Wie heeft de gouden tip?

Mijn dochter van 13 maanden wordt 's nachts regelmatig huilend wakker (2 tot 6 keer per nacht)
Vaak is het omdat ze zich zo heeft gedraaid, dat de slaapzak meegedraaid is en ze niet meer terug kan.
We hebben al een keer geprobeerd om haar zonder slaapzak te bed te leggen, maar dat is helemaal geen optie.
Ze kruipt ook met de slaapzak helemaal boven in bed en slaapt dan op haar hoofdje en knie-tjes (hoe kan je zo toch slapen???)
We hebben al van alles geprobeerd, maar niks helpt.
Wie heeft de gouden tip??

Groetjes Daantje

Gewoon volhouden.
Gaat vanzelf over, en dan blijft ze weer (voorlopig) rustig liggen.

Wat je kunt doen is controleren of ze het niet te warm heeft.
Zowel: of slaapzak uit, en lekker onder laken en deken,
of slaapzak aan en alleen onder het laken.

Raam open! Lekker frisse lucht in de kamer, slapen ze echt goed op.

M.

Mijn kleine meid deed dat ook met 13 maanden. Het duurde 2 weken en toen was het ineens weer afgelopen. Het was erg vermoeiend, en we hadden echt van alles geprobeerd: slaapzakje met en zonder mouwtjes, op de buik, zij en rug leggen, muziekje aan, lichtje aan etc. Niks hielp.
Ik hoop dat het snel weer over gaat.
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

• Niet bij je in bed nemen
  • Niet uit haar kamer halen maar ter plekke troosten en weer terugleggen
  • Op geen enkele manier vastleggen. Als zij lekker slaapt bovenin bed op hoofdje en knietjes, lekker laten doen!

Groetekes, Sje

quote:
- Niet bij je in bed nemen - Niet uit haar kamer halen maar ter plekke troosten en weer terugleggen - Op geen enkele manier vastleggen. Als zij lekker slaapt bovenin bed op hoofdje en knietjes, lekker laten doen!

Groetekes, Sje

Ja maar het probleem is nu juist dat ze gaat huilen omdat ze zelf niet terug kan.
Anders zou ik ze lekker laten liggen, maar helaas.
Bij ons in bed is zeker geen optie, ga ik ook nooit doen, heb dat wel gezien bij vrienden, hopeloos was dat, ze sliepen zelf niet meer zonder hun kindje bij hun in bed.
Ik laat ze altijd op haar kamertje, dus dat is ook geen probleem.
Wel bedankt voor de reacties allemaal.
Maar het valt niet mee hoor, pfff.
Hopelijk gaat het snel voorbij.

Groetjes Daantje

Is 13 maanden ook geen sprong-tijd? Daar kan de nachtelijke onrust ook vandaan komen, heel herkenbaar.

Mijn zoontje ligt ook op zijn buik. met opgetrokken knietjes en soms overdwars of ondersteboven in zijn ledikant. Ik leg hem 1 keer goed voor ik ga slapen maar ik weet dat hij smorgens toch weer in zijn eigen favoriete houding ligt.

Maar moet je er perse heen, valt je dochter niet vanzelf weer in slaap? Ik ging er ook altijd vrij snel heen maar ik maakte hem er soms wakkerder door had ik het idee. Nu wacht ik even af en vaak slaapt ie na een minuut ofzo door. ALs het echt doorzet ga ik uiteraard wel kijken!

Groetjes van Christa

hoi hoi

Is hier ook een tijdje geweest. We hebben 'm gewoon iedere x weer terug gelegd, of recht gelegd, totdat hij 't zelf kon.
Overdag ook wel eens geprobeerd te leren dat hij zelf de dekentjes over zich heen kan trekken, heeft even geduurd, maar dat doet ie nu ook.

Maar 't blijft een woelwater… Nog altijd ligt ie 's nachts zonder deken omdat ie eronder vandaan gekropen is. Of hij ligt idd aan het hoofdeind opgekruld (knietjes onder de buik idd)… En ja, dan wordt ie vanzelf weer wakker omdat 't toch wat frisjes is. Nu hij in een grote jongens bed ligt, komt ie er dus uit om 't even te melden. Voorheen dus gejank en gepiep…

Ik wacht nog altijd op 't moment dat 't over is… Maar dat kan nog wel ff duren ben ik bang…

Succes ermee!

quote:
Is 13 maanden ook geen sprong-tijd? Daar kan de nachtelijke onrust ook vandaan komen, heel herkenbaar.

Mijn zoontje ligt ook op zijn buik. met opgetrokken knietjes en soms overdwars of ondersteboven in zijn ledikant. Ik leg hem 1 keer goed voor ik ga slapen maar ik weet dat hij smorgens toch weer in zijn eigen favoriete houding ligt.

Maar moet je er perse heen, valt je dochter niet vanzelf weer in slaap? Ik ging er ook altijd vrij snel heen maar ik maakte hem er soms wakkerder door had ik het idee. Nu wacht ik even af en vaak slaapt ie na een minuut ofzo door. ALs het echt doorzet ga ik uiteraard wel kijken!

Groetjes van Christa

Ja ze maken een sprongetje met 55 weken dus dat is ongeveer 13 maanden.

hoi,

mijn zoontje deed het ook,heb hem toen zonder slaapzak in bed gelegd(zonder succes) een dag later was hij een keer echt erg moe,nogmaals zonder slaapzak erin gelegd en hij heeft hem nooit meer aangehad.

Groetjes Deborah

ja ik zou ook die slaapzak achterwege laten, hebben wij ook snel afgeschaft. en we hebben er ook 1 die graag op de knietjes - kont omhoog-hoofd naar beneden slaapt hihi

x Floss

Ik heb het geprobeerd om het zonder slaapzak te doen, maar ze ligt de hele tijd boven de dekens en dan is het snel koud.
als het warmer wordt wil ik dat wel gaan doen.
Ik moet nu ook zeggen dat ze nu 1 nacht helemaal heeft doorgeslapen en afgelopen nacht hoefde iker maar 1 keer uit.
Dat is echt goed nieuws.
Ik vind het heel lief dat jullie allemaal zo meedenken, dank je wel!!!

Groetjes Daantje

Gewijzigd door - Daantje74 op 04 Apr 2009 13:11:55

Hoi,

Weet niet of iemand het al als tip gegeven heeft maar wat ik deed bij mijn zoontje toen hij een beetje onrustig ging slapen, Ik sloeg het laatste stuk van de slaapzak om de matras. Zo liggen ze een beetje vast en kunnen ze zich ook niet goed omdraaien. Misschien werkt het . Succes!!

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 06 Apr 2009 20:53:07

quote:
Hoi,

Weet niet of iemand het al als tip gegeven heeft maar wat ik deed bij mijn zoontje toen hij een beetje onrustig ging slapen, Ik sloeg het laatste stuk van de slaapzak om de matras. Zo liggen ze een beetje vast en kunnen ze zich ook niet goed omdraaien. Misschien werkt het . Succes!!

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 06 Apr 2009 20:53:07

Heb ik ook al geprobeerd, maar dan is de slaapzak net een wokkel, ze blijft draaien en dan kan ze met de beentjes geen kant meer op.
Toch bedankt voor de tip, maar helaas ook al geprobeerd.

Groetjes Daantje: