Welke speen bij rijstemeel?

Hallo,
Ik heb 2 keer rijstemeel bij de melk van Daniel gedaan. De eerste keer ging het drinken erg langzaam en gister ging het niet; de meel blijt denk ik in de speen plakken en daardoor komt er niets uit de fles. Ik heb 1 schepje rijstemeel gedaan bij de fles van 150 ml. Van te vorden heb ik het met koud water vermengd zodat er gen klontjes in komen. Ik gebruik de flessen van Dodie met 123 speen (gele dop). Heeft iemand dezelfde ervaring? Welke speen is het meest geschikt?

Cath, mama van Daniel

Hoi Cath,

De 123-speen zou geschikt moeten zijn, maar ik weet niet op welke stand je hem tot nu toe gebruikt?

Ik gaf mijn jongste dochtertje tot voor kort een fles van 180 ml met 2 lepels Bambix en die dronk ze leeg op stand 2.

Dus als je tot nu toe alleen stand 1 gebruikte, dan zou ik als ik jou was eens proberen om de rijstepapfles op stand 2 te geven. En als de rijstebloem dan nog in de speen achterblijft, dan mogelijk zelfs op stand 3.

Het is een kwestie van uitproberen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Jan 2006 14:02:07

Hai Sje,
Ja, ik heb alle standen geprobeerd…lukt niet…en hij heeft een behoorlijke zuigkracht dus daar zal het ook niet aan liggen…
Zijn er 123-flessen voor verschillende leeftijden of is er maar 1 soort?

Cath, mama van Daniel

Er zijn van de verschillende merken inderdaad papspenen. Misschien dat dat meer effect heeft.

En anders evt. op andere fles over? Zoals ik al zei, mijn dochtertjes hebben het allebei prima gered, zeker met zulke dunne pap, op de 123-speen. Ik gebruik alles van Avent.

Groetekes, Sje

Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga gewoon een andere fles of een papspeen proberen. Hoop alleen dat ik ze hier in Engeland kan krijgen, er is niet zoveel keuze…heb de 123 flessen uit NL meegenomen. Ik zal op zoek gaan en laat ze anders wel door iemand opsturen!

Cath, mama van Daniel

Avent is als het goed is sowieso in Engeland te krijgen, want volgens mij is dat een Engels merk.

Zie hier: http://www.avent.com/uk/en/where_to_buy.php

Succes ermee en hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

ik gebruik voor cas ook de adventspeen… ik dacht dat advent zelfs uit de uk komt?? of sla ik de plank nou mis??

http://www.familievergouwen.nl

Hoi Linda,

Zie ook mijn bericht! Ik wist ook niet beter dan dat Avent een Engels merk is.
En als meerdere mensen het denken, grote kans dat het dan klopt.

Heb al link met verkoopadressen in Engeland in mijn vorige berichtje gezet voor Cath.

Groetekes, Sje

Bedankt!
Ja, Avent is hier wel verkrijgbaar, maar heb ze nog niet met 123-speen gezien. Ik ga op zoek en kijk zo even op de site!

Cath, mama van Daniel

Hoi Cath,

Als het goed is kun je gewoon losse flessen en losse spenen kopen. Dan kun je zelf de meest geschikte fles samenstellen!

Succes ermee!

Groetekes, Sje

Dag allemaal,
Een vriendin uit Nederland was hier en had 123-spenen van Dodie meegenomen voor babies vanaf 4 maanden en het werkte! De speen tot 4 maanden (die ik had) was dus iets te klein voor het doorlaten van melk met rijstemeel.
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Cath, mama van Daniel

nou super, fijn dat het nu werkt!
lekker gevoel weer als alles weer goed gaat!1
groetjes Janneke