Welke voeding?

Hoihoi!

Joey is a.s donderdag 12 weken. Hij heeft een heel strak ritme; Hij slaapt
’s nachts van 20.30 uur tot 08.30 uur. Hij krijgt vijf flessen van 200 cc Nutrilon Omneo. (In het begin had hij veel moeite met poepen)

Hij word om 08.30 uur wakker en krijgt dan een fles. Dan gaat hij even spelen en om 11.00 uur in bad.
11.30 uur weer een fles en dan lekker naar bed. Dan slaapt hij tot 14.30 uur en krijgt dan weer een fles. Daarna ga ik vaak even met hem weg en speelt hij lekker met mij, of alleen in de box, met de babygym of schommelstoel. Om 17.30 uur weer een fles en dan nog even spelen met papa of in de box of schommel. Om 20.30 uur nog een fles en dan gaat hij naar bed.

Tussendoor doet hij vaak nog hazenslaapjes van 10 á 15 minuutjes.
Volgens het CB kan Joey al 4 uren tussen de flessen hebben, maar dit trekt hij echt niet! Hij heeft vaak na 2,5 uur al weer honger… Dit vind ik alleen te snel voor weer een fles, dus ik rek het vaak met een speentje tot 3 uur na de vorige fles. Nou vraag ik me af of dit door de (lichtverteerbare?) Nutrilon Omneo kan komen… Zal hij het op gewone Nutrilon langer vol kunnen houden, en kan ik dit zomaar weer gaan geven? Of Moet ik het eerst een paar dagen mengen met Omneo?
Ik vind het verder heel goed gaan met dit ritme, Hij is zo tevreden en speelt zo leuk, zowel met papa en mama als alleen. Hij slaapt 's nachts ook heel goed aan een stuk door. Moet ik het nu dan helemaal om gaan gooien omdat het CB vind dat hij 4 uur op de volgende voeding moet wachten…? Ik vind dat ze daar zulke rare tip’s geven… alles volgens het boekje… zij kennen Joey en onze situatie toch helemaal niet…

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Het kan zeker door de Omneo komen. Morgan hebben ze hier even op gehad en die werd helemaal knetter. Kind bleef honger hebben en ze bleef spugen. Ze zit nu op de AR en dat gaat prima. Ik zou niet zomaar wisselen van de ene naar de andere. Misschien kun je het combineren dan wel met of mengen (weet niet of dat kan) en anders afwisselen. Zo zijn wij begonnen met Omneo. Eerst 1 fles en toen twee en zo tot we op 5 zaten. Alleen de AR zijn we meteen mee begonnen. Wel last van de darmen gehad maar ze had zo’n honger dat we dat niet konden afwachten.

Maar overleg anders even met het CB wat hij is te jong voor bijvoeding.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi!

Ten eerste, je moet doen wat voor jou goed voelt. Het CB geeft van die algemene adviezen, terwijl dat gewoon niet altijd opgaat. Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie al zo’n lekker ritme hebben! Omneo is inderdaad licht verteerbaar en daar zou het goed van kunnen komen.

Je zou kunnen proberen om z’n voeding te mixen met Nutrilon standaard. Dat zou ik wel eerst opbouwen, dus eerst één schepje standaard en de rest Omneo, gaat dat een paar dagen goed dan twee schepjes standaard en de rest Omneo etc. Misschien dat hij het met standaard langer kan volhouden.

Maarre, als jullie op deze manier tevreden zijn zal ik de laatste zijn om te zeggen dat er per se vier uur tussen de voedingen moet zitten. Dus doen wat je zelf wilt zou ik zeggen.

Succes en groetjes!

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik idd maar weer over ga op gewone nutrilon. En dan doe ik steeds meer schepjes gewone en steeds minder schepjes omneo in de fles.
Joey is trouwens ook wat vaker gaan spugen met de Omneo. Dat deed hij met de gewone nutrilon nooit. Het is niet vaak en heel weinig, en het poepen gaat wel heel goed nu, dus we hebben het wel gewoon genruikt. Maar nu hij zo vaak hongerig is begin ik een beetje aan die omneo te twijfelen.

En omdat Joey 12 uur slaapt s’nachts, en toch minimaal 5 voedingen moet hebben van het CB, moet ik hem wel om de 3 uur een fles geven, anders zou ik hem wakker moeten maken voor de vijfde fles, want is er in de 12 dag-uren niet genoeg tijd voor 5 flessen. En als ik hem om 23.00 uur wakker maak voor een fles, slaapt hij daarna niet meer door, maar wordt hij weer om 04.00 uur en 08.00 uur wakker…
Dan heb ik het toch liever zoals het nu gaat, hij geeft dit slaapritme ook zelf aan. Dus hierin vol ik mijn eigen gevoel maar, en niet de adviezen van het CB!
or

Groetjes Anouk

Ik hoop dat het goed gaat en hij lekker zijn ritme houd.

