Wie o wie ervaring met olvarit potjes en kme

hi dames,

hier een probleem. mijn zoontje van 6 maanden krijgt al een tijdje bijvoeding. nou heb ik vandaag voor het eerste een potje 6 maanden olvarit gehaald, dit was gemixt fruit. omdat hij de meeste al gehad heeft dacht ik zal geen probleem zijn. fout! hij heeft er ontzettend veel last van. hij is sinds we hem om 19.00 uur op bed hebben gelegd al 10x wakker geworden met krampjes en al. nu staat er op die potjes koemelkeiwitvrij, dus ik dacht ow dat kan dus. maar ik had niet gelezen dat er wel 40% sinaasappelsap in zat! wat hij dus niet mag. dus dat verklaart alles. nou vraag ik me af wat ik hem dan wel mag geven aangezien dat bijna in alle potjes zitten. ik wil wel zelf fruithapjes maken maar dat kan momenteel even niet. maar het komt wel. ben niet van plan om hier lang mee door te gaan. en is er iemand die wel 6 maanden potjes gebruikt met kme en welke dan wel? ik heb momenteel weinig keus merk ik…ik voel me ook zo stom heb nu alle potjes weggegooid uit boosheid…

Lilypie First Birthday tickers

Als je zoontje er zo sterkt op reageert zou ik toch beginnen met zelf fruithapjes te maken. Is heel simpel en makkelijk. Ik heb bakjes gekocht bij de Xenos en je bent even een uurtje bezig en je hebt voor tijden fruit klaar. Ik kook wat appels anders zijn ze te hard voor de staafmixer. Ondertussen schil en pureer ik de meloen en peer en dan zijn de appels ook klaar en heb ik al weer 3 soorten klaar staan. Appels even laten afkoelen en hup alles in de vriezer. Banaan mag niet in de vriezer die doe ik op de dag zelf klaar maken. Die hoef je alleen maar even te prakken.

gelijk heb je. heb net een medewerker van nutricia gesproken maar begreep ook niets van haar verhaal…ze zegt dat sinaasappelsap er weinig mee te maken heeft…terwijl je juist met citrusvruchten uit moet kijken staat er op de website van kme. de reden dat ik het zelf niet maakte kwam echt door luiheid. wilde liever kant en klaar kopen maar nu begrijp ik waarom iedereen zelf potjes maakt hhahaah dus ik ga vandaag nog aan de slag! als er verder nog suggesties/tips zijn dan hoor ik dat graag vind het af en toe wel makkelijk om een paar potjes mee te nemen als ik ergens ga logeren ofzo dan is het best wel vervelend als je nog hapjes klaar moet maken…

dus welke kant en klare potjes van 6 maanden gebruiken jullie bij je kindjes met kme?

hoi mama Selma,
Er is net een post geopend met welk fruit waar ik een overzicht heb neergezet welk fruit bij welke leeftijd mag, heb je weer wat ideeen!

Wat ik doe, ik maak bv appel net als Muriel. Dan doe ik het in een ijsblokjeshouder en de vriezer in. Als het bevroren is gaat het in een zakje in de vriezer. Als je dan weg moet haal je twee of drie blokjes uit de vriezer, in een tupperwarepotje en je neemt het zo mee. Ok hij eet dan meestal appel als je op pad gaat maar ach… Je kunt het misschien ook wel met rauw gepureerd fruit zoals peer doen maar dan weet ik niet zeker. Iemand?
groetjes,
Wendy

[img]http://lb1f.lilypie.com/esSRp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Ik vries de peer en meloen ook in dus die kan je ook mee nemen onder weg Als je langer weg gaat zou je een soort van isolerende tas of iets moeten hebben en kan je wat meer mee nemen en als je bent waar je moet zijn dan daar gelijk weer in de vriezer. Eventueel zou je voor de keren dat je een keer weg gaat misschien ook gewoon een potje voor 4 maanden kunnen halen. Ik heb ook begrepen dat je met citrusvruchten moet uit kijken en niet eens als je kindje kme heeft maar sowieso.

Ik doe elke ochtend zelf maken. ik ben maar een kwartier bezig. Appeltje schillen, banaantje pellen etc. en dan in de blender (blender hoef je de appel niet te koken) Beetje water doe ik er vaak bij omdat hij anders niet wil pureren en klaar is kees (marja) hihi.
Ik heb ook een voorraad in de diepvries… handig als ik een keer geen zin heb
Ook groente doe ik in de diepvries, dit maak ik van te voren omdat het meer werk is. Heb nu nog een zak vol sperciebonen liggen… zal die zo even koken en dan door de blender… overgieten in ijsblokjesbakjes, in vriezen, vanmiddag er weer uit halen en dan allemaal met een mes eruit vissen en dan in een grote bak, Ik heb wel grote ijsblokkenbak en ze krijgt er ongeveer 7 per keer.
En ook geen gezeur met die melk, veel meer smaak en je hebt er ook nog een goed gevoel bij

X

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

hij eet normaal gesproken 200gram van allebei, hoe doen jullie dat met de ijsblokbakjes dan? ik zou me god niet weten hoeveel gram dat bij elkaar is eerlijk gezegd of wegen jullie alles voordat het de blender in gaat

nou mama Selma wat een goed idee! en dan doe je het in die ijsblokhouders (verschilt nog wel eens van grote) en dan weet je hoeveel blokjes 200 gram is!
groetjes,
Wendy

Je kunt ook van die goedkope witte plastic drinkbekertjes pakken. Doe ik ook altijd en je kunt het gewicht dat gewoon afwegen.

Kindjes met een koemelkallergie hebben heel vaak (maar niet altijd) ook eczeem klachten, citrusvruchten zijn met name bij eczeem niet verstandig. In princiepe mag een kindje met koemelkallergie dus best sinasappel, maar wanneer er ook andere klachten zijn zoals eczeem dan kan je dit beter vermijden.

Ik maak de fruithapjes ook meestal zelf, maar als ik weg ga neem ik ook een kant en klaar bakje mee. Ik gebruik dan de fruithapjes van Friso fruitfestijn (framboos, appel, peer) en dat gaat hier prima, geen verergering van de klachten.
Maar helaas blijft het een kwestie van voorzichtig uitproberen en kijken waar jouw kindje het beste op reageert.

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers