Wennen aan ander drinken

Hallo allemaal,
Hoe leren jullie de kinderen aan ander drinken wennen. Lotte mag geen 3 flesvoedingen meer op een dag omdat ze dan teveel melk krijgt maar thee, thee met melk of gewone melk wil ze niet drinken. Ze drinkt wel diksap maar dat geef je toch niet bij het brood. Ik moet dus 1 voeding vervangen door iets anders.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik geef hier tijdens brood halfvolle melk gemend met met water. 1/3 melk, 2/3 water. Dit op aanraden van het bureau. Dus… misschien een optie. Of anders gewoon water?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wannneer krijgt ze die 3 flessen dan? Krijgt ze nog een avondfles? Dan zou ik persoonlijk die afbouwen. Dan moet je haar wel een toetje geven na het eten.
Alleen ben ik er geen voorstander van om zoete dingen te geven voor het slapen gaan ivm tanden poetsen en het glazuur wat je dan beschadigd. Je zou kunnen proberen of ze dan water wil drinken dat vinden de meeste kleine kinderen ook prima. Dan kun je haar gewoon 's ochtends en tussen de middag melk geven bij haar brood.

groetjes Ramona

Ze krijgt 's ochtends een papfles van 230, tussendemiddag kreeg ze een fles van 200 en 's avonds voor het slapen gaan nog 1 van 200. Ze eet bijna alles gewoon met de pot mee en altijd een toetje na het eten maar die fles drinkt ze ook vaak nog bijna helemaal leeg!
Dus ik dacht: ik ga bij het brood eten thee proberen te geven maar dat wil ze dus absoluut niet drinken, ook niet met melk erdoor. Gewoon alleen melk wil ze ook niet… Misschien moet ik het idd eens met water proberen te mengen… of nog andere tips?

hier gewoon na het brood diksap. Hij eet 2 sneetjes brood.

22-12-2009 colin geboren

Mijn zoon dronk z’n fles ook altijd nog leeg voor het slapengaan. Je kunt bv ook 30cc per dag gaan afbouwen. Ik denk dat het makkelijker voor haar is om de fles voor het slapengaan nu af te gaan bouwen. Dan hoort het niet meer bij het slaapritueel. Dat is met 1 jaar makkelijker als bv met 2 jaar want dan gaan ze je nog meer uitproberen wat dat soort dingen betreft. En dan heb je overdag ook gewoon normaal melk bij het brood.
Dat ze 's avonds haar fles nog leegdrinkt wil niet perse zeggen dat ze hem nog echt nodig heeft. Misschien eens proberen om deze weg te laten?

groetjes Ramona

Hoi, even een update hoe het nu gaat met drinken. Ik geef haar nu nog 'sochtends en 's avonds voor het naar bed gaan een fles melk. Die avondfles houdt ik liever nog heel even aan omdat ze nu ook met de pot mee gaat eten en zoals eergisteren, toen aten we bietjes, vond ze dus echt niet lekker. Dan eet ze maar een paar hapjes en als ze dan nog een fles krijgt heb ik het gevoel dat ze toch nog wel aardig gevoed naar bed gaat. Hoe doen jullie dat als jullie beebs niet willen eten of lusten die alles?
Tussendemiddag probeer ik gewoon iedere dag thee te geven al gaat dat nog steeds niet. Dan krijgt ze, nadat ik het heb geprobeerd, appelsap in de fles. Dat vind ze heerlijk.
Water vind ze niet lekker, wil ze ook niet drinken.

Gewijzigd door - FoxontheRun op 19 Nov 2010 13:15:26