Groetjes,

Michèle

Hoi Anouk,

Wij hebben hier ook Omneo gebruikt omdat Julia veel last had van krampjes. Het leek wel minder te worden. Wij mochten het gewoon mengen met gewone Nutrilon. Bij het cb zeiden ze dat je gewoon mag mengen, maar dat het wel beter is om het te houden bij 1 merk. Op het kdv krijgt Julia Nutrilon en dus thuis ook. Het maakt op zich niet zoveel uit om voeding te mengen. Doe het alleen wel met beleid en eerst idd twee schepjes, dan drie en zo verder, want anders kan Joey buikpijn krijgen. Wij dachten dat Julia heel veel ging poepen door de Omneo en zijn ermee gestopt, maar nu poept ze nog steeds veel. Daar lag het niet aan. Nu heeft ze dan weer erg veel honger en mix ik met Nutrilon Forte. Dat lijkt niet echt veel te helpen, dus ik denk dat ik - uiteindelijk - gewoon uitkom op 6 schepjes Standaard. Je moet even kijken wat Joey wil.

Nu je mannetje steeds groter wordt, is het ook wel normaal dat hij sneller trek krijgt. Hij heeft de energie nodig! Julia krijgt met 18 weken nu pas de hoeveelheden die Joey nu al eet, dus dat is denk ik best behoorlijk voor 12 weken. Maar soms hebben kindjes nu eenmaal meer trek. Dan zou je dus Forte kunnen proberen te mengen met Standaard. Bij ons cb doen ze daar niet moeilijk over. Zij zeggen: ‘Het is jouw kindje en dat mag je geven wat je zelf wilt’.

Wel fijn dat Joey in zo’n strak ‘regime’ zit, maar…hoe er rekening mee dat de kans groot is dat hier verandering in zal komen. Niet alle kindjes zijn hetzelfde, maar op een bepaald moment bepaalt je kindje ook wel de regelmaat. Ze willen dan slapen op momenten dat jij in de stad bent, of juist niet en ze willen eten als jij naar het sporten moet of juist niet…Het zijn geen machines natuurlijk en hoe ouder ze worden hoe minder regelmaat heb ik het gevoel. Julia speelt echt niet op commando en ze lacht mama gewoon uit als ze van mij moet slapen, maar als ze daar zelf geen zin in heeft. Misschien vindt Joey dit ritme zelf ook fijn en blijft hij zo, maar…kijk dus niet gek op als hij ZELF opeens alles gaat omgooien he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow, ik weet hoe bang je bent met Julia’s gewicht en ik zeg dit niet om je bang te maken, maar Forte bevat wel meer calorieen. Het is per slot bedoeld om te zorgen dat ze minder honger gevoel hebben. Dus wissel inderdaad af en ga niet op 100% forte.

Groetjes,

Michèle

Hoihoi,

Nou Joey heeft gisteren zijn eerste inentingen gehad op CB… Gelukkig hoefde ik zelf niet… Ik had gisteren mijn eerste werkdag weer na de zwangerschapsverlof. Mijn moeder past op Joey, en is dus met hem mee geweest. Eigenlijk had hij de spuitjes al met 8 weken moeten hebben, maar toen was íe ziek, en daarna hadden we de fesestdagen, vandaar dus pas zo laat.
Hij heeft er flink last van gehad gisteren, huilerig en 38.5 C. Hij heeft wel goed geslapen, en vandaag was hij weer gewoon, vrolijk, makkelijk en heel lief:D Mijn moeder heeft vandaag ook opgepast. Ideaal, ik ben blij dat het zo goed gaat. Ook daar blijft hij in zijn ritme.
Nu lekker weer vijf dagen vrij, even bijkomen, want pfff het is wel weer wennen na 4 maanden verlof! Ik werk als gastouder in een gezin met 4 kids, van 08.00 uur tot 19.00 uur, hartstikke zwaar, maar gelukkig maar twee dagen:D

Ik had mijn moeder ook een bioefje met vragen meegegeven, o.a. over het lange slapen van Joey, en dat hij na 2,5 uur alweer honger heeft.
De vrouw die de vragen beantwoorde zei dat ik inderdaat Nutrilon standaart kan gaan geven, en dan eerst moet mengen. En Dat hij zo lang slaapt is alleen maar goed. Hij geeft het zelf zo aan, dus hoef ik er niks aan te veranderen. Hierdoor zal hij dus ook om de 3 uur een voeding krijgen, en hoef ik hem niet om de 4 uur te voeden zo als het cb (iemand anders dus) aan de telefoon had gezegd.

Ik ga dus niks veranderen, behalve dan dat ik morgen maar weer Nutrilon standaart ga kopen. Hopelijk blijft hij wel gewoon poepen, en komen de krampjes er niet door terug, maar dat is maar even afwachten!

Groetjes Anouk