Vanmorgen weer bij osteopaat geweest (zie topic levi huilt update) … Nu dus wel over op andere voeding. Ze raadde mij de Friso hypoalergeen nr 1 aan. Iemand hier ervaring mee?

Vanmorgen weer bij osteopaat geweest (zie topic levi huilt update) … Nu dus wel over op andere voeding. Ze raadde mij de Friso hypoalergeen nr 1 aan. Iemand hier ervaring mee?

Heeft ons zoontje gehad, vond het niet prettig…klonterde… Hebben wel de variant van Kruidvat gehad, heel tevreden over! Nadeel van hypo allergene voeding is wel dat het minder verzadigt dan de normale voeding waardoor ze misschien wat eerder om een volgende voeding vragen.
(wij hebben uiteindelijk kinderfysio aangevraagd voor ons zoontje ivm het vele huilen, hij was toen een maand of drie denk ik)
Oei … dat is dus niet positief… klontjes zit ik niet op te wachten en minder verzadigd ook niet. Wat kan hier de oorzaak dan van zijn?

Hoi,
Ik heb een tweeling van bijna 5 maanden. Vanaf het begin kregen zij friso hypo allergeen voeding. Tijdens deze voeding hadden ze erg veel moeite met poepen, de ontlasting was in deze periode ook net groene klei. Ik kon aan het gehuil en gekrijs horen dat ze een poepluier aan het maken waren. Nu krijgen ze hypo allergene voeding van nutrilon en is bovenstaande verdwenen. Voor mij dus geen (hypo allergene) voeding van friso meer.
Succes ermee!
Gewijzigd door - Babs83 op 23 Aug 2010 21:10:22
Misschien kan ik beter zeggen: het is licht verteerbaar en zo zullen ze eerder om een voeding extra vragen. Dit werd ons verteld door onze huisartsassistente en we merkten het ook aan ons zoontje. HA-voeding komt qua verzadiging en vertering overeen met borstvoeding en borst gevoede kinderen willen nog wel eens om meer voedingen vragen in een etmaal.
Maar heb je al geprobeerd om Nutriton (johannesbroodpitmeel) door zijn flesjes te doen? Hoe lang doet hij over zijn flesjes? Ons zoontje heeft in het begin alleen BV gehad en dronk daardoor binnen tien minuten zijn flesjes leeg omdat hij een enorme zuigkracht had ontwikkeld en er geen enkele speen daar tegen bestand was… Hierdoor spuugde hij heel veel. Wij zijn toen Nutriton door zijn flesjes gaan doen waardoor het spugen wel wat minder werd maar de zuigkracht bleef! Uiteindelijk vonden wij hier de ideale oplossing…meneer was niet verzadigd (dacht hij). Dus na de fles ging hup het fopspeentje er direct achteraan zodat hij door kon blijven zuigen ook al kwam er niets meer uit. Hij had gewoon nog zuigbehoefte. Van de fysio kregen we de tip om hem zo’n 20 minuten rechtop tegen ons aan te houden zodat de voeding goed kon zakken. En oh ja…ik weet niet welke speentjes jullie hebben. Maar eenmaal over op de fopspenen van Avent was meneertje sneller tevreden.
Je zult wel veel tips krijgen en straks door de bomen het bos niet meer zien…ik hoop dat je er uit kunt pikken wat voor jou het beste werkt. Wij hebben ook zo getobd met dat gehuil maar hadden uiteindelijk veel baat bij:
Hou je haaks en je hebt twee kanjers van zonen!
Ik heb friso hypoallergeen nr. 1 gebruikt, naast borstvoeding, en gebruik nu friso hypoallergeen nr.2. Prima spul, denk ik. Althans mijn dochter dronk en drinkt er heerlijk van. Heb ook wel eens Nutrilon hypoallergeen gebruikt, maar dan had ik net zo goed klontjes. Of het licht verteerbaar is, weet ik eigenlijk niet. Ik dacht eigenlijk dat dit alleen voor de voeding voor spugen en krampjes (omneo) gold. Ik heb dit in ieder geval nooit gemerkt, ze was gewoon lekker verzadigd. Het is alleen vrij duur…
Succes met je kleine mannetje!
Annemiek de Graaf
Ik heb bij Merel HA van Nutrilon gebruikt . Ze kon er in het begin bijna niet van poepen, zo zielig. Na een paar weken waren haar darmen er aan gewend en toen ging het goed. Als ik bij de volgende weer HA moet geven, gebruik ik geen Nutrilon meer, maar Kruidvat. De samenstelling van de voedingen schijnt hetzelfde te zijn (ik heb me er nog niet in verdiept…), maar de Kruidvat is veel goedkoper.
Suc6 met je kleine man!
Groetjes Natasja

