Wie kan mij helpen?

hallo allemaal

Ik ben gisteren met mijn zoontje naar het cb geweest voor zijn 4e dktp/hib inenting…

Van de eerste 3 is hij niet ziek geweest… Maar deze keer werd hij midden in de nacht wakker ( doet ie noooit ) met bijna 42 graden koorts!!
Huilen, hangerig, ontzettend sloom, en maar kleine slokjes drinken…

Ik meteen de nightcare gebeld om te vragen of dit ernstig is en wat ik nu het beste kon doen, Ik moest hem een zetpilletje geven en veel laten drinken…
Het is inmiddels ochtend en hij heeft nog steeds zulke hoge koorts en de rest van de verschijnselen… Ik heb vrij gepakt en de dokter gebeld… Ik kan pas om half 12 vanmiddag terecht! Dit is de eerste keer dat mijn kind zo ontzettend ziek is hij trilt enorm van de kou maar ik mag geen deken over hem heen leggen van de nightcare… Ik ben nu enorm bezorgd weet niet wat ik moet doen het huilen staat me nabij ( raak in paniek door dingen die ik op het internet lees ) Ik heb ook hier op de zoekoptie gekeken en las iets vluchtigs over deze prik en ouders die twijfelde of ze hem wel wilde laten zetten bij hun kids…
Weet iemand hier mischien iets meer over?
Tips zijn ook van harte welkom…

veel liefs joyce

joyce

probeer rustig te blijven en wacht even tot je bij ha terrecht kunt!
En idd goed drinken is belangrijk zeker bij koorts.
geef hem anders nog een zetpilletje!

alle beterschap met de kleine

groetjes gytha

oh meid toch… wat angstig! helaas kan ik je geen tip/advies geven want wij doen ons zoontje niet inenten. Maar wil wel laten weten dat ik met je meeleef niks lijkt me zo angstig als wanneer je ziet dat de kleine goed ziek is…!
*kan je hem niet een een stoombadje doen? dat hij zijn koorts/warmte uitzweet!
*anders zou ik gewoon nog een keer huisarts bellen om te zeggen dat je eerder wil komen… moet toch kunnen? wat gaven ze daar voor advies wat je kon doen?!

laat maar horen hoe het afgelopen is… STERKTE ERMEE!

Bedankt voor jullie lieve reacties ik had al gevraagd of het eerder kon maar ze hadden een drukke dag want er was alleen om haf 12 plek…
Toen ik belde gaven ze me alleen de instructies dat ik veel drinken moest geven maar hij wil niet meer drinken hij heeft een half flesje gedronken vanmorgen ongeveer 100cc maar hij wil niets anders eten of drinken… Ik heb op de luiers gelet en het valt me op dat hij gisteravond een bijna droge luier had en vanochtend was hij eigenlijk helemaal droog… ben bang voor uitdroging! Ik heb zn kleding al uitgedaan en alleen zn rompertje aangelaten maar het helpt niet! de koorts zakt niet…Hij is gewoon niet aanspreekbaar…van dat stoombadje had ik nog niet eerder gehoord dat is mischien wel een tip om uit te proberen ga ik zeker doen… En wat die paracetamol betreft daar ben ik best voorzichtig mee hij heeft er sinds vanacht 2 uur tot nu twee gehad en het hielp niets dus wil hem eigenlijk niet te veel ervan geven aangezien hij er niet zo goed op reageerd Ik wacht af tot half twaalf en hoop dat ik dan meer weet!

Ik houd jullie op de hoogte en tips zijn nog altijd welkom!
Veel liefs joyce

joyce

nou mensen die koorts is toch wel erg hoog of vond de dokter van niet? ik had er echt op gestaan om eerder te komen… moesten ze maar uitzoeken hoe maar … gelukkig nog een klein uurtje en je mag komen! wat kan die tijd langzaam gaan hé als je wil dat hij snel gaat!

nog een klein uurtje… meid ik hoop dat ze er iets voor hebben of iets kunnen doen? wie weet komt het helemaal niet van de prikjes maar zit er ergens onsteking oid… grijpt hij veel naar zijn oortjes?

