ik ga dus binnenkort aan het werk en ik heb voor 2 dagen in de week kdv bij mij in de buurt kunnen regelen voor de rest van de dagen staan we op wachtlijst. maar nu moet ik dus 5 dagen in de week werken dus heb voor de andere 3 dagen een gastouderbureau geraadpleegd.
deze hebben mij vandaag naar een gastouder bij mij in de buurt verwezen waar ik even op gesprek ging. deze mevrouw kan moeilijk Nederlands, tenminste ze praat weinig waardoor ik het gevoel krijg dat ze mij ook niet begrijpt al schud ze hevig ja met haar hoofd. verder kwam er toch een walm van een wolk in het huis alsof de keuken in brand stond…en er zaten kindjes te spelen op het kleed en ik kon op een gegeven moment amper adem halen dus zei ik staat er iets in brand ofzo?! ze zei nee ik heb rotti gemaakt zal ik even de deur open zetten? nou ik gelijk ja maar anders had ik het zelf wel gedaan! het prikte zowat in mijn ogen! dus nou ja na 5 minuten praten wilde ik graag het kamertje zien waar mijn zoontje komt te slapen en wat zie ik nou! een hele vieze ledikant! er lagen haren en snotjes op het hoeslaken en walgelijk! ja zegt ze ik moet het nog verschonen. maar het leek wel of ze het om de maand verschoont?? anyway de ledikant zag er totaal niet uit (zo een dubbele weet je wel net een stapelbed) heel oud en versleten maar goed dat maakt niet zozeer wat uit maar ik wilde er meteen weg!
ik ga morgen maar eens bellen met de gastouderbureau want zij beweren dat er een inspectie plaats vindt in dat huis maar ik vroeg me af of de gastouder daar dan van op de hoogte is op die dag? want als ze dat huis zo hadden aangetroffen dan weet ik zeker dat zij niet mag werken als gastouder in ieder geval mag ze haar huis echt wel schoonmaken! op naar een andere dus maar het is me toch wat en ik heb al moeite om hem achter te laten en dan in zo een vies huisje en een vies bedje nou nee daar begin ik niet aan! wat is jullie ervaring hier trouwens mee ik overdrijf echt niet maar wil ook liever dat hij naar kdv gaat maar het zit nu vol.