Wennen op de Peuterspeelzaal, en ontwikkeling

Joepie, sinds deze week gaat het eindelijk wat beter op de PSZ met Jack. Hij begon vorige maand daar maar had het echt heel moeilijk zonder mama. Ik heb hem zelfs een keer eerder moeten halen omdat hij zo verdrietig was…Ik dacht toen echt; nog even en ik haal hem er af en probeer het na de zomer wel weer.

Maar nu sinds deze week gaat het beter. Hij huilt wel even bij het afscheid maar nog voor ik de straat uit ben is het over en gaat hij spelen! De juffen zijn heel lief, ze bellen even om te zeggen dat het goed gaat met hem.
En hij begint echt lol te maken met de andere kindjes! En trots dat hij is op zijn werkjes! Vandaag had hij geverfd, wat duidelijk te zien was bij het ophalen Zijn kunstwerkjes hangen thuis natuurlijk op en dan zegt hij: gemaakt! En dan vraag ik waar hij dat gemaakt heeft: Fuffrouw! ( hihi)
Hij vind het nog wel spannend om in een grote groep te zijn, en zoekt de juf dan regelmatig op voor een knuffel, maar het gaat steeds beter en ik ben dus HEEL trots op mijn ventje!

Hij gaat ook ineens snel weer qua ontwikkeling. Praten is echt goed op gang nu. Steeds verder breidt zijn woordenschat uit, en hij gaat nu ook korte zinnetjes maken. Van de week zei hij tegen iemand: Bye bye Zwaai Zwaai…Ik moest erg lachen. Of: Oma, kom maar! Als oma niet snel genoeg meefietst
Hij gaat ook echt rollenspellen spelen met zijn knuffels. Dan zet hij zijn giraf op de gang omdat die dan stout is volgens hem ( zelf staat hij vrijwel nooit op de gang dus wel komisch; het heeft indruk gemaakt). Dan zeg ik dat het zielig is voor de giraffe want die is toch erg lief? Dan haalt hij hem op en troost hem: stil maar, kroelen zegt hij dan…

Ook kan hij de vormen benoemen: cirkel, driehoek en vierkant. En hij is druk bezig met tellen en kleuren maar daar vergist hij zich nog wel eens in hihi.

Kortom: het gaat goed met Jack en deze mama is apetrots!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat goed van jack!

En ook heel fijn dat hij eindelijk een beetje gewend is!
Mijn zoontje gaat ook binnekort naar de psz en ben erg benieuwd wat hij ervan zal vinden we zijn al een keertje gaan kijken en toen begon ie gezellig mee te spelen met alle kindjes terwijl ik een rondleiding kreeg haha hij miste me niet eens! maargoed of ie het ook een hele dag volhouden gaat?
En wat goed dat ie al figuren kan herkennen!

Groetjes!

Oh wat fijn joh dat het nu zo goed gaat en dat zijn ontwikkeling ook zo vlot gaat nu, ha ha ha ha nu wordt ie echt snel groot.

Groetjes,

Michèle

Super joh!

Kan me voorstellen dat je trots bent op je knappe ventje!

Geniet ervan!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Heerlijk lekker van genieten

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Super!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat kun je als mama zijnde trots zijn op je kind he!

Goed hoor!

Gr, Danielle