STERKTE en probeer (ondanks alles!) sterk te blijven …

ik geloof dat je je als moeder hierin erg machteloos voelt… denk/duim aan/voor je!

Ach meid toch! Kan me echt voorstellen dat je je machteloos voelt. 42 is inderdaad erg hoog! Laat hem maar goed nakijken door de arts. En drinken is inderdaad het belangrijkste. Een zetpil doet ook wonderen. Toen ik zelf zwanger was had ik ook opeens zoeen hoge koorst. Ik moest toen onder de lauwe douche gaan staan om af te koelen letterlijk. Ik weet niet of je een lauw badje mag geven bij een baby? Heeeeel veel sterkte. Mijn dochter had toen bij deze spuit verhoging en een beetje uitslag groetjes chantal

Chantal

He he ik ben net bij de dokter geweest…
Hij bleek een infectie aan de luchtwegen en een fikse oorontsteking te hebben arm kind…
Heb neusdruppels gekregen en zodra de koorts weer oploopt ( hij had bij de dokter 39.4 koorts ) moet ik terug komen…
Ik heb hem een botherhammetje proberen te voeren maar dat wil hij niet hij heeft nog niks gegeten vandaag! En drinken wil hij ook niet zelfs niet zijn lievelings ranja…Hij huilt veel en is heel aanhankelijk maar hoop dat het snel weer over is want het is gewoon echt zielig om hem zo te zien…
Hij ligt nu lekker te slapen ik hoop dat hij wat opknapt…

veel liefs joyce

joyce

O jeetje zeg. Dat is even schrikken.Die neusspray zorgt ervoor dat de druk op het oor weggaat geloof ik. En als die druk eraf is zou je zien dat het ietsjes beter gaat. Doe hem maar lekker knuffelen en veel aandacht geven dat is ook een uitstekend medicijn. Dat eten is nu niet zo belangrijk. Nina was laatst ook ziek geweest. Ze leefde op 1 blokje kaas per dag. Dat drinken is wel heel belangrijk dit blijven aanbieden zoveel mogelijk. Zodra hij zich weer iets beter voelt gaat ie vanzelf weer eten. Als moeder heb je inderdaad maar 1 wens dat hij snel weer beter is. Vaak denk ik ook als moeder: kon ik de pijn maar overnemen maar helaas kan dat niet. Nou meid heeeeel veel beterschap en sterkte met de kleine lieverd!!!Ik hoop dat hij heeeel snel weer opknapt zodat ie snel weer lekker in zijn vel zit. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 14 Oct 2008 13:34:56

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 14 Oct 2008 13:37:42

Ik heb alleen neusdruppels gekregen als medicijn als de neus vrij komt is de druk in de oren ook minder en dan kan hij rustig uitzieken volgens de ha Ik moet alleen wel zijn koorts blijven meten en hopen dat hij niet weer stijgen gaat… Gelukkig werken de neusdruppels goed zn neusje begon letterlijk leeg te lopen… En je hebt gelijk wat knuffelen betreft als ik hem lief vastpak lekker in zn nekje kus dan kan er toch nog lachje vanaf hihi de arme schat…

veel liefs joyce

joyce

Je kan ook een ui op zijn kamer leggen. En voordat je de neusspray in het neusje doet eerst een neuspompje gebruiken die de snot eruit haalt. Zo is de neusspray nog effectiever. OOk luuf voor baby s doet wonderen. Nina heeft ook altijd de ene na de andere infectie gehad. Alleen afgelopen zomer heb ik voor het eerst meegemaakt dat de voor een lange periode geen snotneus had. Sins afgelopen week is het weer zo ver. Nu moet ik dit ook weeer allemaal doen maar ja ik doe het met heel veel liefde dat verlichten van de kwaaltjes. Ze moeten nog veel weerstand opbouwen en dat kan alleen door ziek te worden helaas. Ik hoop dat de koorts niet weer hoger wordt voor de kleine lieverd.groetjes chantal

Chantal

De ui moet wel opengesneden worden, anders heeft het geen zin.

