Wennen aan groot bed met bedhekje

Nou hebben wij vorige week nét een prachtig bedje voor Eva gekocht, ben ik aan het twijfelen gebracht door mijn zus. Volgens haar is het héél onveilig (‘levensgevaarlijk’) om een kind van 2 in een gewoon bed te leggen. Ze kunnen van alles breken (een arm, of in het ergste geval haar nek!) als ze uit bed vallen…En die kans is groot. Zeker bij Eva, die toch al niet goed stil kan zitten/liggen. Ik moest het natuurlijk zelf weten, maar zij had er nog nooit van gehoord dat zulke kleintjes al in een gewoon bed lagen. Volgens haar lagen ze tot 4 in een ledikant?

Ik zei dat 2 volgens mij een normale leeftijd is, maar dat ik wel even na zou gaan of het inderdaad wel veilig is. Mijn zus is geen watje zeg maar, dat heel beschermend is. Toch heb ik weinig zien om ons mooie bedje nog op zolder te zetten. zeker omdat ik weet dat er hier genoeg kindjes zijn die in een groot bed slapen. We hebben Eva er op laten spelen en ze lijkt het geweldig te vinden. Al moet ik wel zeggen dat ze op het bed sprong! Nu zag ik dat er speciale bedhekjes zijn, die je voor het bed kunt plaatsen. Is dat wat? Enne…hoe hebben jullie je kindje laten wennen aan het bed? Geleidelijk, of meteen? En meteen zonder slaapzak?

Ik vind het nu opeens heel moeilijk, want veiligheid staat natuurlijk voorop! Toch zo’n hekje kopen dan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou persoonlijk wel een opstaand randje maken maar verder me niet te druk maken. Wij houden morgan zo lang mogelijk in der ledikant. Dit omdat ze meteen over gaat naar een groot bed, dat staat nu bij mijn moeder en dat krijgen wij, enne omdat ze totaal geen aanstalte maakt om eruit te klimmen nu en dan waarschijnlijk wel. Maar als je Eva over wil doen en je gevoel zegt randje moet je dat gewoon doen. Overigens zijn de meeste volgens mij met 4 echt wel uit een ledikant gegroeid hoor

Groetjes,

Michèle

Ik zelf lag al met 1jr!! in een gewoon bedje omdat volgens mijn moeder ik uit het ledikantje klom. Ben er nooit uit gevallen. Luna lag met 2jr ook in een gewoon bedje, is een aardige woelwater maar er nooit uit gevallen. Waarom probeer je het eerst niet door iets voor het bedje te leggen bv een matras of een dik dekbed. Mocht het dan toch gebeuren is een opstaand bedrandje snel gekocht.

Gr Patries

Hier zijn ze in een groot bed begonnen met zo’n bedrekje. Toen dat goed bleek te gaan heb ik het weggehaald, maar ik heb toen wel een opgerolde badhanddoek aan de rand van het bed gelegd onder het matrasovertrek.

Zo creëer je een soort dijkje waar ze tegenaan rollen zodat ze op tijd een seintje krijgen dat ze te ver aan het gaan zijn.

Onze oudste was nog geen 2 toen ze naar een groot bed ging. Ging prima!

Ze lag er met alleen slaapzak in. Haar eerste slaapje in het grote bed hebben we 's middags laten doen. Meteen in het donker een hele nacht in het grote bed slapen vonden we een te grote stap.

Dus eerst middagslaapje en toen dat goed bleek te gaan, mocht ze er meteen die avond ook weer in slapen.

Groetekes, Sje

Hier een week voor zijn tweede verjaardag in een groot bed (gelijk 90 x 200) en dat gaat prima! We hebben zijn bedje samen in elkaar gezet en hij was super trots. Mooie Bob de Bouwer hoes er op en hij was klaar voor de nacht Aan het hoofdeinde hebben we een lage boekenkast met de zijkant tegen zijn bed staan en daaraan sluitend een bedhekje. Wij hebben een echte woelwater en hij ligt in allerlei houdingen dus ook zo naast zijn bed…

Waar je wel even op moet letten is dat je bij de muurkant niet te veel ruimte overhoudt en het bed zo goed als kan tegen de muur aanzet. Ons woelwatertje heeft al twee keer 's nachts met zijn beentje vast gezeten tussen de muur en zijn bedje. Daar was hij niet blij mee en mama ook niet…

Daarbij sluit ik me aan bij Bakmama. Eva is toch ook een klimmerd geweest op de tafel? Heeft ze ook nooit wat bij gebroken toch? Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik heb in de krant eigenlijk nog nooit een schrikbarend artikel gelezen over een kindje en bed… Let wel even op de gevaren op haar kamertje: kan ze ergens op klimmen en zo haar raam open doen? Kan ze met haar hoofdje bij een koord van het rolgordijn? Kan ze de commode zelf open maken (en bij alle zalfjes en cremetjes)? Hier was ik een beetje bang voor de boekenkast, wat hij daar mee zou gaan doen aangezien er ook manden met speelgoed in staan. De eerste ochtend was hij een boekje gaan lezen Daarna niets meer gedaan, hij blijft liggen spelen tot we zeggen dat hij op onze kamer mag komen Ideaal hoor, hoeven wij er niet meer naar toe.

