Hoi Chantal,
Na de geboorte van onze oudste ben ik een jaar thuismoeder geweest. Op zich is dit goed bevallen en ik had dan ook niet het idee dat ik wat mistte. Hoewel…we mistten wel wat…hihi, geld! Om die reden ben ik dan ook weer voor twee dagen per week aan de slag gegaan. Toen ik eenmaal aan het werk was vond ik het SUPER! Echt, ik zou er niet meer mee willen stoppen.
Het is wel grappig… mensen zeggen vaak als ze horen dat wij onze vierde verwachten “Pfff, duur hoor, zoveel kinderen” en dan vragen ze even later of ik nu stop met werken… Niet dus… zou nu ook niet meer zo 1,2,3 kunnen.
Erwin zijn werkgever draagt zijn steentje bij aan de opvang (er gaan straks twee kids naar het KDV, twee dagen per week). Doordat zijn werkgever mee betaald zijn we niet eens zo heeel veel kwijt (ongeveer € 270,00 per maand in het totaal).
Ik werk inmiddels drie dagen per week als boekhoudster. Ik moet wel zeggen dat ik drie dagen het maximum vind. En het is dat ik die derde dag flexibel in mag delen waardoor ik die dag werk als Erwin thuis is (hij zit in de 5-ploegen), zodat we niet meer opvang nodig hebben dan twee dagen. Als die dag meer werken meer opvang had betekend had ik twee dagen blijven werken, maar dan had ik mijn werk niet goed uitkunnen voeren.
Nou, het is een heel verhaal geworden, hihi, was niet helemaal de bedoeling ![]()
Groetjes Ma en heel veel plezier woensdag! Het vast ook weer leuk om je collega’s terug te zien (of heb je nieuw werk?).