Welke ziekte is dit?

Toen ik Amy net in badje deed en haar er later uithaalde schrok ik even.
Ze heeft op haar benen en billen allemaal kleine bultjes die lijken op brandneteluitslag met daaromheen knalrode vlekken. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?
Zoieso morgen even bellen hiervoor maar ik wil het graag vanavond al weten.

Miranda

Kan een kinderziekte zijn, even op google kijken meid

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Ik denk dat het best de vijde ziekte kan zijn ,trekken de bultjes weg en dan weer terug??

De ziekte begint met felrode bultjes op de wangen. De uitslag breidt zich vervolgens uit naar billen, ledematen en romp. Vaak treedt ook koorts op, (hoeft niet kan ook zonder koorts) Kenmerkend is dat de roodheid vaak wegtrekt en een paar uur later weer terugkomt. Na ongeveer zeven tot negen dagen verbleken de vlekjes zonder te vervellen of littekens te vormen. Bij inspanning, na een heet bad of zonlicht kunnen de vlekjes terugkeren.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090322/tQQB.jpg" alt=“Lilypie 4th Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m4.lilypie.com/ZtOrp1.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Tweetyx op 31 Mar 2009 19:46:30

De vijfde ziekte geeft vlekkerige uitslag voornamelijk op hoofd en romp. Geen puntjesuitslag bij de vijfde ziekte. Puntjesuitslag wel bij de zesde ziekte maar die begint met een aantal dagen koorts en futloosheid. Dus geen vijfde ziekte en als ze geen koorts gehad heeft ook geen zesde ziekte.

Het kan ook heel goed warmte-uitslag zijn omdat ze het plotseling had toen ze net uit bad kwam. Heeft ze met benen en billen voortdurend onder water gezeten zeker? Dan is het verklaarbaar dat ze alleen daar uitslag heeft door het warme water en op de rest van haar lijfje niet.

Onze jongste heeft dat ook verschillende keren gehad. Volgende ochtend was het dan helemaal weg. Ik zou het dus nog even afwachten hoe het er morgen uitziet.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 Mar 2009 20:30:54

Maar Sje, ik heb het nooit eerder gezien en ik deed haar precies hetzelfde als altijd in bad ( zelfde temperatuur, zelfde wasschuim ) nu is er niets meer van te zien. Ze was wel huileriger dan anders maar geen koorts. Bedankt voor het meedenken, ik zal morgen laten weten of er meer duidelijkheid is.

Kan gewoon per keer verschillen. Onze jongste had meestal nergens last van en eens in de zoveel tijd stond ze na het bad wel onder die uitslag.

Zeker nu het al weggetrokken is en gezien het feit dat het alleen op benen en billen was (gedeelte wat dus voortdurend onder water is geweest) kan het haast geen kinderziekte zijn, want die vlekken trekken nooit zo snel helemaal weg. Ik denk echt gewoon warmte-uitslag.

Groetekes, Sje

Ik hoop het. He fijn Sje, soms ben ik er een hele poos niet maar net als nu he, dan ben ik weer zo blij met ikkeben Gewoon effe delen wat je dwarszit is zo fijn.

Bedankt, groetjes van Miranda

Lekker toch dat je hier even je hart kunt luchten en dat je enigszins gerustgesteld wordt?!

Groetekes, Sje

jep

super sje je weet toch veel, maar goed daar zijn we voor om elkaar te helpen

Ik ben net een wandelende encyclopedie! Echt!!!

Groetekes, Sje

haha, zal het onthouden haha. Als ik nog eens een vraagje heb, weet je ook dingen over volwassenen

Nou ik weet wel dingen over volwassenen maar of ik alles over ziektes van volwassenen wil weten is een heel ander verhaal!

Waar heb je pukkeltjes dan?

Groetekes, Sje

hahah, stopels onder me oksels , haha (beetje of topic), was maar een vraagje

Inderdaad, je weet veel, bent vaak aanwezig ( hoeven dus nooit lang op antwoord te wachten.) en je bent meestal bereid aandacht te schenken aan de problemen van anderen. Ik vind je super.

En ja, klinkt slijmerig, hihi. Maar elk woord was gemeend.

Groetekes, Sje

Ik sluit me er bij aan je bent een super mens

Stoppels op je bikinilijn, DAT is pas vervelend. Onder me oksels jeukt dat niet zo.

hahah , gaat lekker zo wel gezellig eigenlijk haha ( en dan heb ik nog visite op de bank haha )

haha laat lekker zitten daar, hier is het veel gezelliger