Afgelopen donderdag hebben ze op het kinderdagverblijf voor de tweede keer geprobeerd warm eten met stukjes aan Wendy te geven. Geen succes, want binnen een half uur heeft ze alles weer uitgespuugd. We zijn er nu achter dat dit waarschijnlijk niet door het eten kwam. Want vrijdag heeft ze alles eruit gespuugd, incl. roosvice. Alleen de roosvice die haar beetje bij beetje werd gegeven bleef erin. Zul je altijd zien, net voor de pasen. Dus toch maar de huisarts gebeld en ja we treffen het, die is op vakantie. Uiteindelijk een vervanger gesproken en we moeten de koorts in de gaten houden en de plasluiers. Zaterdagmorgen heeft ze enthousiast wat pap gedronken, maar helaas, na 2 uur heeft ze die in haar bedje weer eruit gegooid. Alleen een half potje fruithap is wel blijven zitten en een paar kleine flesjes roosvice ook. Nog maar niet haar de arts, want verder is ze “goed bij”. Vanmorgen weer pap gegeven, dat is erin gebleven. Maar deel twee van de fruithap heeft ze er wel weer uitgegooid. Resultaat, een smal koppie, bleke huid en wat donker rond de ogen. Nu maar duimen dat het morgen echt beter gaat en dat ze het beetje pap van vanavond binnen houdt. Vandaag is trouwens haar broer Bas ook ziek geworden. Hij slaapt en slaapt en slaapt en wil niet eten en nauwelijk drinken en heeft koorts. Gelukkig heeft hij verder nog geen darmproblemen.
Nou, dat heb ik lekker van me afgeschreven. Het geeft mij namelijk altijd een zeer rot gevoel in mijn maag als een van de kinderen ziek is, en dit lucht een beetje op.
Groetjes en nog goede pasen (2e deel dan),
Marijke, mama van Bas (18-12-01) en Wendy (11-06-2004)