Hoe lossen jullie het op als jullie kind ziek is en niet bij de gastouder/kdv terect kan? Zelf ben ik nu maar thuisgebleven. Was niet echt begrip voor op het werk en gaat ook van mijn vakantie uren af. Hoe is dit bij jullie op het werk geregeld?
Rens kan als hij ziek is in principe terecht bij de gastouder maar dit was te erg.
Sowieso ivm besmettingsgevaar voor andere kindjes (waaronder baby van 7 maanden) en hoeveelheid werk. Ben namelijk zelf al dagenlang bezig met rens verschonen in bad doen(ivm derrie tot in z’n haar) bed verschonen en heel de dag door wassen. Dit is niet te doen dus voor de gastouder. Nou heb ik zelf geen ouders meer en Marco z’n ouders kunnen gewoon niet meer een hele dag oppassen ivm hun broze gezondheid, dus hier geen hulp van ouders helaas met dit soort gevallen. Verder heb ik wel familie die overdag thuis zijn maar dit zijn schoonzussen die zelf nog jonge kinderen hebben. Daar breng je dus ook geen ziek kind heen.
Vind het jammer dat er weinig begrip hiervoor is op het werk. Sterker nog toen ik maandag belde dat ik niet kon komen vroegen ze gelijk of het dan niet 's middags wel kon. 3 seconden daarvoor had ik nog gezegd dat Rens zo ziek was dat hij zowat in het ziekenhuis was terechtgekomen, dan kun je ook echt weer gaan werken 's middags!
Hier zouden betere regelingen voor moeten komen vind ik. Heb ik meer aan als langer zwangerschapsverlof.
Zijn er meer ouders met dit probleem en hoe gaan jullie daar mee om?