Ik schreef al eerder dat ik een buikband had besteld bij iemand van MP. Uiteindelijk heb ik dat ding ook gekregen, maar het paste totaal niet. Ik heb 'm via MP dus meteen doorverkocht en speelde vrijwel quitte. Ik bestelde daarna bij een internetwinkel, die ook een gewoon filiaal heeft in Leeuwarden, zo’n band in een maat groter. Die paste, maar dat ding voelde je constant zitten en dus stuurde ik die terug. Op mijn eigen kosten. Binnen 10 dagen na ontvangst zou je je geld terug krijgen.
Ik heb dat ding vrijdag 22-10 opgestuurd. Verder niks teruggestort gekregen nog. Ik heb ze al 2x gemaild met de vraag of ze die band ontvangen hebben, want bij brievenbuspost krijg je geen verzendbewijs. Ik hoor NIETS. Ik heb ze gebeld, maar ik krijg een rare voice-mail. Ik krijg er een raar gevoel bij…Terwijl het gewoon een nette stenen én internetwinkel is, een duurdere lingeriezaak.
Mijn vraag: wat kan ik ondernemen om mijn geld terug te krijgen? Ik kan niet bewijzen dat ik die band heb teruggestuurd, want alleen bij een pakket krijg je een verzendbwijs. Of je moet iets aangetekend verzenden voor 7,-…Verder had je je retour vooraf aan moet melden. Dat heb ik niet gedaan. Dit stond ook alleen op de site, niet op de factuur ofzo. Ik heb een briefje met mijn ordernummer en met de reden van retourzending bijgevoegd…Dat lijkt mij voldoende? Ik wil graag mijn centjes terug! Op deze manier durf je dus echt niet te kopen via internet, want als het niet bevalt kun je het wel terugsturen, maar je moet dan maar afwachten of je ooit je geld terug krijgt…
Weten jullie hoe dit zit? Ik heb als consument recht op teruggave van dit bedrag? En wat als ik niks meer van ze hoor?
Groetjes Rainbow, trotse mama