Wie heeft er evraring met de Puckababy?

Helaas is onze tweede dochter ook een slechte slaper omdat ze zich wakker maakt/houdt met haar maaiende armen.
Onze 1ste dochter hebben we om die reden een tijdje ingebakerd.
We denken er nu aan om voor onze tweede dochter de puckababy te gaan gebruiken. Dit is iets minder strak en omslachtig dan inbakeren.
Wie heeft ervaring met de puckababy?

Groetjes, Kirsten

ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met puckababy heb altijd de hydrofiele luiers gebruikt tot mijn zoontje 4 maanden oud werd maar wilde alleen zeggen dat inbakeren bij ons niet veel heeft geholpen. ook was het afbouwen ervan moeilijker als dat zijn slaapgedrag beter verliep. bij mijn tweede kindje zou ik nooit meer inbakeren echt een gedoe terwijl het eigenlijk weinig helpt…vind het nog eng ook zodra ze kunnen draaien. ik vind zelfs dat hij nu veel beter slaapt sinds hij uitgebakerd is. natuurlijk ook omdat we er achter zijn gekomen waarom hij zo slecht sliep. namelijk door reflux. dus eigenlijk was het nergens voor nodig elke dag worstelen met die doeken…maar goed dit is mijn ervaring ik weet niet wat andere moeders ervan denken die hun kind ooit ingebakerd hebben vind het alleen maar geld verspilling die puckababy enzo…

Lilypie First Birthday tickers

ik heb er hier nog 1 liggen. Wij vonden hem heel fijn. Ik wil hem je wel opsturen dan kun je het eens proberen. Wij gebruiken hem toch niet meer.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

Hier ook hele positieve ervaringen met de puckababy! Eerst de “piep” gebruikt, daarna de “mini”. Echt een aanrader!

Lilypie First Birthday tickers

Hoe oud is je dochtertje? Inbakeren mag maar tot 6 maanden of totdat je kleine kan omdraaien. Zo dat gezegd hebbende ik heb ook de Puckababy gebruikt en ben daar erg tevreden over. Mijn dochtertje was helemaal ingebakerd en wij hebben de Puckababy gebruikt als overgang naar helemaal ontbakerd. Ze vond het heerlijk. Ze ging op haar vuistjes sabbelen met de doek ertussen. Dat was dan wel lastig met uitbakeren want toen had ze even niets meer te sabbelen. Gelukkig heeft ons slimme meisje dat opgelost door haar armpje te nemen

Als je kindje echt onrustig is dan is echt inbakeren dus in een Pacco beter dan een Puckababy. De laatste is echt als ze zichzelf wakker maken met hun armpjes…
Als je meer wilt weten, roep maar!
groetjes,
Wendy

Hier ook positieve ervaringen met de puckababy. Het heeft bij ons in ieder geval veel geholpen.

Léony

IK heb geen ervaringen met de pucka baby, Ik begrijp vanuit de reacties hier dat er veel positieveervaringen zijn met de puck a baby. Ik wil iedereen wel echter wijzen op de site wiegendood.nl Ik weet het, geen leuk onderwerp, maar daar staat onder andere een lijst met artikelen/producten die ze afraden om te gebruiken bij baby’s omdat het een gevaar zou kunnen zijn, en eventueel wiegendood zou kunnen veroorzaken. En de pucka baby staat daar helaas bij. Ik zou persoonlijk dus echte inbaker doeken gebruiken, als je wilt gaan inbakeren.

liefs woezel

Ook hier een groot fan van de puckababy. Een super uitvinding
Onze dochter was een slechte slaper. Steeds met haar handjes haar zelf wakker slaan. Na 6 weken in het gehuil te hebben gezeten heb ik een puckababy gekocht. Ik deed haar erin en waarempel 3 uren achter elkaar geslapen. Vanaf die dag sliep mijn dochter bij elk slaapje in de pucka. Wel een heel gekleed op een dag… Want in de pucka hoeven ze geen pyama. Wel had ik onze meid altijd een romper aan met lange mouwen. Dit om smetplekken te verkomen op de armen.
Wij hebben van onze pucka gebruik gemaakt vanaf 6 weken tot 4,5 maand.

Je kan ook altijd op marktplaats kijken. Daar staan hele goeien op en niet duur. Want nieuw kosten de kleintjes (piep) 39,95 en een maat groter(mini) 49.95.

Succes.

Gr

Ps. Als je zoekt op puckababy hier op ikkeben dan vind je meer Topics over de puckababy

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook puckababy gebruikt!
We hebben Leonie vanaf 3 weken ingebakert en zijn met 3 1/2 maand over gegaan op de puckababy. Ik vond hem ideaal voor het afbouwen en nu zit ze in de slaapzak (sinds een week) en dat gaat ook super.

