Het is me opgevallen dat er veel mensen de fles geven. Heb ik bij Luca ook gedaan, en er zijn veel momenten dat ik het weer wil doen, maar ik ga nog even door. Maar zijn er ook dames die borstvoeding geven? Vanaf wanneer liep het bij jullie lekker? Ik ben nl nog steeds aan het klungelen. Waarschijnlijk hebben we nu last van spruw, al is er niets te zien bij Thije. Dus ga ik maar aan de zalfjes en de crememetjes!
Wie geeft er borstvoeding?
Hoi Kim,
Bij de eerste wilde ik borstvoeding geven maar er kwam niks
op gang. Heb afgekolft en ook dit werkte niet echt.
Na een paar keer proberen ben ik er mee gestopt en het bevalt
me prima.
Elke is haast nooit ziek. Is een gezond, vrolijk meisje.
Bij Anne geef ik ook de fles.
Het is ook makkelijker vindt ik want de eerste paar weken
komen ze nog snachts en dan kun je je man ook een keer
uit bed sturen.
Anne slaapt al een aantal week door gelukkig, maar vanmorgen
was ze om kwart over 5 wakker en had trek.
Omdat ik de hele week werk mocht ik blijven liggen en is Henk
eruit gegaan.
Gaat prima zo en heb niet het gevoel dat ik wat mis.
Geniet van de kindjes!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 14 week
Ik geef volledige borstvoeding.
bij mij liep het pas vanaf een week lekker,wel erg last gehad van de stuwingen.
Maar ik geef nu dus 2 maandjes borstvoeding en heb geen pijntjes meer,de eerste week had ik dat nog wel.
Het is ff doorzetten.
Ik probeer het zekers tot 6 maanden vol te houden.
Hij groeit er erg goed op namelijk.
9 weekjes oud weegt 7 kilo en is 65 cm lang,en dat door de slagroom van mamma lol.
Soms hebben ze wel regeldagen dat je denkt pfff nog stees honger,maar wissel dan steeds kwa borst af.
meestal regelt de regeldagen de hoeveelheid melk.
Ik merk ook om me heen dat er veel mensen de fles geven.
Veel mensen vragen me steeds hoe oud hij is en of ik de fles geeft,
als ik dan trots zegt hij krijgt borstvoeding,zeggen ze,nou zolang al,wanneer ga je stoppen,nou voorlopig nog niet zeg ik dan.
Dan zitten ze me raar aan te kijken.
Ach ja ik ben er trots op hoor.
Probeer het nog ff vol te houden meid,
als je eenmaal door hebt hoe het lekker gaat gaat het steeds beter.
suc6.
Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007
Ik had graag langer borstvoeding gegeven. Jeske heeft 4 weken gehad… In de 3e week begon ze huilen. De hele dag door… Ook het kolven ging niet. Ik kreeg er maximaal 100 uit, uit 2 borsten…
Ik heb Jeske op een gegeven moment, uit pure ellende een flesje gegeven en madam sliep een paar uur aan 1 stuk door…
In overleg met de lactatiekundige ben ik toen gestopt en geheel overgestapt op de fles. Ik heb niet afgebouwd… En ik had niet eens stuwing… Dat zegt wel genoeg…
Maar toch vind ik het een beetje jammer…

lieke heeft 5 weken bv gehad.
begon onrustig te drinken en wilde op een gegeven moment ieder uur drinken.
Bij mij kwam dit omdat ik teveel bv gaf, dus bleef zuigbehoefte houden. Ik kon kiezen of dagelijks afkolven of overgaan op fles. Ik ben toen overgegaan op fv omdat ik dat afkolven teveel werk/tijd vondt. Met de fles ging het toen beter en dronk ook rustiger en huilde stukke minder.
achteraf gezien vindt ik het wel jammer, vondt het fijn om zelf te voeden maar een ontevreden kindje was ook niks.
groetjes Gytha

ik zit nu zelf ook met een heel onrustig kind. Drinkt al bijna 4 weken onrustig. Ga maandag naar de huisarts om te kijken of het spruw is. Zoniet, dan is het jammerdebammer en ga ik lekker de fles geven. Luca is er ook groot mee geworden (zover je van groot worden kan spreken met z’n 95 cm ) , net als ik!
Een ontevreden kindje is idd helemaal niks!
In een ander topic vertelde ik al dat ik de jongste 9 mnd bv heb gegeven. Met veel plezier! En de volgende keer zou ik het zeker weer doen. Helaas begon hij erg onrustig te drinken, en te bijten, waardoor ik ben gestopt. Anders had ik hem nog gevoed. De oudste 2 hjebben resp. 5 en 2 weken bv gehad. Erg jammer, maar niet de goede hulp/tips gekregen om toen toch door te gaan.
Wist ik veel dat een baby tot een maand of 3 gerust ieder 1 a 2 uur kan komenv oor een voeding. Aldoende leert men, en ik ben blij deze keer erg veel tijd en energie erin heb gestoken om het toch ‘goed’ te laten doorgaan.