Oh ja door de bomen zie ik al hele poos het bos niet meer …
Maar alle tips zijn toch welkom hoor. Geloof ook zeker dat iedereen er een andere ervaring mee kan hebben en de verschillende voedingen ook zeker even de tijd moeten hebben om wel/niet geaccepteerd te worden.
De osteopaat had de voedingen bij de darmen gehouden. Hierdoor kan ze kijken hoe Levi erop reageerde. Zijn darmen werden hard / opgezet bij de Nutrilon en bij de Friso en Nestlé reageerde hij goed. Alleen Nestlé is op veel plekken niet te verkrijgen dus daarom heb ik gekozen voor de Friso. Nu twijfel ik of ik niet beter de Nutrilon toch kan doen. Dit omdat dit in makkelijkere bewaardozen zit. Minder duur is. En de Friso hier ook klontert… …
Wat kreeg je als tip dan omdat het sneller verzadigd? Meer geven? Vaker geven? Of niks…

dan zou ik simpel kiezen, overstappen op hypo voeding van friso
eventueel langzaam half half dus, 2 schepjes nutrilon en 2 schpejes friso of gewoon cold turkey, hup overschakelen
levi heeft er duidelijk last van die nutrilon. dus er moet iets anders komen
verwacht geen wonderen binnen 2 weken heeft de ervaring van anderen me geleerd
dus stap niet na een week weer overop wat anders geef het de tijd
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Hier een kindje met koemelkallergie die Friso AllergyCare (0-24 maanden) op medische indicatie gebruikt. Het bevalt ons prima, geen klonten en Jasper groeit er prima op en is voldoende verzadigt (hij krijgt uiteraard inmiddels veel andere voeding en nog maar een beetje van deze koemelkvrijeflesvoeding, maar we hebben het natuurlijk maanden lang volledig gegeven)
De friso allergycare is volledig koemelkvrij en speciaal voor kindjes met een ernstige vorm van koemelkallergie. Bij de Friso hypoallergene voeding zijn de koemelkeiwitten dusdanig bewerkt dat ze minder risico op allergische reactie geven, maar deze voeding is dus niet volledig vrij van koemelk. En het is dan ook maar de vraag of dit voor jouw kindje voldoende is. Als je echt een sterk vermoeden voor koemelkallergie hebt, zou ik je toch adviezeren om naar de huisarts of de kinderarts te gaan. Op basis van jouw verhaal en een evt. provocatietest kunnen zij een diagnose stellen en je een machtiging geven voor volledig koemelkvrije voeding waardoor het vergoed wordt door je zorgverzekeraar.
Sterkte, hoop dat er snel wat duidelijkheid komt over een evt. allergie, want ik weet nog goed hoe vermoeiend de lange periode was waarin het bij ons met Jasper helemaal niet goed ging maar er nog niet duidelijk was wat precies de oorzaak was. Vanaf het moment dat we koemelkvrije voeding gebruiken hebben we echt een heel ander kind gekregen!
Groetjes Carolien.
En wat zijn jullie ervaringen met sneller / lichter verteerbaar? Hadden jullie kindjes duidelijk sneller honger?

Bij ons heeft dit totaal geen problemen gegeven.
Toen hij nog gewoon borstvoeding/flesvoeding kreeg meldde hij zich al heel snel huilend. En omdat we toen nog geen idee hadden wat er allemaal aan de hand was, dachten we dat ie niet verzadigt was (terwijl het achteraf gezien allemaal te maken had met zijn klachten door koemelkallergie). En toen we dus over waren op de friso allergycare werd hij veel ontspannender, tevredener, veel minder huilen, waardoor het leek alsof hij het juist langer op de fles kon volhouden.
Groetjes Carolien.
Hier ook hypo-allergeen van Friso nr. 1 gebruikt. (nu standaard nr. 2) nooit geen probleem mee gehad. Mijn zoontje deed en doet het er prima op. Ik gebruikte wel bij elke voeding Friso-hypoallergeen een paar schepjes Nutriton om het wat dikker te maken. Werkte prima hier. Nu hij inmiddels op die standaard voeding zit doe ik dat niet meer. Succes
Nou we hebben nu de friso in huis hoor. En moet zeggen dat meneer er nog geen moeite mee heeft gehad. Ik moest niet de cold turkey doen maar langzaam overstappen dit ivm verschil van smaak. Andersom is het minder erg … maar de standaard is zoeter van smaak dan deze aldus de osteopaat. Nu zit hij nog op 3 / 1 maar vanaf morgen geheel over… Klonten doet hij minimaal dus is het probleem niet en manlief zegt ook … doe gewoon wat er bij osteopaat gezegd is … dus dat doen we maar …
Leony waarom nutriton erdoor gedaan? Voor verzadiging of voor het spugen/ontlasting?

En…hoe gaat het met de friso?
Reageert Levi er goed op?
Nutriton hoef je alleen te gebruiken als je kindje last heeft van (verborgen) reflux, of wanneer hij zich heel veel verslikt/ te gulzig is bij het drinken.
Groetjes Carolien.
Ja het gaat echt goed met de voeding. Hij ‘poept’ er duidelijk beter door. Wel lekker groen. En is verder ook rustiger. Vandaag nog op het cb geweest en daar waren ze ook grote voorstanders van de Friso. Terwijl ik dat zelf altijd van Nutrilon was …
Nutriton is ook voor ontlasting. Op het buro zeiden ze als de andere voeding niet helpt dan Nutriton proberen… is johannesbroodpitmeel.