wij hebben voor rico een peuterbedje op het oog.
die is 35 cm hoog geloof ik.
maar ik weet dat ze bij babywalz universele bedhekjes hebben.
die moet je tussen het matras en en de rand van het bed vastzetten.
ik zou dat zoiezo wel doen!
heb jij een echt 1persoonsbed of een peuterbedje?
ook al is het peuterbed van rico niet zo hoog TOCH doen wij een bedhekje plaatsen.
gewoon het bedje in een hoek van de kamer zetten dat ie aan de ene kant tegen de muur is zeg maar… en aan de andere kant het bedrekje… ik hoop dat je er wat aan hebt

oh enne hier de link:

http://www.baby-walz.nl/winkel/in_de_hoogte-39.html

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Aaron heeft op zijn verjaardag een autobed gekregen waar ik hem al een maand op aaan het voorberieden was.
Hij vind auto’s te gek en sleiep meteen goed in zijn bed!
Ook de middag als eerste keer geprobeerd.
Er zit in het bed zelf een beveliging zodat ze er niet uitvallen.
Zal wel een foto op hyves zetten dan kan je het zien.!

Gr, danielle

Ik wil dus zeggen: gewoon erin leggen, je kan overal beren bij op de weg zien!

Gewijzigd door - aaron op 24 Jul 2010 13:49:16

Hoi hoi,

Nikki lag met 2,5 jaar gelijk in een groot bed, zonder bedhekje, zonder slaapzak, gewoon een kussen en dekbed en alles ging gelijk goed. Ze is er idd 1 keer uitgevallen en daarna nooit meer. Nou moet ik wel zeggen dat mijn zus vroeger wel eens uit bed is gevallen en haar sleutelbeen toen gebroken heeft (ze was zo boos op de dokter vanwege de pijn: “En die ballon die hoef ik ook niet!!”). Misschien is een bedhekje wel verstandig idd. Ik moet er bij zeggen dat Nikki nooit echt een woelwater is geweest in bed en Lisa is dit wel, dus die krijgt ws wel een bedhekje.

Grtz Von

Zo kun je overal beschermend over gaan doen natuurlijk… Wij hebben Noah ook een paar weken voor zn 2e verderjaardag in een meegroeibed gelegd… wel met zn ledikant er nog bij in… en daarna hebben we de ledikant samen met hem uit elkaar gehaalt… ook zijn bed heeft IETS een opstaande rand bij het hoofd en voeteneind.

En Noah is pas echt een woelerd in bed… hij gaat het hele bed door snachts, maar is er nog nooit uit gevallen…
Ik zou het gewoon proberen Rainbow.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

ik zou het pas gevaarlijk vinden als mijn kund uit zijn ledikantje zou gaan klimmen moet je dan wachten tot hij of zij op een bepaalde leeftijd is voor een groot bed?
Ik moet er niet aan denken dat ze zich over de rand van het ledikant laten vallen met hun hoofd naar beneden, net zoiets als duiken in een ondiep zwembad, dan kunnen ze maar beter een keer in hun slaap uit bed rollen toch.
Ik zou ook het matrsje van het ledikant naast heb grote bed op de grond leggen en nog wel even met een slaapzakje aan.

De oplossing denken wij: óf zelf een spijltje maken óf een hekje kopen, zoals Inge dat zegt. Die gaan we binnenkort even bekijken. Het bedje staat echt superleuk en Eva is er al op aan het ‘verkennen’. D.w.z. ze springt erop! Maar goed. Er komt dus zeker geen ander ledikant. Mijn zus is eigenlijk helemaal niet zo over-bezorgd, maar in dit geval was ze toch bang dat Eva zou vallen. Het kan ook geen kwaad om er even bij te stil te staan. Dus…het wordt denk ik een bedhekje, zodat Eva toch in haar prinsessebed met hartjesklamboe kan!

Hoi Rainbow,
Wij wachten zelf nog even met Minke omdat die heel veel door haar hele bed heen schuifelt in haar slaap en ik ben daarom wel blij met de hoge randen van een ledikantje . Volgens mij valt ze anders elke nacht uit bed!
Maar ik denk dat we ook eerst met een hekje doen hoor als ze naar een "groot"bed gaat. is toch een wat geleidelijker overgang. Ben benieuwd hoe Eva het gaat vinden! Laat je het weten? Als het bij jouw Eef goed gaat durf ik het eerder aan met Minke haha
groetjes!!

@Linette, ik laat het zeker weten! Inderdaad, als mijn diva/woelwater het kan, kan Minke het ook! We wachten nog heel even, want we moeten nog dat hekje kopen enzo, maar dan gaan we het proberen! Gisteren stond Eef trouwens als een gek te springen in haar ledikant, ook met geluid, zo van: ‘Nananananana!’ Haar bedje beukte tegen de muur! Tja, dat kan straks niet meer, want dan ben ik ook bang dat ze valt! Het blijft spannend!