Wie heeft dit ook?

Hoi,

Ik moest afgelopen dinsdag naar he cb toe. En ik vroeg of ik eindlijk mocht beginnen met een fruit of groente hapje maar dit mocht dus niet. Ik geef bv maar omdat ie soms een flesje krijgt als ie gaat logeren of als er iemand oppast moet ie van dat speciaale voeding hypro allegeen ofzo. Dit omdat er bij de kant van me vriend veel allergeen voor komen… Nu moet ik dus wachten tot ie 6 maanden is hebben jullie idt ook of hebben jullie er eens van gehoord…

Nu moet ik dus nog 2 maanden wachten dus was me vraag ook hoe oud waren ze bij jullie dat ze konden zitten, omrollen, kruipen (dit duurt nog even) Weet dat het verschild per baby maar dan heb ik iets om naar uit tekijken…

gr. Peetje

Hoi,

Bij onze dochter zijn we met 4 maanden begonnen met groente en fruit. Ook bij ons in de familie komen allergien voor. Wij geven Puck ook Hypo allergene voeding.
Ik luister vooral naar mijn eigen gevoel en niet zozeer naar het CB.

Met 4 maanden kon Puck rollen, met 6 zitten en nu met 8 maanden optrekken in de box.

Groetjes Loes

Als je borstvoeding geeft en er zijn allergieën in de naaste familie dan is het inderdaad verstandiger om het eerste half jaar geen bijvoeding te geven.

Maar wat heeft dat 2 maanden wachten op het mogen geven van bijvoeding te maken met je vraag wanneer andere kindjes konden zitten, rollen, kruipen? Elk kindje is daar weer anders in. De een rolt bij 4 maanden om, de ander bij 8 maanden pas. En de een zit bij een half jaar, de ander bij 9 maanden pas of nog later. Ik zou me daar nu niet op vast gaan prikken of de boel gaan forceren bij de kleine man. Gewoon lekker op zijn eigen tempo laten ontwikkelen en niet op jouw tempo.

Groetekes, Sje

Jeske rolde van rug naar buik met 4 maanden, van buik naar rug met 6 maanden…
Zitten doet ze nog niet stevig… Alleen met steun houdt ze het wel even vol…
Met 7 maanden schuift ze de hele kamer door…
Bij diverse leeftijdgenootjes gaat het ook anders… De een ligt nog lekker op zijn gemak te spelen en rond te kijken… De ander is al druk bezig met optrekken…

Nanik is niet zo heel snel en dat komt volgens mij omdat ze gewoon tevreden is met wat ze wel kan.
Rollen van buik naar rug doet ze vanaf 6 maanden en andersom alleen per ongeluk omdat ze het niet leuk vind op haar buik. Ze zit wel zelfstandig vanaf 7 maanden en vanaf 8 maanden helemaal stevig.
Zich optrekken doet ze nog niet, ook nog geen poging daartoe. Ik laat haar lekker haar gang gaan hoor. Komt allemaal op haar eigen tempo.
Wij zijn ook met 4 maanden begonnen met potjes. Eten gaat heel goed. Niet zo heel veel maar genoeg. Volgens CB mag ze best een kilo aankomen gezien haar lengte maar ik vind dat onzin hoor (ze moeten toch wat te zeuren hebben daar).

Groet
Bianca