Welke stpeen kan ik het beste gebruiken

Sinds 3 dagen voeg ik nu nutrix aan de laaste fles toe, alleen in plaats van het gemiddelde half uurtje, kan het nu soms wel een uur of anderhalf uur duren, en dat vind ik een beetje te gek.
Nu hebben we een grotere speen gebruikt en je raad het al nu gaat het veeeeell te snel 10 min!

zijn hier ook speciale spenen voor te krijgen?

Groetjes Marianne

Welke speen gebruik je nu? Wij hebben dit probleem ook gehad. Eerst gebruikten we de Bibi dentalspeen, de S was veel te klein, de M veel te groot. Ik heb eigenlijk nooit de juiste speen gevonden en het bleef klooien totdat ze groter werden.

Maar ik vond toch de Avent-spenen nog het dicht bij de oplossing komen. Gek dat je heel weinig info hierover vindt, terwijl je wordt doodgegooid met info over borstvoeding. Hmmm.

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Ik gebruik de 3-standenspeen voor de papfles. De stand die je gebruikt is afhankelijk van de dikte van de pap.

Voor dunne pap volstaat stand 1, bij dikkere pap is stand 2 prima, met evt. doordraaien naar 3 tegen het eind van de fles. En hele dikke pap kun je eigenlijk beter met een lepeltje geven (beter voor de motoriek van de mond i.v.m. leren praten) maar anders zou stand 3 goed moeten zijn.

Deze 3-standenspeen bevalt prima! (Het gaat trouwens om de Avent 3-standenspeen)

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Bedankt voor je reactie ik ga vanmiddag meteen de stad in, want elke avond is het hier weer feest in huis, want dan gaat het te snel dan duurt het te lang of hij valt halverwege al in slaap…

Maar welke spenen ik had? ik heb de verpakking niet meer maar het zijn van die speciale spenen dat ze wat minder gulzig drinken (met het gaatje aan de zijkant M is te klein en L is veel te groot)

Groetjes marianne

Ik gebruikte de Bibi large speen en deedt drie scheppen pap op een fles van 200CC. Mijn beide kinderen konden niet overweg met een 1-2-3 speen dus het is net zolang vogelen totdat je de juiste speen hebt gevonden. Veel succes ermee.

Groetjes Maartje

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"

Nee, hier was een driestandenspeen altijd een drama! De kleinste stand was al te groot.

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Nou … ik ben gistermiddag even de stad ingeweest en heb zo’n 3 standenspeen gekocht.
en natuurlijk gisteravond even uitgeprobeert (nou ja mijn man dan die geeft altijd de laaste fles)
en na wat gepruts ging het stukken beter dan de avonden daarvoor, dus vanavond moet het helemaal goed gaat.
gister deed hij 20 min over de fles dus dat is al weer 10-5 min winst.

Groetjes marianne

he wat goed marianne .ja ik had voor tanja ook zo n 1,2,3 speen nooit geen problemen nou succes

groetjes marielle mama van
10-10-01

mijn zoontje wou ook het beste met een 3 standenspeen drinken de rest ging allemaal veelste snel en met de drie standenspeen kun je het zelf regelen

k jansen

Hoi Marianne,

Tof dat het al beter gaat! Ben benieuwd of het vanavond nog beter gaat.

Deze speen werk voor mij geweldig, doet nou zoals altijd 25-30 min over de fels dan nog even tv met ons kijken, of soms is hij zo moe dat je hem meteen op bed kan leggen, maar het gaat dus goed geeen gejengel en boze gezichtjes meer

Groetjes Marianne

Heerlijk toch, zo’n tevreden kindje?! Voel je jezelf ook veel beter bij!