soms 2 uur. Dan weer een fles om ong. 11 uur. Wanneer hij daarna aangeeft moe te zijn, gaat hij direct naar bed. Soms even laten huilen op zn buik, daarna draaien naar zn rug, ogen wrijven en hij valt in slaap. HELAAS, na stipt 30 min. wordt hij wakker en dan is het meestal helemaal klaar, vaak is dat rond 13.00. Daarna slaapt hij helemaal niet meer, dus pas 's avonds weer…

Maar… ik werk op ma en di. Hij is dan een dag bij mijn schoonouders en een dag bij mijn moeder. En…DAAR SLAAPT HIJ WEL! Gisteren wel 3 uur en vandaag ook ruim 2,5 uur!
HOE KAN DIT NOU??? Ze doen het op dezelfde manier als ik; dus indien nodig even moe laten huilen op zn rug, daarna omdraaien naar zn buik, oogjes wrijven en klaar. Zo frustrerend dat het daar wel gaat en hier 5 dagen in de week niet! Ik moet me erbij neerleggen, en dat doe ik ook wel, maar toch!

Wie o wie heeft een idee? Of een soortgelijke ervaring?

Groetjes Mirjam

Op zo’n dag dat-ie bij opa en oma is, krijgt-ie veel meer prikkels is dus veel vermoeider dan thuis. Grote kans dat-ie daarom bij opa en oma meer slaapt. Gewoon meer vermoeidheid!

Groetekes, Sje

Dus ik moet hem extra moe maken?
Dat wordt wat!

bij mij slaap damian ook na zijn eerste fles nog +/- anderhalf uur en dan is het ook over. thuis slaapt hij alleen als we langer dan een uur met de wandelwagen lopen en dan idd hooguit 30 min of in de maxi in de auto zolang we rijden. bij mijn ouders slaapt ie super snel. als mijn moeder hem in zijn bedje legt slaap ie ruim 2 uur en is de wagen soms wel 4!!! echt om jalours op te worden

Lilypie First Birthday tickers

Ja, zet hem een uur in zijn wippertje voor een of ander videoclip-channel op TV neer! Hahaha!

Nee, maar zonder gekheid, dat zou echt weleens de reden kunnen zijn. Thuis zijn het over het algemeen bekende prikkels waar hij inmiddels redelijk mee om kan gaan. Bij opa en oma zijn is veel vermoeiender. Er komt daar veel meer op hem af. Alleen al omdat opa en oma meer tijd hebben om hem gezellig bezig te houden dan mama, want mama moet ook zo haar dingetjes in huis kunnen doen. Die heeft geen tijd om de hele ochtend boven haar baby te hangen met liedjes en lieve woordjes.

Dus alles wat opa en oma met hem doen vreet energie en dus slaapt-ie goed.

Groetekes, Sje

hoi, hier ook een korte slaper overdag. Hij sliep eerst echt helemaal niet in zijn bed, alleen in de wandelwagen of als ik met hem ging liggen.
Ik heb vorige week zijn bed gedraaid zodat hij met zijn gezicht naar het oosten ligt en het gaat nu al een stuk beter. Slaapt nog maar een uurtje aan een stuk, maar de avonden en nachten waren ook minder geworden en die gaan nu ook goed. Ik hoef 's avonds ook maar 1 of 2 keer terug om hem op zijn rug te draaien of het tutje erin te doen en eerder was dat 10 keer en soms werd het helemaal niks. Ben nu zelfs van de 5e fles af omdat ik hem na het fruitje om 6 uur in bed leg en dan slaapt hij tot 21.30. Laatste fles en meteen weer terug erin.

Ik weet niet of het aan het bedje ligt, maar is wel toevallig.

Succes

22-12-2009 colin geboren

persoonlijk heb ik ervaren dat die kleine dutjes vanzelf over gaan als ze meer kunnen. hier ook een tijdje een korte slaper gehad. werd er echt moe van. duurde ongeveer een anderhalve maand. en toen hij meer kon zoals tijgeren enzo, begon hij veel langer te slapen. nu ben ik al blij dat hij een uurtje slaapt maar vaak genoeg kan hij 3 uur achter elkaar slapen. dus ik denk dat het vanzelf weer over gaat het is even doorbijten. ik dacht dat het nooit meer zou veranderen maar toch is het goed gegaan. en ook wat Sje zegt, omas en opas houden ze ook goed bezig wij doen dat iets minder omdat we idd veel te doen hebben. dat is dus ook de reden waarom ze iets meer moe zijn en wat langer kunnen slapen als ze bij een ander zijn.

sterkte ermee!

Lilypie First Birthday tickers