Wie heeft er tips voor het laten slapen

romano is nu bijna 2 de ene keer wilt hij smiddags wel slapen en dan niet!
maar of hij nu smiddags wel of niet slaapt ik leg hem dan om half 8 savonds in bed en dan is hij naar 2,5 uur weer wakker en dan wilt hij ook niet meer slapen.
ik heb zoals wij dat dan noemen een beetje lelijk gedaan zo van nu is het genoeg geen flauwekul gewoon gaan slapen en dan laat ik hem ook een uur huilen maar ook dat helpt niet.
voor de rest is zijn patroon van de dagen het zelfde ik weet het echt niet meer wat ik moet doen of proberen en misschien is deze topic al een keer geweest maar please kan iemand mij helpen?

groetjes vera mama van romano

Hoi

Misschien helpt het als je een lampje aan doet Slaapt hij wel als hij bij jou gaat liggen???

Hoi

ik heb zelf nog niet het probleem van wel of niet slapen.
Maar een vriendin van mij werd er niet goed van wel niet slapen en dan s’avonds wel niet willen slapen. Zij heeft toen het rigoreuze besluit genomen om haar kindje niet meer naar bed te doen s’middags. En om hem om 6.30/ 7 uur op bed te leggen. Dat was de eerste 1,5 week even doorbijten want ze worden natuurlijk sjaggie aan het einde van de dag. en huilen natuurlijk als het bed er was maar nu heeft ze een lief kind dat wel moe is aan het einde van de dag maar gewoon zonder problemen eet en zonder noemenswaardige problemen( behalve het peuterpubergedrag) naar bed gaat en binnen 15 minuten ligt die kleine te slapen. Ze had zichzelf een periode van 2 weken gegeven om het vol te houden. Misschien een idee voor jou maar kijk goed naar je kindje.
En onze dochter heeft het weleens een week of twee/drie volgehouden met meer dan een uur te huilen. Wij gingen wel bij haar kijken na een half uurtje maar dan zonder iets te zeggen en legde we haar weer neer en gingen weer weg dat deden we dan na 45 minuten weer en zo hebben we het volgehouden. De tweede dag wachte we de eerste keer 45 muniten en zo verlengde we het per dag totdat we niet meer kwamen 2uur was bij ons de limiet om niet meer te komen. En ze kunnen heel hard en histerisch huilen en ook overstuurhuilen maar er is niks aan de hand.

groetjes

lon106

Hoi,

Elke 2 1/2 jaar wil ook niet altijd meer slapen tussen de middag.
Soms zegt ze (omdat haar zusje 25 week oud op bed gaat)Elke ook
op bed.
Dan roept ze na 5 min. Elke uit bed.
We houden haar nu gewoon de hele dag op en dan gaat ze savonds
om half 7 op bed. Soms al om 6 uur.
Ze is ook een vroege vogel (elke dag rond half 6/6 uur wakker).
Zou je kindje gewoon ophouden en savonds vroeg op bed leggen.
Ik zou Romano geen uur laten huilen. Dit vindt ik erg zielig.
Je kindje is gewoon niet moe genoeg en zal dus echt niet gaan slapen.
Wij wassen Elke vaak al na het eten en dan kijkt ze sesamstraat.
Dan krijgt ze nog een bakje yoghurt met banaan erdoor en dan ligt
ze om half 7 op bed. Slaapt meteen.
Wij hebben Elke nooit laten huilen. Als ze op bed ligt tussen de
middag en ze roept dat ze er uit wil, dan haal ik haar gelijk op.
Om half 8 savonds op bed vindt ik wel wat laat voor Romano.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week