Nou hebben wij vorige week nét een prachtig bedje voor Eva gekocht, ben ik aan het twijfelen gebracht door mijn zus. Volgens haar is het héél onveilig (‘levensgevaarlijk’) om een kind van 2 in een gewoon bed te leggen. Ze kunnen van alles breken (een arm, of in het ergste geval haar nek!) als ze uit bed vallen…En die kans is groot. Zeker bij Eva, die toch al niet goed stil kan zitten/liggen. Ik moest het natuurlijk zelf weten, maar zij had er nog nooit van gehoord dat zulke kleintjes al in een gewoon bed lagen. Volgens haar lagen ze tot 4 in een ledikant?
Ik zei dat 2 volgens mij een normale leeftijd is, maar dat ik wel even na zou gaan of het inderdaad wel veilig is. Mijn zus is geen watje zeg maar, dat heel beschermend is. Toch heb ik weinig zien om ons mooie bedje nog op zolder te zetten. zeker omdat ik weet dat er hier genoeg kindjes zijn die in een groot bed slapen. We hebben Eva er op laten spelen en ze lijkt het geweldig te vinden. Al moet ik wel zeggen dat ze op het bed sprong! Nu zag ik dat er speciale bedhekjes zijn, die je voor het bed kunt plaatsen. Is dat wat? Enne…hoe hebben jullie je kindje laten wennen aan het bed? Geleidelijk, of meteen? En meteen zonder slaapzak?
Ik vind het nu opeens heel moeilijk, want veiligheid staat natuurlijk voorop! Toch zo’n hekje kopen dan?
Groetjes Rainbow, trotse mama