Wennen aan bril

valt dat ff tegen ik maar denken dat ik goeie ogen heb.
(zowel in de familie van mijn vader en moeder heeft eigenlijk iedereen van jongs af slechte ogen, behalve mijn vader die pas sinds zijn 50ste een bril heeft. Mijn broertje heeft ook een tijdje een bril gehad, maar die was vaker kapot dan heel, en hij had er weinig aan dus die is afgeschaft. Maar mijn broer en ik zijn tot nu toe gespaard )

Maar ik heb al een paar maanden dat ik hoofdpijn krijg van computeren en lezen… vooral 'savonds. Ik verwachtte dus eigenlijk dat het gewoon vermoeidheid was, maar krijg er steeds meer last van .
Tja toch maar even laten controleren. Is niet veel, +0,25 en +0,5 en een cilinder van -0,5
Hmm tja zegt me niet zo veel maar het zou dus meer rust geven aan mn oogjes…
Zag het niet zitten om er zelf 1 uit te zoeken hahaha dus neem van de week mn mama maar even mee.

Gewijzigd door - Suzsje op 01 Feb 2011 19:52:13

Tja…niet ideaal. Maar die klachten zijn ook niets, toch? Hopelijk vind je een leuke!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hihi naja we zullen zien of t helpt voor t zelfde geld heb k hem nooit op…

Maar goed, heb er vandaag 1 uitgezocht… kan m over 2 weken ophalen… ben erg benieuwd!

Voor- en nafoto hier hè, als je hem hebt!

Groetjes,
M

Nou heb m gister opgehaald!
Ik belde even naar de opticien of ie klaar lag, want eigenlijk zou het pas vandaag zijn, maar had er vandaag geen tijd voor. Hij lag al klaar, vraagt die man (aan de telefoon dus ) of het voor mn dochter was, want dan moest die natuurlijk wel mee om m goed op dr hoofdje in te stellen.
Uh?? Volgens mij had ie nijn gegevens opgeschreven?? Dus ook geboortedatum etc.
Hij vroeg dat dus… omdat ie zo’n klein brilletje zag liggen. Hahaha ja ik heb een bril uit de kindercollectie! De rest was allemaal veeeel te groot. Heb maar een klein hoofdje…

Vandaag dus opgehad, en het valt mensen niet eens op ! Niet 1 reactie gehad op het schoolplein. Nou ja zeg!

Maar dat is wel even wennen zeg!
Kwa kijken door de glazen gaat het wel. Maar ik kijk steeds tegen de randen aan. Zal wel wennen zijn.
Maar vervelender… nu ik hem een hele dag opgehad heb, heb ik dus écht last van mn neus!
Die is bijna 3 mnd geleden waarschijnlijk gebroken geweest. (staat scheef)… en die bril voelt dus ontzettend zwaar op mn neus, en geeft extra druk.

Oef… ik hoop maar dat dit ook een kwestie van wennen is… anders ben ik bang dat ik m niet veel zal dragen!

Wennen is het zeker, dat heeft tijd nodig. Maarre, zou je niet eens naar je neus laten kijken?

Groetjes,
M

Eh tja… haha
Als ik het verhaal van lalala las… wordt ik een beetje afgeschrikt door een 3 uur durende operatie en een paar weken uit de roulatie dat zie ik dus écht niet zitten!
En behalve dan nu dat een hele dag bril dragen wel pijnlijk is voor mn neus, heb ik er niet veel last van. Het is ook niet zo dat ie mega scheef staat ofzo, maar is net een beetje a-symmetrisch zeg maar, en mn neusgaten zijn ongelijk. Maar mensen die het niet weten zien het niet eens.
Dus ik hoop dat het gewicht van de bril echt gewoon een kwestie van wennen is, en dat ik er over een paar weekjes geen last meer van heb.

Dan hoop ik met je mee! Heb je geen last met ademhalen, of met slapen ofzo?

Groetjes,
M

Ik hoop ook met je mee.
En ik weet niet wat je voor vleugels aan je bril hebt zitten?
Die dingen waarmee je bril op neus staat zeg maar.
Ik heb er van die siliconen dingetjes omheen laten zetten, dan voelt het niet zo hard.
Gewoon gratis bij de opticien.
En het kijken tegen de randen went wel.

Ik denk niet dat dat helpt… het gaat echt puur om het gewicht op mn neus.
Langer dan een uurtje kan ik hem nu niet op. Naja. Uurtje computeren en dan weer ff wat anders doen dan maar
Eerst kon ik het niet 10minuten zonder hoofdpijn. Dus wat dat betreft echt wel een verbetering!

Kan me goed voorstellen dat een bril even wennen is. Ik heb lens en die is maar 0,75. Maar ja zonder krijg ik hoofdpijn en is alles net iets minder sterk. Wel heel vervelend dat je zo’n last van je neus hebt. Hoe heftig het verhaal van lala ook is. Zou toch even bij de huisarts langs gaan als ik jou was.

Groetjes,
Sandra

Ja het kijken erdoor went echt super snel! (misschien een beetje TE snel? krijg het idee dat mn ogen nu echt lui worden ofzo)
Ik had eerst eigenlijk met gewoon kijken, maar ook met kraaltjes rijgen enzo niet echt problemen.
Ging voornamelijk om computeren en tv kijken.

Maar nu ik hem een paar dagen opgehad heb, kijkt het toch wel veel rustiger zo! Met autorijden en gewoon lopen valt het mee. Maar lezen en kraaltjes rijgen dus duidelijk wel veeel beter! (+ sterkte he…)

Enne tja die neus eigenlijk had ik ook wel al een beetje besloten dat ik er wel naar zou gaan laten kijken.
Maar eh… komt er niet van kop in het zand steken noemen ze dat toch?