Wie kan mij helpen?

hallo iedereen,

mijn zoontje van 9 maanden en slaapt de laatste paar weken erg slecht als ik heb om 20.00/21.00 de laatste nachtfles heb gegeven dan slaapt hij een goed 2 uur en dan word hij wakker en is het huilen en hij blijft doorgaan totdat ik hem oppak en als ik dan met hem onder zit zit hij rechtop te slapen maar zo gauw dat ik hem dan weer in bed doe begint hij weer met huilen meestal laat ik hem dan liggen (wat ik erg moeilijk vind) en huilt hij zich in slaap…
maar kan iemand mij advies geven wat ik kan doen om hem te laten door te slapen want dat deed die normaal altijd???

alvast bedankt

GR. Sylvia mamma van michael

Ik vind de laatste fles nog zo laat, weet natuurlijk niet of daar een reden voor is maar je hoort wel vaker als die vroeger zit dat ze ook beter doorslapen. dylano krijgt hem om 7 uur en slaapt tot de volgende morgen 6- 7 uur.
En hoe lang huilt hij dan voor hij weer slaapt?

Groetjes Michelle

hoi michelle,

ik geef de laatste nachtfles om 20.00/21.00 omdat we om 18.00 avondeten en als ik heb dan al om 19.00 de nachtfles geef dan wilt hij de fles niet of hij drinkt hem niet leeg…
maar over het huilen, het is wel een voor gekomen dat hij 2 uur achter elkaar heeft gehuild maar meestal is toch wel een goede uur dat hij stevig door huild en als ik dan geluk heb slaap die dan door…
maar is erg zwaar nu als je iedere avond met een huilend kind zit…pff

misschiens heb je nog wat tips alles is welkom!!!
GR. Sylvia mamma van michael

En als je hem nou eens geen fles mee zou geven?? Hij is per slot van 9 maanden dus avond eten en een toetje zou moeten volstaan.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

1. Het begon een paar weken geleden? Toen begon het 8-maandensprongetje, dus daar kan hij last van hebben.

2. Het kan ook te maken hebben met verlatingsangst, op die leeftijd heeft Erik daar ook een paar weken last van gehad. Hij sliep slechter en huilde 's nachts regelmatig behoorlijk.

3. Maak je hem wakker voor de laatste fles? Zo ja, dan stoor je hem misschien in z’n slaapritme en kan hij daar niet tegen. Wij gaven met negen maanden geen laatste fles meer, groente en een toetje om 18.00 uur en daarna lekker slapen tot de volgende morgen.

Naar mijn idee kunnen al deze dingen aan de hand zijn of misschien wel tegelijkertijd. Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik sluit me helemaal aan bij Mriek! Inderdaad beste mogelijk dat je onbedoeld het slaapritme verstoort.

quote:
Toen begon het 8-maandensprongetje, dus daar kan hij last van hebben.

hi,

heel stom misschien hoor, maar wat houd precies dat 8-maanden sprongetje in??
had er nog niet eerder van gehoord, maar met Lindsey is het ook af en aan lastig met slapen (gelukkig nog niet zo erg als bij michael) en wij weten dus ook niet waar het door komt.

Wij laten haar over het algemeen wel liggen, maar ik sta dan bij d’r en blijf over de buikje wrijven tot ze half in slaapt valt. Het laatste beetje lukt d’r dan zelf wel weer om in slaap te vallen. Ze wordt er in ieder geval (meestal) weer rustig van…

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/Xwmhp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ken je het oei-ik-groei-boek? Daar worden alle sprongetjes in beschreven. Ze zijn op verschillende momenten en het zijn sprongen in de ontwikkeling. Tijdens die sprongetjes leren ze weer iets nieuws en zijn ze van slag. Het kan zijn dat ze meer huilen dan anders, dat alleen bij mama op schoot goed genoeg is, dat ze slechter slapen, eten, etc. Als het sprongetje voorbij is, gaat alles weer zoals je gewend bent en kunnen ze als het goed is iets nieuws.

Echt, koop het boek. Zeker geen miskoop. En kijk even in het topic ‘sprongetje’ in Mama’s Hoekje. Daar staat ook veel info die handig is.

Groetjes!

heb er wel eens van gehoord, maar omdat er zoveel boeken over baby’s zijn had ik eigenlijk zoiets van ‘het zal allemaal wel’. maar als dit boek echt een aanrader is ga ik m zeker bestellen.

Thanks!!

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 11 May 2009 13:40:28

Ja zeker doen, dat boek bestellen! Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

Inderdaad, helemaal mee eens!

Groetjes!

Intussen staan er al hel wat dingen en daar sluit ik me volledig bij aan

Groetjes Michelle

misschien nog al toevoeging
er word gezegd laatste fles laten vervallen durf je dat nou nog niet goed aan dan kun je misschien om 7 uur de laatste fles geven kijken wat die er van opdrinkt en zo steed beetje bij beetje afbouwen misschien dat dat ook nog kan helpen
voor de rest sluit ik me aan bij de anderen

en het boek zeker doen

Heb het boek gister gelijk besteld, hoop m vandaag binnen te krijgen…

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker