Wie herkent dit ?!

Gisterenavond zat ik met Stephan te eten. Niks aan de hand, gezellig sfeertje, tussendoor samen lekker gek doen, je kent het wel…
Zomaar opeens begon Stephan hard te huilen. Eerst dacht ik dat hij misschien last had van zijn doorkomende tandjes of kiezen. Dus ik til hem uit zijn stoel en wil hem troosten (dat wil hij altijd GRAAG als hij pijn heeft of opeens bang is!)
Nou, mooi niet dus. Hij sloeg wild om zich heen en wurmde zich los. Dus heb ik hem op de grond gezet. Daar ging hij voorover liggen en hij bleef heel overstuur huilen (hij ging er zowat van kokhalzen). Echt hartverscheurend. Zo zielig. Ik ben op de grond naast hem gaan zitten en probeerde hem opnieuw te troosten. Lukte wéér niet. Uiteindelijk heb ik van alles geprobeerd om hem te laten kalmeren: liedjes zingen, afleiden met speelgoed. Ik heb hem op een gegeven moment zelfs “streng toegesproken” in de hoop dat dat zou helpen. Niet dus.
Het was trouwens voor alle duidelijkheid géén drift-aanval.
Hij was voornamelijk héél erg overstuur en ONBEREIKBAAR. Vooral dat laatste was erg vervelend. Dat je zowat geen contact krijgt met je kind.
In totaal heeft dit alles ongeveer 20 minuten geduurd.
Daarna heb ik hem naar bed gebracht (vrij vroeg al) en even later deed hij alsof er nooit wat gebeurd was. Had ik de “oude” Stephan (gelukkig) weer terug.

Nou ben ik ERG benieuwd of iemand van jullie dit herkent of dat jullie alleen “drift/woede aanvallen” kennen van jullie kids.
Kijk, dwars is Stephan natuurlijk ook weleens, het is tenslotte een peuter. Maar dit was ANDERS.

Sorry trouwens dat het zo’n lang bericht is geworden!
Alvast bedankt voor het lezen ! Alle reakties zijn welkom!

Groetjes, Bianca

Sofie heeft dit ook een keer of 3 gehad en juist aandacht maakte het erger, je doet er alles aan om haar stil te krijgen met als resultaat een nog harder krijsend monstertje(hier dan tenminste he )
Wat ik vorige week heb gedaan is haar neergelegd met stukkie banaan in de buurt en weggelopen, gewoon naar de gang, ze kon me niet zien, binnen 30 seconden was het gekrijs over en zat ze lekker banaan te eten.Dat vond ik een hele aparte ervaring om eerlijk te zijn maar het werkte
Sofie is nu 18 maanden

Kussies

Hoi Kim,
Bedankt voor je reaktie!
Wat ik alleen niet verteld had was dat ik Stephan ook even zijn gang heb laten gaan. Gewoon laten liggen en geen aandacht geven. Helaas hielp dat bij hem niet. Dat vond ik ook zo vreemd, want ik had toevallig al eens gehoord dat aandacht geven het soms inderdaad alleen maar verergert.
Stephan is nu trouwens bijna 18 maanden.

Groetjes, Bianca

Bij Veronica gebeurt het niet zo vaak meer. Ja ze is wel boos hoor (minstens 1 x per dag en dan vooral met betrekking, tot zeurgedrag over: koekjes, snoep kransjes, kerstkransjes, chocoletters, chips, drop, snoep in zijn algemeenheid enz enz enz), maar ja, dat hoort er bij en daar valt over te praten met dr. Het echte “no reason” gemekker, is gelukkig al een tijdje geleden. Maar pffffffff weet nog goed, hoe dat was. Vooral voor haarzelf. Zo sneu… Maar toch hoort het er echt bij. Het is het zoeken naar zichzelf geloof ik. Lucas heeft dat nog niet gehad. Ik wacht met angst (nee valt mee hoor hihi) er op af… Ach ,weet je het is ontzettend vervelend en waarschijnlijk gebeurt het nog wel een keer, weet dan dat je niet de enige bent/was!!!

Leuk he kinderen, alleen zo jammer dat ze gebruiksaanwijzing telkens vergeten bij te leveren!!

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Nou ik heb Lucas zelf gemaakt, alleen is het ook iets anders geworden dan ik voor ogen had Ik wilde een voorbeeldig kind maken dat altijd luistert en gehoorzaamd. Ik heb toch iets fout gedaan

Maar zonder gekheid, ik ken dit probleem wel alleen in mindere mate. Bij me houden werkt bij Lucas op dit moment dan nog wel.
Weet ik in ieder geval dat ik waarschijnlijk ook nog wat te verwachten heb.

Groetjes Miriam

En gelukkig maar, het is soms al moeilijk genoeg.

Groetjes Miriam

Nou meiden, heel erg bedankt voor jullie reaktie’s allemaal !
Stephan is over het algemeen een super-makkelijk ventje, kan zich goed alleen vermaken, bijna altijd vrolijk…(oef, wat klinkt dat lekker “opschepperig” hè!).
Toch is het zo.
Ik hoop maar dat het gewoon niet al te vaak gebeurd.
Nogmaals THANX voor het reageren!

Liefs, Bianca