ik hoop echt waar dat ik nu de tip ga krijgen, want ikw eet het niet meer. Een paar maand terug was Bo helemaal zinelijk overdag, elk plasje gaf hij zelf aan, alleen het poepen niet, vroeg hij ook geen luier om, nee hij deed het zo in de onderbroek, wat hij ook niet fijn vond, met als gevolg ostipatie en heel veel vieze broeken> Op het kdv gaven ze aan om dan maar een luier broekje aan te doen, dan is het niet telkens een smeer zooi. Maar Bo, de slimmerik, bedacht zich geen moment, en dacht, waar ik in kan poepen, kan ik ook in plassen, dus weg zindelijkheid!!!
Nu heb ik 5 (inmiddels nog 4) weken vrij, dus had ik me voorgenomen om alles maar weer eens op te starten. Plassen gaat eigenlijk erg goed, was binnen een dag weer als vanouds, maar dat poepen…van de week had hij van zondag tot donderdag niet gepoept en toen 2 keiharde grote drollen geporduceerd, bij het kdv, met luier om. En thuis doet hij het dus, zoals eind vorige week , en vandaag bij de bakker, in de broek, zonder luier…
Ik weet niet meer wat ik moet doen om hem op het potje/wc te laten poepen, heeft iemand misschien een tip, want ik weet het niet meer, ik vind het zo zonde om weer over te gaan op de luiers, maar ik zit ook niet te wachten op een kind met obstipatie of een kind wat 2 keer per dag zijn hele onderbroek volpoept!!
Ik heb al geprobeerd om hem zelf de onderbroek uit te laten trekken en in de was te doen, wat hij echt niet leuk vond. Hij was er echt vies van, maar hij deed het wel, maar nee, dat heeft ook niet geholpen!! Wat moet ik nu? plassen doet hij zo netjes, en voor het slapen gaan zegt hij ook, ik wil geen baby luier meer om, maar goed, in de nacht plast hij nog te veel waardoor ik dat nog niet aan durf, maar hij wil ook geen luier meer, dus HELP!!!
liefs woezel