Hallo, ik ben een bezorgde papa uit België; ik heb twee zoontjes, ééntje van 27 maanden en ééntje van 1,5 maanden.
Mijn oudste is een heel slechte eter, altijd geweest, hij heeft amper honger en als hij iets eet, is het enkele happen.
Hij is 92 cm groot en weegt amper 11,2 kg.
Nu ik vind zijn gewicht abnormaal laag.
Hij is wel heel actief en geeft niet de indruk dat er iets mis is.
Hebben jullie ook soms ervaring met zo’n magere kindjes; hebben jullie ooit bepaalde testen gedaan om te na te gaan of er iets mis was?
We hebben al verschillende artsen geraadpleegd maar deze stellen niets vast.
Ik maak me toch zo’n grote zorgen, hebben jullie raad? Bedankt!
Wie heeft het magerste kindje?
meschien eens naar de huis arts gaan als je het niet vertrouwt
mijn dochtertje is toevallig vandaag gewogen en gemeten op het zieknhuis en was ook niet bijster zwaar
weegt ook maar 15,2 en was 1 meter en drie cm
ook de kleinste en de fijnste in haar klas
en die duwt alles naar binnen wat ze maar tegen komt
en als ik haar moet verglijken met mijn zoontje
die is negen maanden en zit al op de tien kilo
vind alleen je benaming van je topic wat raar overkomen
Gewijzigd door - anouknelissen op 02 Oct 2007 21:24:12
Ik heb ook zo.n sprietje, mijn dochter is nu 6 jr en en 3 mnd, en weeg krap 16 kilo en is 107 lang, ook zij heeft verschillende testen ondergaan, maar ze blijkt (gelukkig) gezond, ik weet niet hoe jullie (de ouders dus) postuur is?
Ik was als kind ook een fijn tenger sprietje, dus ze heeft dit gewoon van mama, dit komt écht helemaal goed hoor, ik heb nu al diverse keren mezelf op dieet gezet omdat ik last had van overgewicht, dit hadden ze vroeger van mij nooit gedacht dat ik nog eens op dieet zou gaan
Ik snap je bezorgdheid wel hoor!
Groetjes Nathalie & Co
Wij zijn ook geen dikke mensen, wel vrij groot, dus hopen we dat mijn oudste zoontje ook vrij groot zal worden.
Kan je zeggen wat voor testen je dochtertje heeft ondergaan om na te gaan of er niets aan de hand was?
Onze spriet is 4,5 jaar en weegt 15 kg met een lengte van 108 cm op het moment. Op het cb vonden ze dr wat te licht, dus op mijn beurt zei ik ze dat het gemiddelde steeds stijgt en dat als zo`n sprietje dan niet binnen hun lijntjes valt, ze meteen TE licht is. Ik weet dat ze goed eet, weinig ziek en lekker levendig is en dus vind ik het prima zo.
Ik was ook een spriet en me moeder zei al, wacht maar tot je 18e en ja hoor, na me 18e kwam er zeker het een en ander bij. Mijn broertje en zusje zijn beide extreem mager gebleven en lijken daarmee meer op de andere kant van de familie. Maar ook hun zijn beide gezond verder.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ze heeft diverse allergietesten gehad oa koemelk en dat soort dingen en ze was nergens allegisch voor, en we hebben destijds ontlasting in moeten leveren en urine ook die zijn beide getest op afwijkingen maar alles zag er prima uit. Bloed ook nog onderzocht op vanalles maar niks afwijkends gelukkig.
Assie Evianne is net zo groot en zwaar als Demi, ik vind haar dus zeker niet te mager!! Demi is al ruim 6 en zit op hetzelfde Ach ja cb je kent het he, tis nooit goed, Demi was altijd te licht en Milan altijd te zwaar }
Groetjes Nathalie & Co
Het CB gaf me wel mooi gelijk he en aangezien ik aangaf dat ze zeker goed eet en zo en amper ziek is ( afkloppen) mochten we er weer door.
Plusssssssss onze kindjes hobbelen de hele dag door het huis en buiten, hangen niet de hele dag voor de buis ( rond de middag wel even hoor ) of achter de pc, dus bewegen lekker veel. Eten wel snoep en chips, maar met mate ( uitzonderingen daar gelaten als er iets leuks is ) en eten net zo graag een appeltje en drinken net zo graag een glaasje water. Ik denk dat de gemiddeldes juist stijgen door de hele dag zoetigheid en het niet juist bewegen. Tuurlijk zullen er ook kindjes zijn die er gewoon aanleg voor hebben, dus deze reken ik hier dan niet bij.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Tja demi is dan wél snel ziek, maar in de curve valt ze ook behoorlijk laag uit in vergelijking met andere kindjes van haar leeftijd, laats zat ik o[p msn met Kim, en we vergeleken Demi en sofie, wow das écht een megaverschil en ze schelen maar amper 1 maand in leeftijd…
Ik kan niet meer doen dan haar zo gezond mogelijk te laten eten, ze eet nu ook redelijk goed, maar ze heeft gewoon géén aanleg om dikker te worden…
Ik heb haar net eens opgemeten en ze is wel in de lengte gegroeid 110 inmiddels
Groetjes Nathalie & Co