Wennen aan 6+ speen?

Ik heb voor Max 3 nieuwe spenen van Bibi gekocht, omdat hij nu 6 maanden is. Hij had eerst die hele kleine speentjes vanaf 1 dag. Die kon hij goed in, maar die nieuwe lijken veel te groot voor zijn mondje en die spuugt hij steeds uit! Eva had helemaal geen last van die overgang? Jullie kindjes wel? En is het wennen? En hoe zijn de 6+ speentjes van Difrax? Zijn die misschien wat kleiner? Ik heb de 1 dag spenen al weggegooid, omdat die ‘te klein’ waren en Max nu die andere moet hebben…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ben inderdaad om oa die reden overgegaan naar difrax speentjes. Gaat prima hier. En er zijn ook speentjes (maar welk merk weet ik niet meer) van 3 maand +. Zou je ook kunnen proberen…
Nu gebruikt ons meisje (10 maand) de 6+ difrax in bed en in de auto de bibi-speen. tja… ergens went ze er dus wel weer aan. Avent wordt hier stelselmatig geweigerd.

Heej haj, difrax vond alex (11 mnd) nooit fijn, haha, iedere baby z’n ding he! Hij wist niet wat hij er mee aan moest in de mond.
Hij drinkt nu nog uit de 3 maanden speen (van avent).
Ik heb me ook wat af getest met die dingen…

Lauren & Alex (05-05-2010)

Julian vindt Difrax ook 3xniks!
De overgang van 1dag naar 6+speen ging als vanzelf. Die kleine floepte hij op een gegeven moment zo makkelijk uit, dat ik al iets eerder ben overgegaan op de 6+. Hij heeft ze nu nog steeds, want de 12+ wil hij gewoon niet. Die zijn écht een stuk groter en veel harder, dus die moet ie niet. Nu wel goed in de gaten houden dat ze niet kapot zijn door het bijten of zo… Ik hou het nog maar op 6+… kan weinig kwaad denk ik? En af en toe de 12+ maar weer aanbieden.

Lilypie Second Birthday tickers

En als je nu gewoon stopt met de speen?
Dan heb je ook geen gedoe met afleren…
(zie een topic in 1-4 jaar)

M.

Zelfs Noah heef hier nog de speen vanaf 1dag…maaaaaaaaar ook wel een speen vanaf 6 en 12maanden…

En ach… Als je de speen van 6maanden te groot vindt, gebruik je toch wat langer de 1dags speen…

Oh en uuh wat Marcel zegt afleren…“Ik heb in een blad gelezen, dat je de speen het beste kunt afleren als de babys 6 maanden zijn... dan hebben ze niet meer zon zuigbehoefte…”… Ik ga dat zeker proberen als Joël 6maanden is…
Noah is nu 3jaar, en gebruikt nog dat lelijke ding…

Liefs, Melanie

Ik heb gisteren zo’n Difrax gekocht en die is een stuk kleiner. Maar…ook heel akelig lang! Hij kokhalst met dat ding in en graait 'm meteen uit! Ik heb alleen die 1+ weggemieterd…Gelukkig vond ik er gisteren nog eentje achter de box!

Ik hou de speen voor Max er nog lekker in. Dat kind heeft al zoveel te verduren met zijn helm en zijn eczeem en in die speen vindt hij troost. Bij Difrax zeggen ze: afleren gaat het best vanaf 3 jaar, maar ja, dat is een speenfabrikant!

Second Birthday tickers" /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 04 Apr 2011 11:34:58

Ohh ik deed iets niet goed… Maar goed, wat misschien helpt om hem de nieuwe speen te leren “pakken” een drupje van lekker drinken erop ( diksap of wat hij ook lekker vindt). Zo wende Neeltje ook snel!
En ik zou hem zeker niet nu de speen afleren hoor, een ander kind pakt zijn duim en die van jou ( en mij) een speentje. Wat is er mis met je kindje dat stukje veiligheid en troost bieden? Niets ! ( zolang ze er idd maar niet meer mee rondlopen op de kleuterschool) Ik ben nu wel gestopt met de speen “buiten bed” bij Neel, maar die is ook veel ouder dan Max. Tot een jaar lekker laten hoor zou ik zeggen!

groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Hihi Linette, voor Eva is ‘de speen buiten het bed’ al heeeeel moeilijk! Goed dat Neeltje dat al kan en wil!

Hoi,
Ik heb dit weekend voor mijn dochter van acht maanden ook een 6+ maanden speen gekocht. Ze moet er niets van weten. Begon te huilen als ik haar ermee liet slapen. En toen dacht ik: “wie maakt wie nou gek …”. Heb haar dus mooi haar oude speen weer teruggegeven. Difrax verdient zo wel iets minder geld aan me, maar ik geloof niet dat het veel kwaad kan als ze lekker op haar “kleine” speen sabbelt.
Succes!

Luka heeft de 6+ speen van Bibi de eerste 3 dagen ook steeds uitgespuugd, daarna pakte hij hem wel gewoon. We moesten het hem dan wel continu aanbieden zodra hij een speen wilde, het koste dus wel wat moeite. Maar zonder speen kon hij echt nog niet!
Van Difrax moest hij helemaal niets weten, dat was meteen huilen toen hij die kreeg.

En ik zou het hem nu niet afleren, wat je al zegt, hij heeft al zoveel te verduren…
Luka wilde plotseling van de ene op de andere dag helemaal geen speen meer. Dat was 2 dagen voor zijn 1e verjaardag, en ik had nog wel een hele leuke verjaardagsspeen gekocht…
En ach, tot 2 jaar vind ik het zelf nooit zo storend hoor bij kinderen. Soms zie je 4-jarigen nog met een speen, dan denk ik wel van:" Ik zou dat maar eens gaan afleren…" Maar goed, dat is ieder zijn keuze.