Wennen?

Ik ben 1,5 week geleden weer begonnen met werken. Mijn dochtertje Zoë is 3 maanden en gaat 2 dagen in de week naar opa en oma en 1 dag naar mijn schoonzus. Nu is ze helemaal uit haar doen in een vreemde omgeving, heeft gisteren bij mijn ouders heel de dag bijna gekrijst.
Heeft er iemand hier ook ervaring mee en misschien tips? Hoe lang duurt het voor zo’n kleintje gewend raakt ergens anders?

Ons meiske wende er maar niet aan( kon dr meenemen aangezien het fam bedrijf was en me ze bleef bij me schoonbroer die dol is op baby`s en er normaal geen enkel problemen mee heeft), zelfs alleen bij mij man blijven wilde ze al niet. Was ik 4 uur weg, huilde ze heel hard en hartverscheurend de volle 4 uur, net zo lief ook bij mijn schoonbroer. Heeeeel frustrerend en na even (6 weken geloof ik) proberen hebben we besloten dat ons meiske voor ging en dat ze me nodig had, dus ben ik gestopt met werken. Inmiddels werk ik wel weer hoor, me meiske is 4 inmiddels. Toen ze haast een jaar was is ze naar deKDV gegaan, puur om te leren het zonder mij te moeten doen. Het blijft iets erin zitten hoor, beetje aard van het meissie zeg maar. Maar je kan ze wel een beetje helpen door ze bv naar het kdv te brengen ( Evianne ging een paar weekjes 2x per week 2,5uur en toen het beter ging 1x per week 2,5 uur. Bespreek het eens met het cb…
Onze zoon heeft er geen problemen mee gehad toen ik weer ben gaan werken, maar was wel bij pappa want die was thuis door zijn rug.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik werk sinds kort ook weer, gelukkig kan mijn moeder oppassen.
Ik laat mijn moeder bij mij thuis komen zodat de kleintjes lekker in hun eigen omgeving zijn. Joël en Elsa (allebei ook 3 maanden) merken er dan ook niets van als ik weg ben.
Voor ik ging werken kwam oma elke dag een uurtje zodat ze nu helemaal aan haar gewend zijn.
Is het een optie dat opa en oma in jouw huis komen oppassen totdat ze aan elkaar gewend zijn? Misschien gaat het daarna makkelijker…

groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Dat zou ik ook graag willen, maar mijn ouders wonen 50km bij ons vandaan en mijn vader (hoewel hij al 68 is) werkt nog 3 ochtenden in de week omdat hij zich anders verveelt en mijn moeder durft niet op de snelweg te rijden dus die kan niet alleen naar ons komen. Mijn werk is 40km van huis af en mijn vader pikt Zoë dan 's morgens om 8.00 uur bij mij op de zaak op.
Maar er is hoop: ze heeft vandaag maar een kwartiertje gehuild en de rest van de dag was ze de voorbeeldige baby die ze normaal thuis altijd is, veel lachen en kraaien. Dus ik hoop dat dit betekend dat ze gewend aan het raken is.

Groetjes,
Inge

wat ik zowieso wel zou doen is jouw ouders en schoonzus echt alles zoveel moeglijk hetzelfde als thuis ik herken het een beetje van mijn schoonmoeder de dag dat ze oppaste ging ze hier even langs en daar even en dan was mijn man helemaal vande kaart kindjes van die leeftijd slapen nog bijna de hele dag
ucces