Welke thermometer klopt?!?

Hoi,

Ik heb een vraagje over temperaturen. Ik heb net de temperatuur bij mijn dochtertje gemeten met een oorthermometer en die gaf 37,8c aan en nu wilde ik weten of dat ongeveer gelijk is aan de rectale temperatuur dus ook even op de ouderwetse manier haar temperatuur op gemeten en nu geeft die rectale thermometer een lagere temperatuur aan dan de oorthermometer.Namelijk 37,4c

Dit vind ik wel raar, heb dit al eerder gehad. En heb wel een goede oorthermometer, van Braun.

Ken iemand dit. aan welke thermometer zou het liggen welke is niet goed, en niet te vertrouwen?

Spruit

Hoe oud is je dochtertje? Nog niet zo heel oud toch? Oorthermometer mag pas vanaf 2 jaar i.v.m. beschadiging gehoorgang namelijk.

Rectaal meten geeft altijd de meest betrouwbare meting.

Maar…als de batterijen van een thermometer aan het op raken zijn, geeft-ei geen betrouwbare metingen meer. Dus ik zou even de batterijen checken!

Groetekes, Sje

Hoi, Sje,

Mijn dochtertje is et 2 jaar.

Maar op het kinderdagverblijf gebruiken ze ook altijd een oorthermometer.

En er staat op de gebruiksaanwijzing dat je de gehoorgang niet kan beschadigen , hij niet te ver kan, ?!?!?

Maar welke temp zou kloppen dan.

Ik heb inderdaad nog nooit de batterij vervangen en heb hem al een tijd.

Spruit

Zoals ik al schreef, rectaal is altijd de betrouwbaarste meting maar dan moet wel de thermometer betrouwbaar zijn. Dus ik zou even batterij vervangen.

Groetekes, Sje

rectaal is het meeste betrouwbaar, doe je het meten in het oor/oksel of onder de tong dan moet je altijd een halve graad erbij optellen.
dus komt er dan 37,5 uit is het 38. dit vertelde ze mij toen rico in het ziekenhuis lag. toen de kinderarts hem tempte in zijn oor en ik vroeg of dat wel betrouwbaar was

Hoi,

Nou ik ga morgen wel even nieuw batterijen kopen.
haha en kijken of dat het probleem is. Terwijl ik ook net een nieuwe thermometer heb gekocht en die klopt ook niet , tempt ook lager.

Ik vind het vooral zo raar omdat je heel vaak hoort dat de temperatuur in het oor lager is en je er inderdaad een 0,5c bij op moet tellen.

Ik weet dus eigenlijk niet zo goed welke temperatuur ik aan moet houden

ik meet ook altijd in het oor, mijn zoon is pas 1, maar heb nog nooit gehoord van beschadigingen aan het oor!?
Als ik het rectaal moet doen, dan kan ik het vergeten en dit lukt net omdat het maar 1 sec duurt.
Maar is mij ook al opgevallen dat de temp vaak nogal wisselt.

22-12-2009 colin geboren

Misschien ben ik wel van de oude stempel. Ik heb geen eens een oorthermometer. Als ik de temp wil meten…doe ik eigenlijk nooit dan doe ik dat rectaal. Vind in de betrouwbaarste manier.

Ik gebruik altijd een gewone thermometer ( rectaal) maar ik weet dat ze in het ziekenhuis altijd de oorthermometer gebruiken, ook bij babies. Dus ik denk niet dat het dan kwaad kan… anders zouden ze dat nooit doen.
Overigens wat al gezegd is, als je het niet vertrouwt even een nieuwe batterij erin!
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

nee het is niet schadelijk om een oorthermometer te gebruiken omdat je hem er niet ver in hoeft te doen, zoiezo een oorthermometer bij baby’s moet je niet zelf gebruiken een dokter weet precies hoever hij mag/kan gaan.
een rectale thermometer is gewoon het betrouwbaarst en het slimste om te nemen,
bij het kruidvat heb je er 1 met beweegbare kop en die binnen 10 seconden resultaat geeft.