Groetekes, Sje

ja inderdaad haha

Chantal

Bedankt voor alle nuttige tips!
Ik denk dat ik daar wel weer even mee vooruit kom…
Dat van die ui heb ik eerder al eens gedaan bij verkoudheid helpt goed stinkt alleen wel enorm haha maar dat geeft niet…
En luuf heb ik standaard in huis daar smeer ik hem vanavond mee in voordat hij naar bedje gaat ik heb me eens laten vertellen dat het dan het beste werkt of het waar is weet ik niet…

veel liefs joyce

joyce

Hoi,

maak je je geen zorgen over het niet willen eten. Eten is niet belangrijk op dit moment. En drinken ze drinken over het algemeen minder maar het lichaam zorgt er wel voor dat ze genoeg opnemen. zolang hij het er niet uitspuugd hoef je daar geen zorgen over te maken. ik weet niet hoe oud hij is kan me nummer 4 prik niet met leeftijd linken maar ijsje waterijsjes wil ook nog wel eens de oorpijn verlichten. Althans bij mij vroeger en nu bij mij dochter ook.
Krijgt ie gelijk drinken binnen.

Goed veel sterkte de komende dagen.

groetjes

lon106

en … hoe gaat het met ons manneke?? het had dus ook echt niks met die inenting te maken!? gelukkig!!

vertroetel hem maar lekker… hoe oud is hij? en geef hem maar een extra beterschap knuffeltje van de digi-tantes

Hallo allemaal

Jordy word deze maand ( de 23e ) 1 jaar!! ( iem leuke tips?)
De nacht is goed gegaan hij is wel met 39 graden naar bed gegaan maar heeft gelukkig lekker doorgeslapen…
Vanmorgen was de koorts gezakt naar 38 graden en die heeft hij inmiddels nog maar ontdanks dat gaat het wel wat beter! Hij eet weer wat ( niet veel maar toch ) en drinken gaat prima! Alleen nog wat hangerig…
Heel leuk al die lieve en ook nuttige berichtjes bedankt daarvoor!
Namens jordy een hele dikke knuf terug aan al zijn digi-tantes

veel liefs van ons!!

joyce

Hoi Joyce,

Fijn dat het wat beter gaat met je mannetje. Was zeker evne schrikken, voelde helemaal met je mee toen ik je verhaal las. Dus niets te maken met de prik. Ik hoop dat het snel nog beter gaat!
Je zei dat er meer mensen waren die de 4e prik niet wilden geven? Zijn daar vaker ernstigere bijwerkingen bij dan?
En Mini-boy, waarom laten jullie je zoontje niet inenten?

Groetjes Evelien

Hoi Evelien

die keuze is altijd moeilijk om te maken waarom wel/niet maar in onze familie zijn ze wel ingeënt en toch bij 2 jaar ons neefje overleden aan hersenvliesontsteking. Dus … wil nog niet alles zeggen als je wel inent. Uit religieus oogpunt hebben wij de keuze gemaakt om ons zoontje niet in te enten. Geef iedereen hierin de vrijheid en snap het als iemand het wel doet… maar onze keuze in na veel twijfel toch gevallen op het niet te doen.

miniboy ben je niet bang datje zoontje wat krijgt dan,ik respecteer je keuze maar zonder inentingen kunnen kinderen wel al die ziektes krijgen

hoi lieke …

Ik denk dat elke moeder bang is voor alle ziektes ed waar je kind aan mee kan doen… de keuze hierin maken is soms erg moeilijk … maar wij willen proberen hierin te vertrouwen op Gods voorzienigheid. Hij bepaalt immers wie er wel ziek wordt en niet ondanks inenten. Daarnaast vonden we het erg moeilijk om ziektekiemen in een gezond lichaam te laten spuiten…