Wennen aan wakker gemaakt worden?

Ik zit een beetje met een dilemma, een heus luxe-probleem eigenlijk…
Mijn beide kids zijn echte langslapers, en dan uitzonderlijk lang ook! Ze worden zonder uitzonderingen elke ochtend tussen half 10 en half 11 wakker! En dan willen ze het eerste half uur ook nog graag even alleen zijn en rustig wakker worden. Het is hier dus vaak al tegen 11 uur dat de kids in de kleren zijn, en een ontbijtje hebben gehad!

Heerlijk hoor, dat mama ook elke dag uit kan slapen, zeker omdat mama hierdoor echt een avondmens is geworden! Ik ga nooit voor 12 uur 's avonds naar bed. Maar zeker nu in de zomer vind ik het ook wel eens saai! Dan ben ik om 9 uur mijn bedje uit gelokt door de zon, en zit ik maar te wachten op die slaapkoppies om eens wat te kunnen gaan doen!
Wakker maken zorgt namelijk voor twee kleine sjagrijntjes die niks, maar dan ook niks van elkaar kunnen hebben! Dat word echt geen gezellige dag! Joey moet elke vrijdag om half 9 op de peuterspeelzaal zijn, en dat is dan ook nooit een leuke dag!

Voordeel aan die lange nachten (ze liggen er 's avonds rond half 7 in) is dat beide kids snel van de middagdutjes af zijn. Jessey gaat nog om de andere dag 1,5 uur slapen tussen de middag, maar ze red het dus ook redelijk goed zonder slaapje. Joey slaapt al vanaf zijn 2e verjaardag niet meer smiddags.

Nu twijfel ik heel erg om ze toch maar in het vervolg wakker te maken rond half 9. Zouden ze daar aan wennen? Of hebben ze blijkbaar zulke lange nachten nodig en zullen ze dus sjagrijnig blijven als ik ze telkens wakker ga maken? Ik kan ze moeilijk 's avonds al om half 6 in bed leggen!

Groetjes Anouk

Waarom zou je ze willen wakkermaken? Kijk even naar je motief, maar ik met een dochter die nooit uitslaapt zou zeggen! LEKKER LATEN LIGGEN!

Nou… mijn motief is dat we van die korte dagen hebben! En zeker in de zomer, vind ik dat jammer van de dag! Ik krijg regelmatig tegen 10 uur een vriendin op bezoek met haar kindje(s) en dan moet ik haklverwege de koffie mijn koters aankleden en wassen, en ontbijtjes maken. Tegen de tijd dat ze kunnen spelen gaat de visite weer weg…

Groetjes Anouk

ahhhh ik begrijp het, tja moeilijk! Ik zou ze lekker laten liggen hoor, maar ja dat ben ik! Ik snak naar een ochtend tot 10 uur slapen, hihihih Helaas geen oplossing voor jou, misschien kun je het eens proberen, maar ik maak mijn kleine het liefst niet wakker, alleen als het echt niet anders kan!

Ik zou ook zeggen, lekker laten slapen hihi!
Hier ook zo’n langslapertje.
De oudste valt mee, rond 8 uur/half 9 wordt ie wakker, maar die kleine slaapt ook rustig tot half 11.

Naja… en als ze dan 'smorgens zo lang willen slapen, doe ik 'savonds ook niet moeilijk over bedtijd in de vakantie hoor. Vorige week gingen we barbecuen op het strand, en het was zo gezellig dat we pas tegen 12uur 'snachts thuis waren! Oeps
Naja… ze pakken hun slaap toch wel! (want de volgende ochtend was de oudste ook pas om 10 uur uit bed).

Op die manier wel lange dagen, maar een beetje verschoven.

Tja als ik bezoek zou krijgen zou ik ze wel wakker maken denk ik. Idd niet zo gezellig om halverwege nog eens uitgebreid te moeten wassen, aankleden, ontbijten enzo. Maar om ze daarvoor nou echt elke dag op tijd wakker te maken om er aan te wennen? Hmm IK zou het er in ieder geval niet voor over hebben vind het zelf ook heerlijk om uit te slapen

Ik snap je punt, maar ook vanuit eigen ervaring zeg ik: lekker laten slapen! Hier is het altijd 6.00 uur, ik zou een moord doen voor een langslaper. Haha! Maar goed, los daarvan ben ik ook van mening dat je een kind niet wakker moet maken. Blijkbaar heeft het die hoeveelheid slaap nodig.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ze maar laten slapen smorgens… En dan met slecht weer genieten van het lange uitslapen, en met mooi weer de kans grijpen om alvast het huishouden te doen beneden! Want dat gaat toch wat makkelijker in m’n eentje
Ik ben het ook met jullie eens hoor, ze slapen niet voor niks zo lang, en ik ben ook geen voorstander van wakker maken. Ik vroeg me alleen af of het niet gewoon gewenning is, dus dat ze na een tijdje eerder opstaan ook niet meer sjagrijnig zullen zijn! Maar bij nader inzien laat ik het liever zo, dan dat ze hier ook van die vroege vogels worden Pfff 6 uur… dat is echt mídden in de nacht hier! Ik heb medelijden!

Trouwens, wat langer slapen is nu met die night terrors van Jessey ook wel even lekker… Ik heb net alweer een half uur met haar op de arm gezeten… hopelijk houd ze zich de rest van haaer nacht rustiger…

Groetjes Anouk

Och, dat is ook wat zeg, met die night terrors. Sterkte voor vannacht!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Dankjewel Tja dat is zeker wat… ben er behoorlijk radeloos van en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet… Niks eigenlijk… begrijp ik van de mama’s hier met ervaring, maar ik kan me er nog niet echt bij neerleggen dat ze het nou eenmaal heeft…

Groetjes Anouk

Snap ik, het is ook geen fijn vooruitzicht om dit misschien wel nachten achter elkaar te hebben. Maar volgens mij heeft J. van bakmama er soms tijden geen last van en dan ineens weer een tijdlang wel. Dus dat kan het misschien makkelijker maken voor je, die wetenschap? Het heeft gewoon tijd nodig denk ik, het is gewoon zo sneu lijkt me om te zien.

Groetjes,
M

Ja dat is te hopen ja, dat er ook periodes van rust zullen zijn. Maar ik heb ook nog hoop dat het heel snel al weer stopt, en dan voorgoed… Tis nog niet echt doorgedrongen geloof ik, bij mij dan… Er is geen dokter aan te pas gekomen, en toch heeft mijn dochtertje ineens een soort van diagnose! Tis inderdaat heel sneu om te zien, en om niks te kunnen doen, en dan heeft het nog een naam ook… brrrr!

Groetjes Anouk