Welke speen?

Jurian is nu ruim 5 maanden … dus hier een vraag over iets dat we over aantal weken gaan uitproberen…

Kindjes van 6 maanden ‘moeten’ papfles… maar hoe doe je dit met het speentje? zijn hier speciale voor? of moet je een gat in het speentje knippen? of wie heeft er de gouden tip!?

Nooit zelf aan spenen gaan knippen. Heel gevaarlijk!

Er bestaan speciale papspenen, 3-standenspenen heten die ook wel. De zogenaamde 1-2-3-spenen. Die zijn er voor elk merk fles dus gewoon even bij de drogist of de babyspeciaalzaak informeren.

Groetekes, Sje

Ik heb een dr brown fles en die heeft een papspeen. Ik geloof inderdaad dat elke fles soort een speen voor elke leeftijd en voeding heeft. Even bij de drogist vragen ja.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En daarnaast: eigenlijk is het advies om pap met een lepeltje te geven. Dat is beter voor de mondmotoriek en dat is dan weer goed voor de spraakontwikkeling.

Dus je zou met pap kunnen beginnen met de speen om hem aan het verschijnsel pap te laten wennen, maar daarna liefst zo snel mogelijk overschakelen op pap met een lepeltje. Zorg dan dat je de pap dik genoeg maakt. Dunnen pap met een lepeltje geven kost je al gauw veel tijd en het wordt een knoeiboel. Dus pap op fruithapjes-dikte maken en dan gaat die pap er zo binnen een minuut of 10-15 in.

Groetekes, Sje

een speciale papspeen is dat hetzelfde als de 3 standenspeen?

Ja, zie mijn eerste berichtje.
Heb je mijn 2e berichtje ook gezien?

Groetekes, Sje

oh sje dat wist ik helemaal niet… dat is nog niet zo’n gek idee… wie weet gaat hij dan ook sneller de rest eten…

Ja, laat hem maar lekker wennen aan een lepeltje. Hij zal toch ooit van de fles af moeten. Je kunt zelfs nu ook al beginnen met oefenen met uit een gewoon bekertje drinken. Van Difrax heb je speciale bekertjes om mee te oefenen. Zie hier:
http://assortment.difrax.com/nl/cups.jx

Even naar onderen scrollen: oefenbeker heet-ie.

Groetekes, Sje

echt waar… kan ik hem daar nu al uit laten drinken? vanaf welke leeftijd adviseren ze dit dan? oei… lijkt me wel eng… eerder verslikken of niet…?

Gewoon rustig laten drinken en laten merken dat ie kleine slokjes moet nemen. Geloof me dat hebben ze snel genoeg door. Morgan slikte al haar chamodent heel door, na een paar keer goed hoesten heeft ze ook al door dat ze dat moet laten smelten. Als ze nu maar niet begint over klontjes in haar eten

Groetjes,

Michèle

hier meldt de domme moeder zich weer …
chamodent… wat is dat??? laat jij jouw kleine ook al uit beker drinken?

Chamodent zijn homeopatische tabletjes voor de doorkomende tandenpijn en bij oorpijn. Is van VSM…

Enne niet domme moeder, leergierige moeder… Hier is ook alles nieuw nog en ik vraag ook iedereen van alles en nog wat hoor. Ik wist niet wat een supje was.

Groetjes,

Michèle