Werkt dat, Forte voeding?

Wat vinden jullie van Forte voeding? Dus die voeding voor kindjes die snel honger hebben? Werkt dat?

Max krijgt nu 5 x 150 cc standaard 1 en in het begin ging dat goed. Hij krijgt het pas sinds 2 weken ofzo…Nu drinkt hij zijn fles echt binnen 10 minuten (!) leeg, eerst deed hij er 20-30 minuten over. Hij moppert soms als het op is en ik denk dat hij best meer zou willen. Tenminste…als hij het zo snel wegklokt, denk ik dat hij enorme trek heeft! Er zat eerst 4,5 tot 5 uur tussen de voedingen, gisteren en vandaag trekt hij dat bijna niet. Hij is vandaag veel wakker en huilt behoorlijk veel. Ok, ik heb met nageltjes knippen per ongeluk in zijn pinkje (velletje) geknipt, oeps, maar daar zal het niet aan liggen. Hij is gewoon geïrriteerd…

Ik vind het nu te snel om meteen naar 5 x 180 te gaan, ik ben zelf al naar 5 x 150 gegaan (van het CB mocht ik 6 x 140 aanhouden), maar MAX HEEFT TREK! Forte proberen dan maar? En dan? Geven jullie dan alleen die Forte, of meng je dat met Standaard? Alleen Forte lijkt me zo zwaar?

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen met ons hongerlapje (het is een behoorlijk ventje, dus misschien heeft hij gewoon méér nodig?).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

geen ervaring ermee. Wij hebben dat ook wel een tijdje gehad met Colin. Het leek ook alsof hij snel honger had. Van het cb mochten wij niet overstappen omdat wij HA melk gaven. Ik zou dit sowieso even met hun bespreken. Kijken wat ze zeggen.

22-12-2009 colin geboren

Hoi hoi,

onze dochter heeft ook een tijd gehad dat ze echt heel veel honger had en gewoon niet genoeg had aan haar flesjes. Na een fles als die leeg was keek ze je aan en begon te huilen… zo zielig!
Toen zijn wij wel ook met forte begonnen. Wij zijn begonnen door eerst een schep nutrilon standaard te vervangen door forte en later (hoeveel tijd er tussen zat weet ik niet meer) een 2e schep. Volgens mij heb ik nooit meer dan 2 of 3 scheppen forte per fles gegeven. En daarbij ook nog gekeken naar wanneer ze de meeste honger had. Zo kreeg ze in de eerste en laatste fles altijd meer forte dan overdag.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

mocht je meer vragen hebben hoor ik t wel!

succes en sterkte!

Marian

ps… bij ons werkte het prima dus! Op gegeven moment merkten we dat ze t niet meer nodig had… dus toen zijn we gaan afbouwen/stoppen…

Forte schijnt zeker goed te helpen heb ik op het cb gehoord toen alleen moet je niet alle flessen forte geven want dan heb je binnen no time een nog volumptuezere baby zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Michele, Forte is er juist voor gemaakt om kindjes die honger hebben wél extra te voeden, maar zonder extra calorieën. Anders zou elke hongerbaby een vetzakje worden en dat kan natuurlijk niet. Je ziet ook dat er bijna evenveel cal. in zetten, alleen bevat forte johannesbroodpitmeel en dus vult dit beter. Heb ik nagevraagd bij het CB en bij Nutricia en dat werkt dus zo. Maar alles forte lijkt me gewoon te zwaar, dus ik zou bv 2 schepjes forte doen en 3 standaard! Max hoeft niet bepaald dikker te worden zeg maar, dus in zijn geval zou ik dan nooit Forte durven gebruiken, hahahaha!

In Forte zit geen johannesbroodpitmeel, wat ik schreef, maar zetmeel. Heb het even nagekeken op de site van Friso.

Oh oke, dat wist ik niet. Dit is alleen het gene dat we van het CB mee kregen omdat morgan ook ineens zo hongerig werd alleen was ze toen ouder al. Wij zijn toen met 3.5 maanden met rijsebloem begonnen omdat ze echt bleef komen 's nachts.

