Welke tuitbeker

Onze dochter drinkt nu sap uit een flesje. Bij het CB zeiden ze dat ik moest stimuleren om haar uit een gewone beker te laten drinken. Nu snap ik het wel, maar ze kan nog niet eens zelf zitten, dus dan ligt ze in haar wipper en zou ze uit een gewone beker moetne drinken. Lijkt me niet zo verstandig/handig. Ik heb onze zoon uit de tuitbeker van Nuby laten drinken (destijds), maar die lekten zo. Welke tuitbeker (met zachte tuit) gebruikten jullie voor jullie kids?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

hoi, niets overhaasten hoor.
Amy drinkt de ene keer uit een tuitbeker van TommeeTippee en de andere keer uit een normale beker. Maar Amy kan zelf zitten en dat is toch echt wel erg handig als je af en toe uit een gewone beker wilt laten drinken. Overigens de ene persoon zegt vanaf 7 maanden en de ander vanaf 9 maanden overgaan op een gewone beker voor de mondmotoriek, dat verschilt gewoon per kindje.
liefs Annelies

ik heb altijd de avent tuit"bekers" (zijn de flesjes waar je een tuit in kan doen) gebruikt. ik vond die erg fijn.
eerst doe je er een zachtev tuit in en later een harde.

groetjes!

Wij hebben de tuitbeker van de Hema. Daar drinkt hij trouwens nu pas sinds twee weken goed uit. Had hem al, ook op aanraden cb, met 7 maanden in huis gehaald. Ook drinkt hij nog uit een fles. Als ik hem een gewone beker voorhoud om te gaan drinken begint hij te lachen en draait zijn koppie weg. Terwijl ik hier van het cb al twee maanden geleden mee moest beginnen. Hij snapt daar nog helemaal niks van. Hij is 10 maanden bijna. Probeer het over een poosje wel weer eens. Ook is hij wel van de makkelijke…prima toch als papa en mama het nog doen . Laat hem wel zelf de fles vasthouden want hij kan het wel…ook met eten heeft hij nog niet eens de neiging om de lepel te pakken uit mijn hand.

Ik heb zoiets komt vanzelf wel allemaal. Elk kind is anders.

Groetjes Danielle

Wij hebben destijds deze beker gebruikt en hij beviel super. Dion dronk met 15 maand zelfstandig uit een beker.
http://www.babyandmore.eu/17-eten-en-drinken/kiddyboo-antiknoeibeker-360graden.html?Itemid=0

Hoi hoi,

Ik heb voor moppie nooit een tuitbeker gehad maar meteen een rietjesbeker en dat ging super. Daarbij ging ze heel makkelijk over op een gewone drinkbeker. Ze gooide hem niet achterover zeg maar maar hield hem wat rechterop.
groetjes,
Wendy

Wij gebruikten de tuitbeker van difrax en die lekte echt alleen maar als je er keihard mee gooide
We waren er altijd super tevreden over!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Wij gebruiken de tuitbeker van Avent.

Groetjes,
Sandra

Wij gebruiken die van avent. Alleen Noa snapt wel hoe ze er uit moet drinken maar ze drinkt dan heel weinig. Doet ze ook uit een fles. dan heeft ze na 30 cc genoeg.
De oefen beker gaat hier prima, die drinkt ze wel helemaal leeg. Ze kan ook nog niet helemaal goed zelf zitten. Met eten zit ze wel in de kinderstoel maar met drinken zet ik haar juist graag in de wipper. Klein beetje achterover en dan kan je ook die handjes een beetje tegenhouden want ze slaat hem zo uit mijn handen.
Melk uit een fles drinkt ze wel afgekolfd maar voor de rest is ze niet zo’n fan van flessen ed. Aan de ene kant een voordeel omdat een gewone beker wel beter is maar aan de andere kant is een tuit ook wel makkelijk voor onderweg ed.
Maar ja als ze op haar broer lijkt dan duurt dat nog totdat ze een jaar is voordat ze dat snapt. Die dronk ook al veel eerder uit een gewone beker voordat hij met tuiten ed uit de weg kon.

Groetjes Ramona

Ik denk dat Jitse overstapt van de speen naar een gewone beker.
Daar oefenen we nu al regelmatig mee, en gaat best goed.

Nou ja, een tuitbeker is natuurlijk wel handig af en toe,
dus zal de tuit-opzet van Avent wel uit de kast komen.

M.

Tjonge jonge, wat raaaaaar dat je dit nu al moet gaan stimuleren zeg! Mag een baby ook nog gewoon baby zijn???
Ons mannetje drinkt pas nèt uit een gewone beker, dit wisselen we af met de rietjesbeker. Hier dronk hij al uit toen hij 8 mnd was!
Ons CB is gelukkig niet zo streverig…
Advies voor een tuitbeker met zachte tuit heb ik niet. Wij gebruiken alleen de harde tuit van Prenatal.

Lilypie Second Birthday tickers