Welke tandpasta?

Hoi

ik probeer de tandjes van mijn zoon te poetsen, maar dit wil nog voor geen meter. Als hij de haartjes in zijn mond stopt, trekt hij al een heel vies gezicht. Nu zal het poetsen op zich al een strijd worden, maar als hij de tandpasta proeft, moet hij al bijna kokhalzen. Welke tandpasta gebruiken jullie? En hoe kan ik het dan het beste aanpakken (gewoon onder dwang of toch eerst laten wennen)?

Groetjes!

Wij hebben de teletubbie tandpasta.

Misschien kun je zo’n vingertandeborsteltje proberen? Denk dat dat minder weerstand geeft dan een gewone.
Verder kun je hem er even mee laten spelen, zodat hij er aan went.

Eva is al 2, maar nog steeds geen fan van poetsen. Wij hebben het haar geleerd door haar met de borstel te laten spelen. Ze mocht eerst zelf poetsen en dan deden wij het. Ja, soms met lichte dwang en soms echt in de houdgreep. Het moet toch gebeuren! Nu gaat het wel beter, met soms wat weerstand! Wij hadden eerst Teletubbiepasta, maar nu Elmex. Die smaakt niet zoet en lijkt op gewone tandpasta. Mijn tandarts zei dat die het beste is! Al zijn ze allemaal prima en is het een kwestie van kiezen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wij gebruiken Elmex peutertandpasta, ik heb ook gehoord dat dat de beste is. Een klein beetje op de borstel, ter grootte van een erwt. Te veel tandpasta veroorzaakt misschien ook kokhalzen?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb nu twee soorten, namelijk de elmex peutertandpasta (proefverpakking) en die van de Hema. Die is volgens mij wat zoeter (zo te ruiken). Ik heb nog bijna geen tandpasta gebruikt, een heel klein veegje over de tandenborstel, en daar moest hij al van kokhalzen. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn. De vingertandenborstel heb ik ook, maar als hij met zijn mond/tong aan dat “ding” zit, drukt hij het al weg. Dan toch vanavond maar onder lichte dwang proberen, maar ik vraag me af of hij er dan niet een te grote hekel aan krijgt.

Heb je al geprobeerd om het voor de spiegel te doen? Hij bij jou op schoot, zodat hij kan kijken wat er gebeurt. Vinden ze soms machtig interessant en wil wel eens heel goed helpen als afleiding. Als echt niets werkt, dan moet het toch maar door hem in de houdgreep te nemen. Het moet tenslotte toch gebeuren en het wordt uiteindelijk echt wel makkelijker.

Groetjes,
M

De spiegel is inderdaad ook een goed idee, heb ik nog niet geprobeerd. Vanavond direct maar even doen. Bedankt!!!

En, hielp het?

Groetjes,
M

wij hebben prodent peuterpasta en Colin vindt het heerlijk. Ik geef hem de borstel ook als ik zijn luier wil verschonen anders krijst hij alles bij elkaar. Tanden poetsen gaat de ene keer beter dan de andere keer. Maar ach die 5 tandjes hoeven ook geen uur gepoetst te worden. Ik doe het zo snel mogelijk.

Succes

22-12-2009 colin geboren

Hoi

de spiegel op zich was nog geen succes, maar ik heb eerst een beetje tandpasta op mijn vinger gedaan en toen in zijn mond, en hij vond het niet echt vies. Het ligt dus niet aan de tandpasta (daar ben ik dan wel weer achter). De vingertandenborstel is ook nog geen succes, maar het ligt volgens mij vooral aan de haartjes van de gewone tandenborstel. Nu ik weet dat hij niet gaat “kokhalzen” van de tandpasta, wordt het vanavond waarschijnlijk toch onder (lichte) dwang tandenpoetsen.

Bedankt voor de tips!

Groetjes!

En je gebruikt wel een peutertandenborstel? Gewoon rustig aan doorgaan ermee, wat ik zei: het wordt vanzelf makkelijker. Succes!

Groetjes,
M

Wat hier ook hielp was eerst mijn eigen tanden poetsen. Rens wilde zelfs mijn tanden poetsen. Toen vond hij het minder erg als zijn tandjes gepoetst werden. Al is het soms nog wel eens lastig zeker nu in de pp. Als het echt niet lukte deed ik het wel onder dwang. Tandjes poetsen moet nu eenmaal.

groetjes Ramona

Wij gebruiken al vanaf het begin Elmex. Dit schijnt ook de beste te zijn. Al die speciale smaakjes tandpasta etc. schijnt een stuk minder te zijn. Maar goed dat heb ik ook maar van horen zeggen.

Tim zijn 1e tandje kwam door toen hij precies 7 maanden was. Het tanden poetsen ging in het begin heel goed. Maar op een gegeven moment was het een drama. Hij wilde het niet, hield zijn mond stijf dicht, huilen etc. Toen hebben we hem in de houtgreep genomen en zo zijn tanden gepoetst. Niets anders hielp namelijk en tja zijn tandjes moesten toch gepoetst worden. Dit heeft wel een paar maanden geduurd en na die paar maanden was het ineens over. Hij vond het weer prima en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Groetjes,
Sandra