Bij het volgende kindje ga ik ook eerst proberen met de puckababy in plaats van direct strak in bakenen. De puckababy zorgt er wel voor dat de knuisjes naar de mond kunnen maar ze slaan hun zelf niet meer wakker en geeft een geborgen gevoel zonder te strak in gebakend te zitten.
We hebben ook de woomby gebruikt dit is een zak die er wat tussen in zit met ritsen… was ik ook erg te vreden over… gemakkelijk in het gebruik en zit rek in dus ook niet te strak maar wel veel dichter dan de pucka baby.

De puckababy is wel erg duur in de aanschaf en er zijn ook dezelfde te koop zonder merk maar het zelfde idee voor 19.95 (ben de site vergeten sorry)
Ik heb wel de puckababy gekocht trouwens dus weet niet of dat non merk goed is.

Hoop dat je er wat aan hebt en anders hoor ik het wel.
In tegenstelling tot mama selma heeft inbakeren hier wonderen verricht en daardoor hebben we veel ritme en regelmaat kunnen brengen en ik vind het een super uitvinding. En zou het bij een nieuwe beeb direct weer doen als het die kant op zou gaan. Sommige kinderen vinden het echt niet leuk en dan is het weer een uitvinding van niks.

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

@mamaselma…ik had ook liever mijn kindje niet ingebakerd. Zoiets doe je niet omdat je het leuk vind. Onze meid maakte slaapjes van 10 a 15 min, Dan sloeg ze haar weer wakker en dan was het huilen. Hele dagen liep ik met haar om. Sliep tussen de middag met haar op mijn buik op de bank. Tot 23.00 elke avond bezig om haar te laten slapen. Maar weer bij mij op schoot, dan weer bij mijn vriend. Eenmaal in de pucka was het klaar. Ze kon nu goed slapen. Het geeft de kindjes een heel stuk geborgenheid. Sommige kindjes hebben na de geboorte veel moeite met de grote wereld van prikkels en vrijheid.
Ik heb het nooit als eng ervaren, Want voordat je kindje van zijn/haar rug naar de buik kan draaien mag je kindje al niet meer in een Pucka slapen.
Mocht er bij ons nog eens een tweede komen ga ik niet weer 6 weken omlopen met een kindje dat moeite heeft met slapen. Dan pak ik direct de pucka’s weer. Want door het gebruik ervan hebben we een hele vrolijke baby gekregen

Gr

Geen ervaring met de puckababy maar we hebben wel een hele tijd hydrofiele luiers gebruikt om haar armpjes in te bakeren. En inderdaad een verademing. Daarvoor waren wij ook tot 22 uur s avonds in de weer met haar en we waren dood moe maar ook Muriel was dood moe omdat ze veel te weinig slaap kreeg. Daarna heeft ze heerlijk geslapen het af bouwen ging bij ons heel goed en nu slaapt ze al weer weken zonder. En ze draait zich nog steeds niet om dus daar ben ik ook nooit bang voor geweest.

heej Pjuk! Idd een super uitvinding! hier ook een beeb: veel wakker/ veel huilen en veel drinken! Na 2 weken geprobeert te hebben kregen we echt een goed resultaat. Maar ik hoorde ook van het CB dat sommige kindjes het echt niet leuk vinden! Maar dat gaat echt over schreeuwpartijen en zich los willen wringen. Ik denk dat veel moeders afhaken omdat het zielig zou zijn en omdat de beeb het de eerste dag niet leuk vinden.
Inbakenen moet je echt 2 weken te tijd geven voor dat het, resultaat helemaal voelbaar is. Daarnaast moet je ook wat doen aan het ritme van het kindje dus alleen inbakenen is niet voldoende. Bij Leonie was het trouwens direct al voelbaar. Nadat de mevrouw van het CB haar had ingebakend sliep ze direct een paar uur en na 2 dgn is ze verhuist naar boven in haar ledikantje want ze kon ook echt niet tegen al die geluiden in huis bleek na de tijd,
Dus een heel aanpassings pakket bij het inbakenen en veel lezen en je krijgt een super kindje terug en dan wou je dat je de eerste weken over kon doen.
Ik heb ook alles op geschreven zodat het me idd geen volgende keer weer overkomt en zal dan ook direct weer grijpen na doeken… ook uitbakenen viel me reuze mee als je de stap maar niet te groot maakt!

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Puckababy hier veelvuldig gebruikt. Prima ding en de investering vond ik zeker waard. Ze staan ook tweedehands zat op marktplaats dus dan kost ie de helft of minder. Inbakeren is iets wat ik nooit vervelend heb gevonden omdat mijn kinderen er baat bij hadden en ik dus ook. En ze hebben het op een gegeven moment niet meer nodig en slapen dan prima zonder. ( tenminste hier) Succes,
groetjes!

