Wie herkent dit?

Sinds vanochtend krijgt Jasper elke keer witte blaasjes op zijn lichaam. Het is lichtelijk rood en daarop witte blaasjes (niet met vocht). Ze komen en na een tijdje is het weer weg, maar dan komt het op een andere plek weer tevoorschijn. Voornamelijk op zijn armpjes en voetjes, maar net ook in zijn gezicht. Ik heb dit nog nooit gezien, vraag me af wat het is en of ik me zorgen moet maken. Herkent iemand dit of heeft iemand een idee wat het kan zijn? Hij lijkt er overigens geen last van te hebben…gelukkig.

kunnen waterpokken zijn heeft hij het ok al op de rug bui en de rest van zijn lichaam kijk het even na

Heb op zijn rug en buik nog niks gezien, zal het even nakijken als hij straks uit bed komt. Alleen blijven bij waterpokken de blaasjes niet gewoon zitten? Bij hem verdwijnt het en verschijnt het weer op een andere plek, dat vind ik zo apart.

Lijkt me niet dat het waterpokken zijn als ze ook steeds weer na een tijdje wegtrekken. Waterpokken zijn niet zomaar weg, dat duurt weken voordat die uit het zicht zijn.

Lijkt me eerder dat het een soort allergische reactie is ofzo. Heeft-ie iets anders dan anders gegeten?

Overigens als je de titel van het topic wat duidelijker maakt, krijg je mogelijk meer reacties waar je iets aan hebt. “Wie herkent dit”, kan namelijk van alles zijn. Dus als je zoveel mogelijk reacties wilt krijgen, is een duidelijke titel een goed begin.

Groetekes, Sje

Ja, misschien had ik het topic wat duidelijker moeten maken, volgende keer denk ik er aan =)

Ik had al zitten denken of hij gisteren misschien iets heeft gegeten wat hij nog nooit heeft gehad, want een allergische reactie was ook in mij opgekomen. Hij heeft gisteren een klein stukje brood van mij gegeten met chocpasta erop. Ben sinds eergisteren begonnen met wat gewone melk te geven ipv opvolgmelk. En sinds een paar dagen krijgt hij af en toe een boterham met sandwich spread. Misschien kan het een reactie zijn op één van die dingen. Weet niet hoe snel een reactie op treed.

ik zou even de HA bellen! Die weet vast wel wat dit is. Ben benieuwd, ik zou het echt niet weten!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Best kans dat het de gewone melk is waar hij toch niet goed tegen kan.

En persoonlijk vind ik sandwich spread niet echt beleg voor zo’n klein kindje (dat krijgen mijn kinderen niet eens en die zijn 3 en 4). Niet dat de oorzaak kan zijn, maar het is voor die leeftijd wel heel apart spul natuurlijk wat op een bepaalde manier gekruid kan zijn. Dus dat zou ik als ik jou was ook eigenlijk niet meer geven.

Groetekes, Sje

Weet inmiddels waarschijnlijk wat het kan zijn…netelroos. Volgens de omschrijving op google komt het daar erg mee overeen. Zal dus een allergische reactie zijn op iets. Ik stop even met de gewone melk, probeer dat over een paar weken wel weer.

Sje, ik dacht dat Sandwich spread wel zou kunnen nu hij bijna 1 jaar is, dacht is weer wat meer variatie. Nooit aan gedacht dat dat misschien niet echt geschikt beleg is voor een klein kind. Dat zal ik ook niet meer geven…moet mama het maar eten =)

Heb van de week ook nog een nieuwe recept uit opperdepop gemaakt, met kokos en kerriepoeder, dat zou het ook nog kunnen zijn.

Als het inderdaad netelroos is, gaat het vanzelf weer weg. Als het echt lang duurt, bel ik gewoon de huisarts even op.

Ik heb nog nooit gehoord van baby’s van 1 jaar die sandwich spread kregen. Als je dik een half jaar moedermelk of flesvoeding gewend bent geweest is gewoon vleesbeleg en kaas, variatie genoeg. Al die andere nieuwe smaken die komen vanzelf wel een keertje.

Kerrie is inderdaad ook een vrij typisch kruid, dus mogelijk dat dat de boosdoener kan zijn.

Groetekes, Sje

Zo verlopig gewoon lekker smeerkaas smeerworst ham kaas enz geven

kerry enz is behoorlijk pittig voor zo’n kleintje dat maagje is nog niks gewent
en zo merk je ook van zelf waar ze wel of niet tegen kunnen, je kan best dan eens in de week iets nieuws geven maar wacht even de reactie af…

gr Tries