Wie heeft er ervaring met pcos

hoi,

ik heb gister de uitslag gekregen dmv een inwendige echo dat ik het pcos syndroom heb.
ik heb er al enige dingen over gelezen maar zounhet fijn vinden om wat verhalen te lezen of te horen.
zijn er vrouwen zwanger geraakt en hoe ging dit enz?

ik hoop van jullie te horen…

liefs linda

Hey,

M’n schoonzusje heeft het… Nu heeft nu een dochtertje van alweer bijna 9 maanden dus bij hun is het uiteindelijk na een jaar toch gelukt om zwanger te worden. Doormiddel van hormonen.

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi Linda.

Dat is zeker niet leuk om te horen.
Zelf kreeg ik dit nieuws in 2004 te horen, na anderhalf jaar proberen, zijn wij toen naar de gyn verwezen.
wat het toen allemaal precies in hield wist ik toen niet.
kreeg alleen te horen dat de kans nihiel was om zonder medische hulp zwanger te raken.
Ik heb toen een kuur clomid gehad en wonder boven wonder was het in 1 keer raak.

Nu 4 jaar later begon het toch weer te kriebelen, en zijn wederom naar de gyn gegaan, ook deze keer kreeg ik een kuur glomid mee, wij besloten even te wachten, mocht het al in 1 keer raak zijn dan zou het december worden, een drukke en dure feestmaand.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik raakte zonder de kuur zwanger, dus het is echt een klein wondertje, en ben uitgerekent in de december maand hahaha…

Maar wat ik gedaan heb, is een aantal maanden mijn ovulatie in de gaten houden met van die teststrips puur om te zien hoe mijn lichaam werkt en of ik toch heel misschien wel een eisprong van me zelf had.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

hoi,

bedankt voor jullie reacties.
ik heb 15 mei een afspraak op het voortplantingsspreekuur, dan krijgen we uitleg over hoe nu verder, en de uitslagen van het bloed en het spermaonderzoek.

we zijn nu weer een dag verder en ik moet zeggen dat ik iets rustiger ben, maar mijn vriend daarentegen zat er flink doorheen. hij is nu erg bang dat hij geen goed kwaliteit sperma heeft en dat we dan helemaal geen kindje zouden kunnen krijgen.
ik ben nu van plan om zo`n zelftest te gaan halen, maar weet eigenlijk niet hoe en wat.

ik heb op internet al veel gelezen, maar daar staat ook vaak dat je moet afvallen. ik zou ook 10 kilo af moeten vallen maar dat is mijn hele leven al een enorme opgave geweest dus eigenlijk is het nu dubbel zo zwaar.
en natuurlijk heb ik dat er wel voor over maar pff alles bijelkaar denk ik dan…

ik hoop dat we ook een kuur mogen doen, en dat we dan vel geluk hebben. maar hoe gaat zo`n kuur?

groetjes linda

Als je vriend daar bang voor is dan zal hij ook concessies moeten doen. Ik weet niet of hij rookt of alcohol drinkt, maar hij zou dat kunnen laten. Ook zijn losse boxershorts een manier om de kwaliteit te bevorderen. Het zijn kleine dingen, maar misschien steunt het hem.

En ik zou voor jou gewoon even afwachten hoe of wat met je gewicht ook. Een vriendin van mij was ook veel te zwaar maar daar is ook alles bij aangeslagen en ze hebben nu ook een dochtertje. Ze had alleen niet wat jij had.

Groetjes,

Michèle

Hai Linda.

Zo’n kuur stelt eigenlijk niet zo heel veel voor, vind ik zelf tenminste.
Ik heb toen der tijd eerst een kuur gehad om de menstruatie optewekken aangezien het heel onregelmatig was, dan weer 1 x in de 4 week dan 3 maanden nix of heb zelf gehad 4 weken achter elkaar, was echt een rommeltje dus.

na deze kuur moest ik de 4de dag van de menstruatie beginnen met daags 1 tabelt clomid tot er met dag 8 (tis dus maar een kuur van 4 a 5 dagen)
De 10de dag ga je dan naar de gyn voor een inwendige echo, en kijkt of er blaasjes op de eierstokken zijn ontstaan, zo ja dan krijg je het advies de 11de en 12de dag te klussen, en dan is het maar weer afwachten, en duimen.

Maar meid…ook ik heb overgewicht, en mij wert ook gevraagt aftevallen maar liefst 15 kilo.
Nou ben geen gram afgevallen hoor, dat lukt gewoon echt waar niet, heb een stevige bouw en daar valt weinig aan te veranderen, tis veel belangrijker dat jij prettig in je vel zit.

en nu ik zwanger ben van de tweede ben ik 4 kilo zwaarder als met de eerste zwangerschap.
dus zorg gewoon goed voor je zelf, dat is het halve werk

hoi marianne,

ik vind het erg fijn dat je je verhaal deelt. ik heb er echt wat aan.
ja dat afvallen pff hou op ik ben al zo vaak begonnen en dan val ik af en voor ik het weet zit het dubbele er weer aan.
maar ik ben zo bang dat ze niet met die kuur willen starten als ik niet afval?

ik ben vandaag al heel streng begonnen met lijnen en veel water drinken maar eigenlijk staat mn hoofd er niet na. en net wt je zegt als je maar lekker in je vel zit dat is veel belangrijker. nou dat vind ik ook maar ik wil er wel alles voor doen om evt een wondertje te krijgen in mijn buik.

nogmaals bedankt voor je advies en verhaal.

groetjes linda

hoi,

ik ben nu sinds vrijdag met de provera gestart deze moet ik 7 dagen slikken, als het goed is dan komt er een menstruatie vanaf de 7e dag. dan de 3e dag moet ik met clomid starten dit ook 7 dagen. de 7e tot 10e dag wordt klussen. en dan hopen op goed nieuws.

wel spannend hoor.
ik heb wel ovulatietesten in huis om het zelf ook te kunnen testen.

Wat spannend! Ik zal voor heel hard gaan duimen. Wat een gedoe, maar hopelijk mét resultaat!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou meid spannend zeg.
Hoop dat het na 1 kuur raak is.

hey,

ja hopen wij ook, maar ik ga er nog maar niet van uit. ben nu aan het wachten op en menstruatie en dan kunnen we al snel met de hormonen beginnen.
als er geen menstruatie komt na 7 dagen dan kunnen we als nog starten maar ja klinkt raar ik word toch liever eerst ongesteld, denk meer voor mn gevoel.

hebben jullie eigenlijk veel hinder van de hormoonkuur gehad, als je denkt aan humeur of andere dingen?

groetjes linda

hoi linda

heb zelf ook pcos en moet van de gyn eerst 10 kilo afvallen moest jij dat ook voordat je glomid mee kreeg

gr

dounia

hoi,

ik ben inmiddels met mn 3e kuur bezig 150 mg clomid. toen ik te horen kreeg dat ik pcos had, werd mij wel geadviseerd om af te vallen. maar er werd daarna niet meer over gesproken ik ben toen begonnen met 50 mg clomid deze had niets gedaan toen 100mg deed ook niets. ik heb nu toch een dieetist bezocht om toch te gaan af vallen. het ziekenhuis heeft nu dan ook gezegd dat ik nu de kuur 150mg kan doen maar als deze ook niets doet er dan even gestopt word en ik af moet gaan vallen.
maar het vervelende is ervan dat ze niet kunnen garanderen dat het door afvallen beter word dat is nog maar af wachten.
maar ja ik heb er alles voor over dus ik probeer af te vallen.
succes voor jou? ben je al wel met een kuur bezig of niet?

groetjes linda