What's next?

Ik vind tv kijken al ver genoeg gaan of ben ik nu erg ouderwets??? :

Acht op de tien peuters surft online
DEN HAAG - Acht op de tien peuters en kleuters zit op internet, gemiddeld zo’n 22 minuten per dag. Vooral door aanraakschermen, zoals de iPhone en de iPad, is het voor kinderen heel eenvoudig om het internet op te gaan.

Peuters en kleuters zijn vaak en vroeg online.
Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek naar het internetgebruik van peuters en kleuters door de stichting Mijn Kind Online. De kinderen zijn gemiddeld 3,9 jaar als ze voor het eerst online gaan. Negentig procent van de ouders vindt het geen probleem als hun kind met digitale media speelt.
Het rapport pleit voor een leeftijdsadvies voor apps en sites en een uitleggedeelte voor ouders. Ook moet er voorkomen worden dat peuters en kleuters zomaar bij betaalopties terecht komen, bijvoorbeeld door middel van een beveiligd gedeelte op de site.
Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve groep van 575 ouders en observaties van 35 kinderen.

Groetjes,

Michèle

tja… lexje surft al zeker een jaar op internet hoor… die word volgende maand 4, zeker met oudere kids om je heen zit je daar al snel hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Moet ook eerlijk zeggen dat de oudste vanaf een jaar of 3 hier al wel zelf filmpjes kijkt en spelletjes doet op internet.
Zolang je er toezicht op houdt vind ik het echt niet zoveel slechter dan tv hoor Misschien zelfs beter, omdat het ook nog eens interactief is en ze er ook heel veel mee kunnen leren.

Uiteraard moet je ze wel in de gaten houden daarbij.

Ook Noah kijkt op Youtube filmpjes, en speelt spelletjes op de pc… en speelt erg vaak op mijn telefoon of op Chris zn Iphone!

Thats the future zal ik maar zeggen…

Liefs, Melanie

hahhaa ja ik las het net ook ! wel dol hoor aan de andere kant denk ik, ja da’s gewoon de tijd… als het een beetje bij spelletjes blijft, enz… dan zou ik dat wel okay vinden ! tekenspelletjes… kijk oft nu papier is of een schermppie da’s de ontwikkeling, bedoel ze zijn ook gewent aan de mobiele tel, wij hebben nie eens meer een normale telefoon, pip zou die plaatjes nie eens herkennen…

vorige keer zat ik bij een vriendin zat die kleine te downloaden, wat ben je aan het doen, ’ aan het downloaden’ ik lag helemaal in een scheur… maar ja zolang je ze er een beetje weg kan houden bedoel van echt dingen opzoeken …moet je dat wel doen hoor… een velletje papier is misschien beter voor de hersentjes… maar denk nie dat je het tegenhoudt … want ze zien ons ook achter die pc zitten he

Pippy is geboren 17.07.2009

Erik kijkt ook regelmatig filmpjes op You Tube (filmpjes over treinen, of Plop en K3, dat soort dingen). Die moet ik natuurlijk voor hem zoeken, want typen of de muis bedienen lukt nog niet Echt surfen op internet, daar vind ik peuters en kleuters wel een beetje jong voor.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hier word ook volop gesurfd , ook door de kleine, vooral filmpjes en leer spelletjes

kan heel leerzaam zijn al vind ik dat het wel onder toezicht moet zijn en met een tijdslimiet

before you judge me, try hard to love me

Oke ik hoor het al ik ben ouderwets

Groetjes,

Michèle

en nee ik vind je niet ouderwets hoor, bij de oudste was ik ook zo… maar let wel, er staan hier 5 computers, er zijn 2 ipads en 2 iphones, de oudsten hebben een nintendo ds…

alexander. 3 jaar doet op de ipad echt hele leuke spellen, hij leert zelfs de letters na te tekenen

we hebben het dan echt over dingen die hem nu interesseren, geen rare vecht spellen, echt de categorie tele tubbbies, dora
kleurplaatjes

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja oke das inderdaad zo bij de meeste van jullie zijn de kinderen al ouder of hebben ze oudere broertjes of zusjes. Ik zie het met morgan alleen nog niet zitten omdat ze te slecht luisterd en te sloperig is nog. We wachten hier gewoon nog even

Groetjes,

Michèle

Toen ik jouw eerste berichtje las Michele toen dacht ik ook dat meen je niet zeg!! Maar toen ik de reacties van de rest had gelezen dacht ik ook, tsja het is inderdaad ook eigenlijk wel logisch
We leven nou eenmaal in een andere tijd haha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja maar morgan is mij nog te sloperig enne ik ben bang dat er ineens sudo of zo op mijn toetsenbord zit

Groetjes,

Michèle