Wie kent dit

Lucas heeft de laatste 2 weken niet zo’n zin om te gaan slapen. Hij is nu bijna 17 maanden en loopt bijna 2 weken. Hij gaat rond 7 uur half 8 naar bed. Dat ging ook altijd prima maar de laatste tijd heeft meneer er geen zin in. Hij is wel moe en staat ook in zijn bedje te duimen maar kan op de een of andere manier de slaap niet vatten.
Wordt er een beetje moedeloos van, denk dat ik nu maar ga proberen om een beetje pap te geven voordat hij naar bed gaat. Ik heb soms het gevoel dat hij toch wat honger heeft.

Iemand misschien tips?
Hoe vroeg/laat liggen jullie kinderen eigenlijk op bed?

Groetjes Miriam

misschien een raar vraagje maar heeft hij een druk kamertje? sommige kinderen kunnen daar niet tegen en gaan rond kijken en zo het kan ook weer zo’n periode zijn tja dat horen we vaak maar het is wel zo jordy is op het moment echt super vervelend probeerd overal zijn zin in te krijgen een troost weet dat het ooit weer over gaat, jordy gaat tussen half 7 en 7 naar bed maar elk kind is daar anders in de een heeft meer slaap nodig dan de ander, misschien ff boekje voor lezen voor het slapen gaan… veel succes want snap dat je er een beetje moedeloos van word.
Gr Tries

ps heb het veranderd hoor moon hihi (dankje)

Gewijzigd door - mama van Jordy op 12 Aug 2002 22:43:20

Hoi, tja, kweenie, mijn Lucas ligt soms al om half 7 op bed en soms om half 9. Misschien inderdaad die pap proberen. Enne Tries?? tis moedeloos, niet moedeRloos hahahahahahhahahahahahaha. Sorry, moest errug lachen om dat “kleine” foutje

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

hoi,

Waarschijnlijk doe je dit al, maar een vast bedritueel wil ook wel eens helpen… en geen drukke spelletjes voordat hij gaat slapen . Mijn man had de neiging om na het eten nog effe flink te stoeien of spannende spelletjes te doen met als gevolg dat pepijn helemmal hyperdepieper naar bed ging en niet kon slapen.

Groetjes Monique

Hallo allemaal.
Gister was het weer ellende, toch heeft het deze keer maar een half uurtje geduurd voordat meneer ging slapen. Toch niet toegegeven en hem gewoon in bed laten liggen. Wel even er tegenin gegaan en de deur met een zeer beslist gebaar dicht gedaan. Dat bleek toch een beetje te helpen dat laatste want toen ging Lucas slapen.
Gister hoorde ik ook echt dat het een beetje uitproberen was, zat gewoon te kletsen en dan zomaar ineens huilen, zeg maar gillen. Heb hem dus ook maar een beetje zijn gang laten gaan. Vandaag ging het goed, dus wie weet.
Een vast bed ritueel hebben we inderdaad al.
Tandenpoetsen, wassen, pyama aan dan vitamine D druppels en naar bed.

Wil nu toch gaan proberen om voordat hij naar bed gaat weer even rustig met hem te gaan zitten. Hebben we al een keer eerder gedaan. Toen ging dat goed, maar sinds Lucas loopt wordt dat wel iets moeilijker, hij wil er toch op uit.

We zien het wel, allemaal bedankt voor de goede tips!

Groetjes Miriam