Werk issue


#1

Pfff de rust lijkt te zijn teruggekeerd na een periode van zes weken af en aan een ziek kind wat resulteerde in een longontsteking bij hem, hij is bijna twee en dan toch wel erg kwetsbaar zeg! Lastige aan de hele situatie is natuurlijk oppas, bestaand uit opa, oma en opvang waar hij niet naartoe kon en waardoor ik niet kon werken. Na deze hele toestand is mij de vraag gerezen of ik dit nog wel moet doen, ik werk 32 uur waarvan drie dagen buiten de deur. Mijn man heeft een baan waarbij hij lange dagen maakt en dus geen vrij kon krijgen zelfs niet in dergelijke noodsituaties. Qua oppas zit ik niet ruim, m’n schoonouders werken ook nog en m’n ouders kunnen niet meer oppassen. Dus in geval van ziekte moet ik vrij nemen waar ze op m’n werk niet blij mee zijn. Ik raak volkomen gestrest van die situatie, wil graag carrière maken maar ook goede moeder zijn wat nu dus kennelijk niet lukt. Daarnaast vindt m’n zoon het verschrikkelijk om zoveel weg te zijn en is het drama bij het wegbrengen wat niet bevorderlijk is voor m’n gevoel. Nu is het zo dat het project waar ik op werk is afgelopen over zes weken en ik dan weer minder kan gaan werken naar ik hoop maar eigenlijk wil ik nu al terug. Alleen loop ik dan wel het risico dat ze daar op het werk niet erg van gecharmeerd zijn op z’n zachts gezegd. Weet dus niet wat wijsheid is, wel dat dit niet meer gezond en leuk is. Voel me steeds heel rot en heb totaal geen tijd voor de aangename kanten van het moederschap omdat op m’n vrije dagen m’n zoontje heel erg moet uitrusten van de dagen op de opvang en opa en oma en ik ook een en ander in huis moet doen dan. Leuke nasleep nog van de longontsteking. Ook heeft hij heel weinig weerstand hierdoor wat m kwetsbaar maakt voor weer een griepje. Wie o wie heeft tips?

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!


#2
quote:
Alleen loop ik dan wel het risico dat ze daar op het werk niet erg van gecharmeerd zijn op z'n zachts gezegd.

Daar kom je maar op 1 manier achter. Ik zou het gewoon bespreekbaar maken met uitleg waarom je al terug wilt in uren. Je kunt ook aangeven dat je het wilt proberen met minder uur voor bijv. 2 weken en dat je dan samen met je werkgever evalueert of beide partijen goed beviel. Aan de hand daarvan kan dan een beslissing genomen worden of je tijdelijk terug moet schakelen naar die 32 uur of dat je minder uur blijft werken tot je over 6 weken naar nog minder kunt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 May 2012 15:27:56


#3

Hey bedankt voor jullie reacties. De kleine hier gaat al naar een gastouder waar hij het erg leuk vindt, helaas is hij sindsdien dus elke keer ziek. Het is juist dat hij biet naar opa en oma wil! Mijn werkgever is wel inschikkelijk het valt onder de zorgsector dus echte vrouwenorganisatie en bovendien heel erg tevreden met mijn werk daar op die afwezigheid de laatste tijd na dan, die van mijn man niet als hij vrij vraagt met gedetailleerde reden erbij is het antwoord steeds nee. Erg vervelend ook voor hem. Deze situatie levert ook continue stress en ruzie op vandaar mijn gevoel maar het verstand wil ook wat hè en dat zegt nog even doorpakken nu want in september loopt m’n contract af.

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!