Welke vliegtuigstoel met een baby?

Nog even en we gaan naar Turkije!
Naarmate het weekend dichterbij komt, word ik echt steeeeds zenuwachtiger!! Als ik al dènk aan het vliegen met Julian, krijg ik het spaansbenauwd. Maar meestal als ik me ergens druk om maak, komt het altijd wel goed. We wilden het tòch proberen, nu is het nog spotgoedkoop om te vliegen met hem…volgend jaar betaalt ie net als ons de hoofdprijs!
Ik wil morgenochtend online inchecken, zodat alles gelijk al wat soepeler verloopt en we niet MEGAvroeg op Schiphol hoeven zijn.
Ik las op de site van Transavia dat als je reist met een baby, ze al vaste stoelen voor je hebben gereserveerd. Dit zou dan de meest gunstige plek zijn voor het reizen met een baby.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar zit je dan ongeveer?
Nog andere relax-tips voor me? Ik kan ze gebruiken hoor!

Groetjes en voor wie net als ik op vakantie gaat: veel plezier!

Lilypie Second Birthday tickers

Ja wij zijn vorig jaar met Sylvie toen ze 4 maand was naar Spanje geweest.
Je krijgt inderdaad al een plek toegewezen met een baby, dat is in het midden bij het raam. Zo dicht mogelijk bij de vleugel. Daar heb je het minst last van druk bij opstijgen en dalen en het minst last van turbulentie.
Wij hadden als tip meegekregen om een flesje (in Juian zn geval drinkbeker denk ik) mee te nemen met een bodempje diksap er in. Dan als je de douane voorbij bent water er bij in doen. Dan heb je drinken bij je voor tijdens het opstijgen en dalen. Met drinken moeten ze slikken en dat vermindert de druk op de oren. Ook kan je iets lekkers meenemen voor hem zoals rozijntjes of soepstengel. Sowieso zijn lievelingsknuffel (ofzoiets) meenemen in het vliegtuig. Wel goed opletten dat hij hem niet verliest
Heel veel plezier alvast want het is geweldig hoor

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Morgan was vorig jaar bijna 2 (dus ook nog even goedkoop) en waar wij precies zaten weet ik niet meer, maar ik had haar tul bij me en der knuffels en dingetjes om te ‘lezen’ en te spelen. Ze was overigens helemaal dol op de turbulentie Maar hier ging het prima ze weigerde alleen te slapen beide keren. Heen geen probleem het was op de dag maar terug is ze pas om 2 uur (!) s nachts in slaap gevallen. Ze heeft een week nidig gehad om bij te komen

Groetjes,

Michèle