Wie herkent dit?

Stephan heeft sinds lange tijd regelmatig last van een slechte adem. Ik heb geen idee waardoor het komt (we eten nooit zo gekruid eten ofzo).
Ik vind het eerlijk gezegd nogal “maf” bij een kindje dat nog maar bijna twee jaar is (op één of andere manier verwachtte ik dat eerst alleen bij volwassenen. Beetje naïef misschien).
Ook is het regelmatig zo dat zijn urine ontzettend sterk ruikt. Dan denk je minstens dat hij een poepluier heeft ofzo.

Herkent iemand dit bij zijn eigen kind?
Of weet iemand wat de oorzaak is en/of wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Bianca

P.S. dat van die sterk ruikende urine had ik trouwens al eens aan de huisarts gevraagd, maar aangezien Stephan verder normaal drinkt enzo vond hij het niet raar.

Ik heb wat voor je op gezocht misschien kun je er wat mee, ook medicijnen kunnen een oorzaak zijn… als je weer voor je zelf naar de tandarts moet kun je het ook eens aan hem vragen. wist je dat van af 2 jaar een goede leeftijd is ze eens mee te nemen naar de tandarts? om te wennen ze gaan dan in de stoelzitten even kijken dat soort dingen…

als je dat al wist sorry

Liefs Tries

Uitdroging van de mond
Ontsteking van de keelamandelen
Onvoldoende mondhygiëne
Gaatjes
Tandvleesontsteking
Aanslag op de tong

Ja, dat herken ik.

Kan ook heel onschuldig zijn denk ik.
Lucas heeft dat als hij verkouden is, of als hij een tand of kies kreeg. De laatste kies is nu door dus dat kan geen reden meer zijn.

Sterk ruikende urine kan ook te maken hebben met tanden die doorkomen (dan is de urine vaak heel sterk). Ze hebben dan ook vaak kapotte billetjes en lucas heeft dan (misschien stom om zo te zeggen ) vaak ook irritatie onder zijn zakje.
Tsja, hij is een beetje groot geschapen en onder zijn zakje heeft hij dan rode plekken.

Klinkt voor mij dus heeeeeel bekend.

Groetjes Miriam

Bedankt voor de reakties!
Heel wat oorzaken die jullie noemen zouden kunnen kloppen:
hij heeft last van een kies die doorkomt (incl. de daarbij behorende kapotte billetjes. Zo zielig!!).
Hij had die sterk ruikende adem ook toen hij verkouden was en inderdaad Armanda, Stephan heeft drie keer achter elkaar toen die oorontstekingen gehad.
De laatste keer is ruim twee maanden geleden en tot nu toe gaat het gelukkig goed. Hopelijk blijft dat zo!
O ja, zijn tandjes poets ik iedere avond dus daar zal het denk ik niet aan liggen.
En volgende keer neem ik hem gewoon eens mee naar de tandarts. Had het al eens aan de tandarts gevraagd maar die zei dat ze pas met een jaar of drie hoeven te komen. Maar een beetje wennen kan geen kwaad volgens mij.
Nogmaals bedankt voor jullie reakties!

Liefs, Bianca

P.S. die sterk ruikende urine had hij alleen ook toen hij géén last had van tandjes.