Werken - kan en wil nog niet

Lieve moeders en vaders,

mijn dochtertje Aenea is inmiddels negen weken oud en dus moet ik volgende week weer gaan werken. Maar, zoals sommigen van jullie weten moest zij in de eerste week weer naar het ziekenhuis voor zes dagen. Ik besef me nu dat de afgelopen week het beter met ons gaat dat ik daar toch een behoorlijke klap van heb gehad. Het gaat nu erg goed met haar, steeds beter. En ik, ik begin me nu pas te ontspannen en te genieten. Maar, ik ben nog wel erg moe en verdrietig. Lichamelijk ben ik te moe en emotioneel ben ik er nog niet aan toe om mijn dochter achter te laten…

Kan ik mij door deze situatie dan ziek melden? Hoe werkt dat?
Liefs
AfrA

ik denk dat je naar de dokter moet en een doktersverklaring moet vragen
dat je tijdelijk arbeidsongeschikt bent.
dan kun je die naar je baas sturen.
tenminste zo is het wel gegaan met een vriendin van mij
die was lichamelijk nog zo vermoeid en voelde zich ook niet goed, de dokter had het toen op een depressie gegooit op de verklaring en dat ze dus tijdelijk arbeidsongeschikt was verklaart
volgens mij (weet ik niet zeker) moest ze ook nog naar de arbeidsarts daarvoor maar dat herinner ik me niet echt meer maar lijkt me wel logisch

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Je kunt altijds rechtstreeks een afspraak maken met de bedrijfsarts. Die kan dan in samenspraak met jou (en evt. je werkgever) een reintegratieplan opstellen. Ik zou er maar snel mee beginnen, des te eerder heb je wat rust voor jezelf en weet je waar je aan toe bent.

Succes! liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Bij ons werkt het als volgt:

1. Ziek melden;
  2. De bedrijfsarts neemt contact met je op voor een afspraak en dan wordt steeds bezien wanneer je evt. weer aan het werk kan.

In jouw geval zou ik zeker nog niet gaan werken, neem rustig de tijd om alles te verwerken.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je hebt recht bij ziekte om je verlof te verlangen alleen moet er wel een gegronde reden zijn. Informeer er even naar bij je bedrijfsarts en het uwv. Mijn schoonzus heeft dit ook gehad.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Je wilt als het beter gaat wel weer aan de slag?
Zou het gewoon overleggen met je werk en dan moet je waarschijnlijk wel naar de bedrijfsarts.
Die kan er met jou over praten en zien of je daadwerkelijk nog niet in staat bent om te werken.
Veel sterkte en laat even horen wat ze hebben gezegd op je werk.

Ik vond het destijds wel weer leuk om te werken. Lekker weer in de kraamzorg.
Miste de kleintjes wel, maar werk vaak 8 dagen en dan ben ik er weer 4 vrij.

Groetjes Lisan.