Wie heeft er ervaring met slecht etende dreumessen

Sinds korte tijd wil mijn dochter Lieke (16-08-2003) haar avond eten niet eten. Van alles heb ik al geprobeerd, warm eten, brood, in haar kinderstoel op schoot. Niets help, na een paar happen krijg ik de grootste ruzies met haar. Wie o wie heeft een tip voor mij…??

Gewoon laten gaan, geen probleem of strijd van maken. Gaat echt vanzelf over.
Niet te veel tussendoortjes geven, wel gezonde dingen tussendoor geven (fruit, ed.).

Hier ook een dreumes gehad die niet wilde eten, nu eet ze me arm aan brood. Lisa eet gemiddeld 5 boterhammen op een dag en als we haar haar gang laten gaan eet zo er zo een stuk of 8. Ook haar warm eten eet ze nu heel goed en dat is wel eens anders geweest.

Maar zoals ik al schreef; ga niet de strijd met haar aan. Geef desnoods een beker melk met pap 's avonds als ze niet goed heeft gegeten.

suc6.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Hallo mamma van Lieke,

Welkom hier!
Ik ben Bianca, zaterdag a.s. 30 jaar en ik woon samen met mijn vriend en ons zoontje Stephan (www.stephanveenhuizen.beebiesite.nl)

Ik sluit me eigenlijk aan bij wat Jolanda zei.
Gedrag negeren en er geen punt van maken.
En absoluut de sfeer niet laten verpesten aan tafel (wat soms best moeilijk is hoor) en gewoon zelf ongestoord verder eten en praten met je man enzo.
Net alsof er niks aan de hand is.

Verder idd wel zorgen dat ze overdag fruit eet enzo.

Enne…mijn huisarts zei ooit dat er nog nooooooit een kindje op die manier verhongert is (in Nederland uiteraard, arme landen bedoel ik er natuurlijk niet mee)

Succes ermee!

En écht…het gaat weer over

Groetjes, mamma van Stephan

een vriendin had het met haar dochtertje ook: niks niet eten s avonds.
en actief dat ze was, dat je dacht: waar haalt ze die energie nou uit?

heeft ze best heel lang volgehouden.
daar hebben haar ouders nooit een probleem van gemaakt, ook niks speciaals klaar gemaakt ofzo. gewoon wat de pot schaft, en als je niet wilt eten, dan niet.

dat is vanzelf over gegaan, en nu eet ze lekker mee.

en al die tijd groeide ze gewoon goed.

hier eet ons meisje bijna altijd goed, ook nog veel jonger natuurlijk, maar als ze eens een keertje niet wil, dan laten we het zo.

hoop dat ze vlot weer lekker meeet, maar maak je idd maar geen zorgen: tekort krijgt ze niet snel, want als ze echt honger heeft, eet ze echt wel.

houd er wel rekening mee: een groot glas melk ofzo, of een liga vrij kort voor het eten maakt dat ze zowiezo al geen trek meer hebben, zo groot is hun maagje nou ook weer niet. dus daar zou ik geloof ik op letten, dat ze ook echt trek kan hebben als het etenstijd is.
mo

Mats heeft dat ook op die leeftijd gehad. Reden bij hem: zelluf willen doen!!! Dus heb ik hem maar lekker laten aanmedderen en dat doet ie nu nog steeds (helaas hebben al die maanden oefenen en vloeren dweilen nog niet hun vruchten afgeworpen).

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hallo ,
ook wij hebben dat met Jasmijn (09-12-2003), het brood gaat vaak moeilijk, en dat geef ik dus nu vaak zo in haar hand , wordt wel een zooitje maar ze eet er wel van nu, het avond eten verschilt de ene keer wel de andere keer weigerd ze , wij halen haar dan uit de stoel en gaat ze weer spelen , en als ze dan weer bij ons komt geven we haar weer hapjes en dan gaat het wel perfect… dan bepaald ze het waarschijlijk zelf of zo haha , ach ze krijgt genoeg overdag dus zorgen maken wij ons maar niet … groetjes…www.jasmijnxx.beebiesite.nl

Heb pas ergens gelezen dat kinderen tot een jaar of 2 goed eten en dat het daarna een poos minder wordt.
Ze gaven als verklaring dat een kind tot 2 vreselijke spurten maakt, groeit hard en leert veel.
Daarna wordt dat allemaal wat minder en hebben ze ook minder nodig.

Zit denk ik wel een kern van waarheid in.
Bij ons gaat het nu weer wat beter.
Lucas eet ook niet zo denderend warm eten.
Maar als hij niet eet krijgt hij van mij geen toetje en ook geen boterham of pap.
Dan maar een keertje honger (wat wel mee zal vallen want hij kan het ook met een paar hapjes af).
Ben van mening dat als ik daaraan begin hij ook geen reden heeft om warm te eten, krijgt tenslotte toch iets anders dan.

Zolang ze niet vaak ziek zijn zou ik me niet te druk maken.

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Dat slecht eten vanaf een jaar of twee klopt (helaas) ook voor Bas. Hij is nu ruim 3, maar eten blijft een probleem. 's Ochtends wel pap, ontbijtkoek en een boterham en 's middags ook nog wel brood en appels gaan er ook wel in. Maar warm eten ! Hij houdt het op witte rijst, patat, pannekoek en gefrituurde krieltjes en soms wat shoarma en dan wel muizebeetjes. Tja. Gelukkig lust hij wel vlees op brood, krijgt hij toch nog wat ijzer binnen. Morgen mag ik weer met hem naar het CB, we zullen zien of ze hem te licht vinden (maar ja, lichtgewichten moeten er ook zijn, als ze klagen dat er zoveel kinderen met overgewicht zijn).

Groetjes,

Marijke, mama van Bas (18-12-01) en Wendy (11-06-2004)