Maar flesvoeding, mja, zolang je er goed bij voelt, gewoon doen hoor! Al die voor- en nadelen van anderen.
Hoi, Ik geef nu 3 maanden bv en het gaat heel goed. De eerste dagen wilde kelvin niet maar daarna ging het geel goed. Blijf het voorlopig nog geven… Al vind ik het soms wel moeilijk want hij eet soms heel onrustig en beweegt behoorlijk. En ik moet altijd uit bed en kan papa blijven liggen maar hij slaapt nu wel redelijk door tot 7 uur das hopen dat zo blijft. Hij krijgt af en toe ook een flesje als ie gaat logeren bij de oma’s (soms is het afgekolfde melk maar dit lukt niet altijd.) Ga straks wel af bouwen en krijgt ie alleen nog s’ ochtens en 's avonds… Wil het zeker nog 3 maanden vol houden.
ik wil tot ik ga werken gewoon bv blijven geven, daarna ook sochtends en savonds. Heb geen zin om te kolven, is ook gen ruimte voor. Sta voor de klas, kan moeilijk die kleuters alleen laten!
Ik heb ook bv gegeven en ben daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik niet genoeg melk meer had. Dit kwam omdat ik aan het afbouwen was, om weer aan het werk te gaan, toen ik eenmaal twee flesjes gaf, ging het met de borstmelk snel achteruit.
Zelf vond ik dit best erg, ik had graag nog de eerste ochtend en de laatste avond voeding nog willen geven, maar dat mocht niet zo zijn.
Wel weet ik dat ze door de bv in ieder geval een goede start heeft gemaakt (niets ten nadele van flesvoeding!!)
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Bij onze dochter heb ik 4,5 maand BV gegeven, ze wilde zelf niet meer, ik ging aan het werk en daarom liep het terug. Zeker ook omdat onze dochter krijste aan 1 stuk tot ze me weer zag en dat zorgde voor enorme stress wat uiteraard averechts werkt op je BV. Bij onze zoon heb ik zeker 13 maanden BV gegeven, die wilde niks anders, dronk niks anders. Was ik er niet, dronk die rustig ook gewoon niet. Hemel en aarde bewogen om hem aan een flesje te krijgen, tja een man he. Bij de eerste heb ik ook langer liggen klooien, toch bang zijn dat het niet genoeg is, of je wel goed aanlegt en weet ik wat meer want tja… je hebt er minder zicht op. De 2e was echter veel makkelijker, ik had er meer vertrouwen in dan de eerste keer en kon er ook meer van genieten dan bij de eerste waar alles dan toch al nieuw voor ons was. Ik heb altijd gevoed op vraag.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ik heb mijn zoontje, inmiddels 3jr., 18 mnd. bv gegeven. Mijn dochter krijgt inmiddels alweer 11 mnd. bv. Het bevalt mij eerlijk gezegd prima. Makkelijk, altijd voorhanden, troostend etc. In beide gevallen liep de bv goed na een week of twee. Tja, en spruw, dat is echt gewoonweg pech hebben. Laat je er vooral niet door ontmoedigen. Ga even naar de huisarts en laat het even nakijken. Je krijgt er zalf voor en jullie zijn er dan het snelst vanaf! Ik weet niet of je het al opgegeven hebt… anders geniet ervan. Het is ook erg leuk om nog bv te geven als ze al wat groter worden.
Ik vond het geven van bv heel erg fijn, je krijgt zo wel een and met je kleintje. Ik zal het bij de volgende (als ons dat geven wordt) zo weer doen!!
Al kan het geven van bv ook wel eens lastig zijn, vooral als je in een stad bent en het is tijd voor de voeding. Zomaar alles ‘losgooien’ doe ik niet zo snel. Dan is een flesje wel handig.
Gelukkig heeft Anna geen spruw gehad, maar ik had na twee weken wel brstontsteking. Dat doet zeeeeeeeeer!!! Misschien is het wel pijnlijker dan de bevalling!!
Het geven van bv is iets moois wat je moet koesteren en van moe genieten! Het is toch het beste wat je je kleine kan geven. Naast dat het altijd op teperatuur is, het altijd voorhanden is en het niets kost!!!
Ik hou nog vol! Spruw was niet met zekerheid te zeggen, mar wel zalf en gel gekregen. Het huilen tijdens het drinken is nu wel heel wat minder, wel laat hij nog veel los tussendoor. Misschien komt het toch te snel ofzo, en kan hij het steeds beter handelen nu hij groter wordt???!!!
Maar ik vind het wel bijzonder hoor, je kleintje die groeit van jouw melk!
Het is zowiezo heel bijzonder dat een klein mensje zo hard kan groeien van alleen maar borst melk!! Een wonder op zich.
Goed van je dat je volhoudt, je moet maar zo denken, dit is het beste wat er voor een baby op de wereld is en jij kan hem dat geven!! Mooi toch!