Wie helpt mij een keus te maken?!

Hallo Dames,

ik geef nu 12 week borstvoeding en dat gaat heel goed.
Alleen sliep Djayden eerst 1 week lekker door,ik dacht wat heerlijk dat hij doorslaapt,maar sinds anderhalf week is hij elke nacht om half 4/4 uur wakker en ik voedt hem dan,daarna tegen 6 uur wakker.
Ik weet niet zo goed of ik misschien hem voor de nacht een flesje zal geven of nog even doorzetten en wachten tot hij weer doorslaapt.
Wie helpt mij met deze moeilijke keuze?

Groetjes Diana

he diana!

Ik heb ook de neiging gehad om een flesje te geven met de hoop dat hij zal doorslapen, maar ze zeggen dat t echt niet uitmaakt. Misschien heeft hij een sprongetje en even meer voeding nodig, maar dat hij al doorsliep is al heel knap, de meeste kinderen van die leeftijd slapen echt nog niet door! Maar als je zelf heel moe bent, dan kan je t natuurlijk proberen!
Wel fijn dat de voeding verder zo goed gaat! Lekker hoor! Ik ben nog steeds een beetje aan t klungelen. Ben bijna om… ga misschien toch over op flesvoeding. Ik wil het niet, maar heb regelmatig een huilend en onrustig kind aan de borst!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

ik heb bij je andere berichtje ook wat gezet! Beetje hetzelfde verhaal van mij hahahaha, nou ja … ben benieuwd wat je gaat doen, ik ben dus nog steeds aan het twijfelen!!

hoi mamakim,

ik heb je beide berichtjes gelezen.
ik ben zeker niet van plan te stoppen met borstvoeding want ik geniet er volop van.
misschien gaat het straks wel over die nachtvoeding,misschien kijk ik het nog even aan. ik ga s’middags wel even liggen als de kans er voor is.
djayden is ook wel eens onrustig aan de borst en begint te huilen,meestal heeft hij dan krampjes of last van een boertje,dus ik laat hem tussendoor veel boeren.
misschien is dit dan weer een tip voor jou?!
ik weet nog niet of ik dus dan die fles ga geven voor de nacht.

Groetjes Diana

probeer al vanalles. Er komt gewoon heel veel uit. OP zich prettig natuurlijk, maar hij kan het niet zo goed verwerken. De druk eraf halen helpt niet, mijn TSR blijft sterk!! Ook als hij een beetje moe is wil hij gewoon niet drinken, maar wel honger. Ik denk dat ik gewoon ga combineren. Als het echt niet gaat flesvoeding, en anders gewoon de borst. Kijken of dat gaat. Misschien geeft het al rust als ik weet dat ik kan terugvallen op flesvoesding!

en als je de eerste druk er dan vanaf kolft?
is dat een idee of ook al geprobeert?

ja, al geprobeert, maar na een paar slokken spuit het er weer uit! Ik ga vrijdag ook naar een osteopaat, want het is sowieso een onrustig ventje!!! Maar fijn dat je meedenkt, bedankt!!!

Hij zit middenin een sprongetje, dus grote kans dat het van tijdelijke aard is.

Groetekes, Sje

Hallo Mama kim en Diana,

Ik heb ons meisje tot 3 maanden borstvoeding gegeven. Om haar lekker te laten doorslapen gaf ik de laatste voeding in een flesje met afgekolfde melk. Zo kon ze lekker veel drinken zonder echt veel moeite te doen en kreeg ze dus iets meer binnen dan aan de borst. Dit is altijd goed gegaan en ze sliep lekker door. Zo moet je niet aan de flesvoeding als je er zelf nog niet klaar voor bent.

Groetjes,

Tamara

Hallo

kan iemand mij dan vertellen wanneer ik moet kolven?
hoort dat tussen de voedingen door ofzo want ik heb er echt geen weet van.

Groetjes Diana

volgens mij is het beste er een vast moment voor te kiezen elke dag. Zo wennen je borsten eraan. Of gewoon een half uurtje voor de laatste voeding dit afkolven en daarna geven.

Hallo Diana,

Als je enkel kolft om het onmiddellijk te geven kan je inderdaad op de normale voedingstijden kolven en dit direkt zo geven. Als je graag wat flesjes op voorraad hebt, kolfde ik na elke maaltijd nog wat bij af. Je mag een flesje tot 10 uur bijvullen en tot 24 uur zo in de frigo houden. Als je het wil invriezen moet je dit na tenlaatste 12 uur doen.

Groetjes,

Tamara

en hoeveel mag hij drinken dan?met de borst weet je dat natuurlijk nooit maar afgekolft dan?

Op 12 Weken mag hij makkelijk 120 a 130 drinken. Maar ik zou gewoon het flesje volkolven tot je niks meer uit je borsten krijgt en hem het laten drinken. Dan kan je direkt kijken hoeveel je kleine man op kan. Hier was het op die leeftijd tussen 120 en 130.
Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Ik heb het gelijk geprobeerd gisteren,na een drama om de fles gaf Djayden eidenlijk op en begon te drinken.
Echt doorslapen tot 6 uur deed hij niet maar gelukkig wel tot 5 uur dus dat is al een uur later dan normaal.
Mag je niet iets van rijstebloem in de melk doen,dat is wat dikker dan.
En ik heb gekolft en kreeg maar uit beide borsten 170 cc,toen ik hem aanlegde kwam er wel weer wat uit,is dit normaal?

Gr diana

Met afkolven houdt je de stroom goed op gang hoor! Maar je kindje kan er altuid nog wat uit krijgen. Ik had gehoord dat je met kolven 20% erin laat zitten die je kindje er wel uit kan zuigen.

Ik hoop voor je dat het lukt om bv te blijven geven. Ik vond het best moeilijk dat mijn productie terugliep en ik helemaal moest afbouwen. Bv geven is toch een mooi gebaar en het beste voor je kindje! Succes!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hallo Diana,

170 cc is goed hoor! Ik kreeg er hier maar max 160 uit. Dus ruim voldoende. Het is zeker normaal dat je kleintje er nog een beetje uitkrijgt. Had hij het volledige flesje op met 170 cc? Dat je daarna nog aanlegt is zeker goed voor het behoud van de productie. Ik hoop dat je kleintje gauw nog een uurtje langer slaapt, maar dat ene uurtje is dan toch al gewonnen. Het lijkt niet veel, maar op een nacht is dat een eeuwigheid

Groetjes en succes,

Tamara

Hoi,

oke ik was al bang dat ik te weinig voeding had ofzo iets,maar hij liet er nog wat in ook.
gisteravond had ik maar 140 ofzo maar heb ook een borstontsteking,de fels dronk hij helemaal leeg dus daarna dronk hij nog uit de borst.

gr diana

de beslissing ligt echter bij u vind je het ok borstvoeding dan moet je doorbijten en anders moeten je beginnen met een flesje s’avonds te geven heb het ook gedaan ,maar een ding moet je eerst proberen laat je baby s’nachts even wenen want het is niet altijd van honger dat ze wenen