Groetjes,

Michèle

Oooo ja, EEf had dat ook! Die was onverzadigbaar, het was niet aan te slepen, vreetzakje hahahaha! Op Nutricia stond ook dat je eerst 10% water meer kunt geven, dat probeer ik eerst even en anders wordt het FRISO EXTRA he (zie mijn topic over Nutrilon)!

Bij ons werkte de forte heel goed. Wij deden wel gewoon alle flessen forte. Had er toen nog 4 volgens mij. Merkte ook dat hij nog honger had als hij een fles op had en kwam om de 2 uur voor voeding. Met de forte werd het om de 4 uur. Toen hij vast voedsel kreeg hebben we het afgebouwd en nu krijgt hij gewonen voeding.
Maar het is geen dikkertje geworden hoor

Hoi hoi,

Wij hadden ook een goede eter! Wanneer hij zn flessen zo snel leeg had, ging hij daarna mopperen. Ook wij zijn overgestapt naar Forte. En dit hielp redelijk, maar wat bij ons meer hielp was het Joh. broodpitmeel (Nutriton). Daarmee deed hij langer met zn flesje (wel heel goed schudden, want als t klonttert lukt het drinken helemaal niet meer en werd ie nog kwader!) en was ie ook meer verzadigd. Misschien is dit een tip voor je? Succes in ieder geval!

Groetjes Nicole

[/url]

Joey heeft ook forte gehad, omdat hij ook onverzadigbaar leek! Ik heb, om hem er aan te wennen, dit eerst gemengt met standaart, en binnen 2 dagen zat hij op 5 volledige forte-voedingen. Hij is er niet dik van geworden hoor, en de honger is er stukken minder van geworden. Ik had destijds gehoop op 4 uur tussen de voedingen, maar dat lukte niet, hij bleef om de 3 uur drinken, maar had ten minste niet na 1,5 à 2 uur weer honger!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Pfff, heb ik Friso Extra gekocht, voeg ik per fles 2 schepjes toe…drinkt Max zijn flessen niet meer leeg! Hij klooit met de fles, wil niet echt drinken en doet net alsof hij niet meer weet hoe een speen werkt. Dus hij laat soms 50cc staan ineens. Raar ventje! Hij is vandaag 11 weken en zit volgens mij in een mega-sprong. Hij slaapt onrustig, maakt hazenslaapjes, wordt snel wakker en dan dat rare drinken…Het zal wel weer overwaaien!

@ Rainbow ik weet niet of de melk erg dik wordt maar anders een maatje groter speen erop doen?? Enne leuk he die sprongen

Groetjes,

Michèle

Ja joh, hij klooit en krijgt het haast niet weg. Hij geeft ook meer mondjes terug dan normaal, dus het lijkt erop dat hij niet te veel Extra kan hebben. Ik ga even terug naar 1 schepje, want hij zit echt tegen die fles op te boksen zeg maar. Enne…ik was die sprongen alweer vergeten, haha, maar nu denk ik weer: ‘Oh ja, daar gaan we weer! Jippie!’

Ik gebruik voor Levi momenteel Nutriton (2 schepjes) dit ook ivm spugen. Hij spuugt niet meer!! Maar wel de 3 standen speen in gebruik hiervoor. Begin dan met stand 1 en als ik merk dat hij onrustig wordt dan ga ik steeds hoger … uiteindelijk staat hij op 3

Ik gebruik overdag Nutrilon Standaard en zijn laatste fles rond 20.00/20.30 krijgt hij Nutrilon Forte. 's Ochtends krijgt hij 180 cc, daarna 2x 150 cc
en de laatste 210 cc. Meestal slaapt hij de hele nacht door. En als hij 's ochtends vroeg komt dan krijgt hij een miniflesje van 60cc Forte.

Hier werkt het dus prima. Bij mijn oudste zoon heb ik dit ook altijd gedaan.
Prima tevreden dus!