Welke voeding als eerste vervangen?

Ik worstel een beetje met mijn dochter van 3,5 maand die geen fles wil alleen borstvoeding. Na heel veel pogingen om haar aan een flesje te krijgen, heb ik me er nu bij neergelegd. Waar ik nu wel vragen over heb, is hoe het straks moet gaan. Welke bv-voeding kan ik gaan vervangen voor bijvoorbeeld pap of groenten en wanneer kan ik dat gaan doen?
Ik heb al even zitten zoeken naar schema’s van baby’s van 4 maanden maar dat is eigenlijk allemaal gebaseerd op kids die de fles krijgen.
Iemand met ervaring en tips?

Hier een mama die BV gegeven heeft. Ik koos om de voedingen die het dichtste bij etenstijd lagen te laten vervallen. Zo konden ze met ons mee gaan eten. We zijn begonnen bij het avond eten, maar dit moet je helemaal zelf bedenken. Voor iedereen ligt het anders. Wanneer komt het je het beste uit om bv een bordje pap te geven, wanneer eet jezelf en wil je dan wel of niet tegelijkertijd een kleine hummel voeren enz enz. De een werkt, de ander niet en noem maar op. Elk kindje is anders, maar zo ook elk gezin. Hierdoor denk ik dat er niet 1 vast schema voor staat en je alleen voor jezelf een aantal punten moet nagaan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

tja da’s een waar punt, moet ik ook nog bedenken wat ik daarin het handigste vind. Omdat Lara geen flesje wil, zou ik eigenlijk rond 16 weken over willen om 1 bv te vervangen voor een papvoeding.Met welke leeftijd zijn jullie hiermee begonnen?

Hoi Sassie,

Hier het schema van rens toen hij nog net geen 4 maanden was.
moet er wel bijzeggen dat hij erg vroeg aan eten toe was, en dat dit tegen het advies van het cb was. Ging wel gelijk prima. Probleem met Rens was dat hij zo op zijn handjes kloof dat hij er van ging kokhalzen. Heb hem toen fruit gegeven en het probleem was over. Binnen een week zat hij op dit schema toen.

7.00 200cc bv met rijstebloem(van Bambix)
10.00 fruithapje
12.00 bv
15.00 bv
17.00 groentehapje en bv
19.00 200cc bv met rijstebloem

Rens is zowieso wel een erg hongerige baby hoor. Want dit is wel meer dan ze moeten hebben op deze leeftijd. Raad je dan ook aan om gewoon naar je eigen kind te kijken want geen kind is hetzelfde.
Ik kolfde mijn bv om pap van te maken met rijstebloem. Je kunt natuurlijk ook ervoor kiezen om een pap op basis van opvolgmelk te geven. Je hebt dan alleen wel kans dat je bv terugloopt.
Ik vond het kolven wel veel werk, maar met 6 maanden was dat al niet meer nodig bij mij.
Rens at toen ook 's ochtends brood en kreeg ook al een toetje dus toen gaf ik 3X live bv. persoonlijk vond ik het werk het wel waard want ik geef nu met 10 maanden nog steeds bv( nog 2X) Maar dit is natuurlijk wel persoonlijk.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hoi Ramona,
Dank voor je reactie! Lara is inderdaad ook een vreetzakje (we noemen haar al liefkozend ‘speklapje’) en het op de handjes sabbelen herken ik volledig.
Gaf jij de bv met rijstebloem uit de fles of met een lepeltje?
groetjes,
Sacha