Wie heeft er een goude tip over luieruitslag?

Hallo,

We hebben een dochtertje van ongeveer 7 maanden en die heeft regelmatig luieruitslag hoe kan je dit verkomen en wat kan je er tegen doen als ze dat heeft?
Wij doen zelf al schoonmaken met lauw water, veel luiersverschonen, insmeren met sudocreme (zinkzalf) ook leggen we haar regelmatig met de billetjes bloot.
Dit alles blijkt niet echt te werken of ik heb te weinig geduld.
Nu heeft ze dat ook al weer een week en ik vind dat er zo zielig schraal, pijnlijk uitzien. Als je dat schoonmaken ect. al een hele week doet dan moet je toch verbetering zien?
Wie heeft er dus een goude tip voor ons?

groetjes cindy

hoi!

Ik gebruik altijd bepanthen. Werkt heel goed. Binnen een dag of 2 is het weg.

succes!

Annemiek

Annemiek de Graaf

De zinkzal niet te dik smeren, want dan kan er geen zuurstof meer bij en dat is juist nodig voor de genezing.

Wij gebruiken de billenspray van Zarqa. Te koop bij de drogist. Niet goedkoop (12 euro), maar werkt heel goed. Gewoon erop sprayen (je hoeft er dan ook niet meer aan te komen) en dan is het heel snel weg.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn. ik dacht eerst ook dat mijn dochter luieruistalg had. Werd steeds erger en ging ook maar niet over.
Toevallig moest ik toen naar het Cburo. Zei zij dat het schimmel was en dat ik het beste daktarin kon kopen (is te koop bij Etos of kruidvat) Dit heb ik een aantal keren per dag gesmeerd…na een week was het weg.

Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd langs de huisarts gaan.

Goed weekend verder

Lilypie First Birthday tickers

Wat je in elk geval NIET moet doen is smeren met rauw eiwit omdat nog steeds niet goed uitgezocht is in hoeverre salmonella-infectie en vogelgriep overgebracht kunnen worden via beschadigde huid. Dus als je die tip krijgt in je omgeving: meteen bij de wortel afhakken!

Groetekes, Sje

Dankje voor jullie mailtjes ik ga eens 1 van die andere zalfjes proberen.
Morgen moeten we toch na de kinderarts dan vraag ik het gewoon even na van die schimmelinfectie. Hoe kon je dat dan zien als het schimmelinfectie was?
want nu heeft ze gewoon rode kleine schrale plekjes over de billetjes gespreid.

heb nog nooit van dat eiwit gehoord, maar bij deze zal ik het dus ook nooit gaan gebruiken.

Gewijzigd door - cindy-sterre op 24 Jan 2010 13:04:38

Bij een schimmelinfectie is de uitslag dikker. Net of ligt het er bovenop. Bij Marrit is het begonnen met luieruitslag, dacht ik, daar leek het op.

Je kan idd beter de kinderarts even vragen om erna te kijken. Voor je vanalles gaat kopen en smeren.

Succes, laat je weten wat het was.

Voor luieruitslag gebruiken wij:
milde uitslag: Zinkolie van Dr. vd Hoogh, hoef je niet zo te wrijven en bovenfien blijft het wel op open stukjes uit zitten itt zinkzalf.
erge uitslag: maizena erop. heeeel smerig, maar het helpt geweldig!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Maizena wordt ook weer ontraden, hoewel het een supertip leek. Maizena kan namelijk gaan gisten en dan kan de uitslag alleen maar erger worden.

Groetekes, Sje

Neeltje had hele erge luieruitslag ( echt helemaal stuk en rood) de eerste twee weken en ik kreeg alstip schoonmaken met watten gedrenkt in lauwe kamillethee, even aan de lucht laten drogen en dan wat hele dunne sudocreme. Dit hielp hier erg goed. Engeen geparfumeerde luierdoekjes gebruiken maar dat had je vast zelf al bedacht
succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Hoi,

Wij gebruiken altijd de Sudocreme.
Het is vaak zo weer weg.
Niet te dik smeren.
Jij hebt er geen goede ervaringen mee?
Smeer je wel na iedere luierverschoning?

Luieruitslag krijg je door je kindje te lang in de luier te laten lopen. (er zijn nog wel meer oorzaken, zoals het niet goed afdrogen na wassen)
Hebben wij eens gehad met een poepluier. We hadden al een plasluier verschoont en waarschijnlijk had ze vlak daarna gepoept.
Alleen hadden we geen poep geroken en dat was natuurlijk gaan broeien.

Groetjes Lisan.

Nou de luierverschonen doen we om het uur vanwege de uitslag behalve snachts.
afdrogen dacht ik dat we goed deden, maar ga er toch op letten.
sudocreme werkt bij ons nog niet tot op hede, maar hebben nou zoveel tips gekregen dat er hopelijk 1 bij zit die voor onze dochter ze billen werkt.

Ik gebruik de luierzalf van Natusan, helpt ook erg goed. Ter voorkoming zou je ook witte vaseline die je bij de apotheek haalt kunnen smeren. DAt is echt geweldig spul!

Hoi Allemaal,

Maizena helpt prima, kost weinig en direct resultaat. Zag het een keer op tv.

Groetjes.

Hoi,

Luieruitslag hoort na een paar dagen weg te zijn. Grote kans dat het iets anders is, bijv schimmel. Komt heel veel voor bij meisjes van die leftijd. Onze dochter had t ook, bleek nog door de bevalling te komen???!

Dus ik zou even langs het cb of huisarts gaan.

Succes

Hoi,
Mijn dochtertje, inmiddels vijf maanden, heeft pas één keer luieruitslag gehad. Toen ze vier/vijf weken was. Heb zelf 't vermoeden dat 't door het soort luier komt. Ik gebruikte toen c1000-luiers en doekjes van zwitsal.
Ze heeft met vijf weken elf dagen in t ziekenhuis gelegen, daar hadden ze enkel pampers luiers en sensitive doekjes van pampers. Ik gebruik sindsdien niet anders. Ik smeer haar elke dag van top tot teen in met vaseline cetomacrogolcreme, omdat ze een zeer droog en gevoelig huidje heeft. Verder niks. Het kijkt ook nooit rood, moet ik zeggen.
Misschien heb je er wat aan en anders succes met zoeken naar dé oplossing!

Groetjes Desiree

Hoi!
Zeker zien dat de billetjes goed droog zijn vooraleer je een nieuwe pamper aantrekt en
ik gebruik zinkzalf van Zwitzal, die vind ik heel goed.
Toen Diego luieruuitslag had dan liet ik hem ook telkens ik hem verschoonde
een tijdje met zn billetjes bloot op de commode liggen, terwijl ik wat tegen hem praatte en hem afleide.

Groeten
Tanja

Mama van Diego 19 maanden