Wij hebben de puckababy gebruit als tussenoplossing van de pacco naar het vrij slapen.

Senne wurmde d’r armpjes zo ver omhoog in de puckababy dat ze zich daardoor wakker hield.
Wij hebben haar dus toen in Paccodoeken gehad voor een paar weken. Daarna weer de puckababy piep, daarna de mini. Ik ben er altijd heel tevreden over geweest!

Groetjes van Sascha en Senne

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft ff geduurd voordat ik weer reageer i.v.m. tijd/slaapgebrek.
We hebben het nog even zonder geprobeerd maar dat werkte toch niet echt. Ze kwam moeilijk in slaap en wanneer ze sliep was ze vaak naar 45 min. weer wakker.

Dus sinds gister ligt Maud in de puckababy (ik had er nog één liggen die we hebben gebruikt om bij Lieke het strakke inbakeren af te bouwen) en dit lijkt aardig te werken. Ik wil niet te vroeg juichen maar ze slaapt in iedergeval al een stuk langer en ze komt makkelijker in slaap.

Ben alleen een beetje bang dat ik nu iets aanleer wat ik later weer moet afbouwen. Dat het een soort van uitstel van executie is zeg maar.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Nee hoor, als je het rond de 5 maanden doet zijn ze er echt aan toe. De ongecontroleerde reflexen nemen dan af. Als het dan geleidelijk doet, dus iedere dag één slaapje, gaat dat goed dan de volgende dag er een slaapje bij komt het echt goed. Toen ons moppie helemaal zonder was kwam ze moeilijker in slaap maar ze zijn zo inventief die kleintjes. Ze sabbelt nu op haar armpje. Moet haar dus wel altijd wat met lange mouwen aan doen maar ach. Mocht het echt te warm worden dan leert ze dit ook wel weer af. Ze hebben gemiddeld 3 dagen nodig om ergens aan te wennen, dat hebben wij hier ook gemerkt.
Kortom als het werkt lekker van genieten en afleren lukt ook. Ze ligt niet tot haar 18de in de Puckababy, echt niet! en je hebt ons voor advies tegen die tijd!
groetjes,
Wendy

@Wendy: Ik hoop dat het hier dan net zo makkelijk gaat als bij jullie. Bij Lieke was het wel ff doorbijten, maar misschien zijn we daar toen ook wel te vroeg mee begonnen, nl. toen ze 3 maand was omdat ze op de creche niet ingebakerd mocht worden. Ach, we zijn wel hoe het gaat en het geeft ons nu in iedergeval allemaal een hoop rust.

@mamavancolin: Ik heb wel belang bij de puckababy die jullie nog hebben liggen. Twee is nl. wel handig i.v.m. wassen enzo. Wat wil je ervoor hebben?

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Hoi hoi,

Het ging hier ook niet zonder slag of stoot hoor. We zijn een keer eerder gestopt met inbakeren en helaas hadden we ook nog een rommelweek. Toen ging ze weer korter slapen. Gewoon na twee weken nog een keer geprobeerd en toen ging het prima. Dat is ook echt de tip. Als het niet lukt, even terug naar inbakeren en een week of twee weken later weer opnieuw proberen. Belangrijk is dat ze goed blijft slapen anders raken ze helemaal ontregelt en kun je nooit uitbakeren.
Komt goed!
groetjes,
Wendy

ik wist niet wat puckababy was dus ging net even kijken op youtube.com
maar eerlijk gezegt vind ik het super zielig ik zou zo iets nooit doen bij me dochter …zo ie zo doe ik dat ook nie want ze is 10 maanden en slaapt al van af haar 7 a 8 maanden goed door soms van 20:00 tot 08:00 of 09:00 dus en nu slaapt ze ook goed door

quote:
ik wist niet wat puckababy was dus ging net even kijken op youtube.com maar eerlijk gezegt vind ik het super zielig ik zou zo iets nooit doen bij me dochter ...zo ie zo doe ik dat ook nie want ze is 10 maanden en slaapt al van af haar 7 a 8 maanden goed door soms van 20:00 tot 08:00 of 09:00 dus en nu slaapt ze ook goed door

Een puckababy is echt niet zielig. En zeker niet voor kindjes van 10 maand. Een puckababy is een inbakerslaapzak bedoeld voor hele kleine kindjes die moeite hebben met de ruimte en vrijheid om hun heen. Door het gebruik hiervan worden kindjes rustig en hebben het gevoel terug te zijn in de baarmoeder.
Het is heel mooi dat jij nooit een pucka hebt hoeven gebruiken. Vele andere ouders waaronder wij hebben er heel veel baat bij gehad!!!