Werken


#21

@Melancholiek, nee klopt, daar heb je gelijk in.

En dat kunnen we ook omdraaien want zo klopt de term fulltime moeder ook niet als het gaat over thuisblijfmoeders. Iedereen die moeder is, is fulltime moeder, of je nou een betaalde baan hebt of niet. Ook op je werk ben je moeder.

Groetekes, Sje


#22

Het laatste wat ik erover zeg (want Sugars kan vast ook prima voor zichzelf opkomen, hè Sugars?): hoezo oordeel jij over een opmerking van haar dat het overdreven is? Als iemand het zo beleeft, dan is dat toch gewoon een feit en dan hoef je dat toch niet als overdreven te bestempelen? Tuurlijk zijn 15 kinderen een stuk zwaarder, maar zo kan je alles toch wel wegrelativeren en hoef je niks ooit meer als zwaar of probleem te ervaren. Een beetje kort door de bocht en te makkelijk, naar mijn mening.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#23

Ik vind het moederschap momenteel met 1 kind wel zwaar en niet omdat ik zo’n vervelend kind heb want dat heb ik totaal niet, maar wel door mijn lichamelijke gebreken zodat ik heel veel uit handen moet geven. Veel dingen die ik liever zelf met hem zou doen maar nu door papa worden gedaan.

Vb Dylano wou zonder zijwielen fietsen en dinsdagmiddag was het hier eindelijk redelijk weer en papa moest tot half 4 werken en moest daarna nog weg, Dacht ik zelf met hem (Heb ook last van paniekaanvallen) Nou we ijn geweest en daarna ook nog naar de speeltuin. gevolg ik kan bijna 2 dagen amper lopen terwijl je wel door moet, kind moet toch eten en drinken en wil dat je meespeelt , nu weet hij met zijn 3 jaar al goed dat ik niet op de grond ed kan dus met mij knutselt en puzzelt hij en doen we spelletjes.

Ik zal dus dolblij zijn als hij 4 is en lekker hele dagen naar school kan. Voor hem niet eens voor mezelf.

Ook word hier ondanks dat ik hele dagen thuis ben heel veel door papa gedaan in het huishouden, bv ramen zemen gewoon omdat ik als ik daar me energie in steek dat ten koste van Dylano gaat. Ook dat word straks weer beter als hij naar school gaat want dan kom ik meer in balans. Dan kan ik de ramen zemen maar ook nog ff rusten voor hij thuis komt.

Maar het komt er dus op neer dat ik me aanstel dat ik het fulltime moederen zwaar vind.
Enne even voor de duidelijkheid mijn kleine man komt niets tekort is een gelukkig mannetje

Liefs Michelle



#24

hallo dames!

Bedankt voor de lieve berichten, het was echter niet de bedoeling ervoor te zorgen dat er discussies zouden komen over gevoelens en/of ervaringen.
Ieder zo zijn eigen mening toch?
Ik heb respect voor alle mamma’s, of ze nu nog werken of niet.
en iedereen ervaart het op zijn manier.

Lief zijn voor elkaar!

To a child’s ear ‘Mother’ is Magic in any Language.


#25

Ah, ik ben dus niet de enige mama die zich stoorde aan de posting van Esther. Ik had gisteren vrijwel hetzelfde gepost als Mriek, maar ik heb die reactie gedelete omdat ik even dacht dat ik het misschien verkeerd had gelezen en ze het niet zo bot bedoelde als het op mij overkwam. Niet dus. Ik voelde me als werkende mama nogal aangevallen (en vond het ook niet fair t.o.v. van Sugars die er inderdaad niks negatiefs mee bedoelde) en dan moet ik dus wel reageren. Dat hebben anderen inmiddels al gedaan zie ik. Werken/niet werken, zwaar/niet zwaar…het blijft gewoon een heikel punt waar we gewoon niet allemaal hetzelfde over denken. Dat blijkt nu dus wel weer!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#26

En ik stoor me dus aan het feit dat ik niet gewoon mag zeggen wat ik vind nl dat ik het overdreven vind (klinken) dat sugars de zorg voor 1 kind zwaar vind.

Want als ik om me heen kijk en lees hoeveel mensen het zichtbaar zwaarder hebben met bv 4 autistische kinderen waar ze niet voor gekozen hebben of iemand met 1 kind die ook nogeens lichamelijk allemaal mankementen heeft … is dat altijd zwaarder. Maar blijkbaar ben ik kort door de bocht, bot en vind ik een ander gelijk een slchte moeder. Dat zeg ik helemaal niet.

De een voelt zich nog meer aangevallen dan de ander en reageert met woorden die ik niet heb geschreven … en zo gaat dat vaker hier. Ik hak niet, ik geef mijn mening.

Iedereen mag van mij zeggen dat ik het makkelijk heb, prima !! Ik heb een makkelijk kind en een psychiatrische aandoening, ben 100% afgekeurd, heb geen familie maar nog steeds vind ik dat ik het niet zwaar heb … Ik ben me bewust dat ik vrijheid heb en nog veel meer! Dus als iemand zegt; ik vind de zorg voor 1 kind zwaar en het is de zwaarste baan die ik heb … dan heb ik 100 vraagtekens !!!
Misschien een beetje meer relativeren?


#27

Waarom zou Sugars moeten relativeren? Laat haar lekker genieten van de combi werk-privé en laat ze het gewoon zwaar vinden om voltijds thuis te zijn bij haar ene kind.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#28

Ik zeg niet dat ze MOET relativeren
Ik zeg NIET dat ze niet mag genieten van haar werk-prive combi dat is haar keuze.

Ik snap gewoon niet dat iemand zoiets zegt MAG DAT ??


#29

@Esther tuurlijk mag jij zeggen wat jij vind en denkt.Maar ik heb wel zoiets van kruip eens een maand in mijn lichaam en zeg dan nog eens dat het niet zwaar is met 1 kind.

En ja dan voel ik me aangevallen want geloof me zou het graag anders zien.
En ja het kan altijd erger!

Liefs Michelle


Gewijzigd door - miremady op 08 Jun 2012 10:12:17


#30

Mijn excuses als ik sommige heb gekwetst want dat wil ik ook niet.
Als een aantal ikkebenners over me heen vallen voel ik me ook echt niet fijn!

In jouw situatie begrijp ik heel goed dat het zwaar voor je is. Als je lichamelijk zo moet inleveren moet je heel bewust keuzes maken wat je vandaag wel of niet kan en proberen niet over je grenzen te gaan. Dat valt niet mee. Ook het accepteren van je beperktheid … Dat heb ik met mijn sores ook. M’n halve leven anti depressiva slikken vind ik ook niet leuk maar anders kan ik niet voldoende functioneren … in zekere zin heb ik ook beperkingen.


#31

Laten we het maar laten rusten. Het geschreven woord komt misschien ook wel anders over dan iedereen het bedoelt…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”