Welke speen bambix en buikjespap

Ik wil graag papjes gaan geven maar omdat Sanne altijd erg ongeduldig is wil ik haar de papjes in een flesje geven. Maar nu zie ik dat de bambix pap wel 7 eetlepels doorheen gaat dit krijgt ze nooit door de speen heen volgens mij. Ik gebruik nu een 3 standen speen. Kan ik ook 2 eetlepels erdoor doen? En buikjespap moet 3 eetlepels doorheen, kan dat wel door de 3 standen speen? Of moet ik echt een papspeen gebruiken. Ik zie mezelf Sanne nog niet van een bord voeden. De fruit en groentehapjes lukken wel. Maar in de ochtend is ze zo ongeduldig. Weet iemand raad? Ik gebruik nu rijstebloempap dat lukt wel goed door de 3 standenspeen met 2,5 lepels. Maar omdat Sanne last van haar ontlating heeft stap ik maar over op de granen stimuleert de darmen beter volgens mij.

Die 7 eetlepels zijn niet verplicht. Je kunt die pap zo dik en zo dun maken als je zelf wilt. Dus gewoon uitproberen met hoeveel eetlepels je een zodanige pap hebt dat het voor je kindje fijn is en dat het nog goed door de speen te krijgen is.

Veel beter zou zijn om de pap met een lepeltje te geven. Beter voor de mondmotoriek, voor het gebit en voor de spraak-ontwikkeling. Dus gouden tip: pap niet in de fles geven! Kind van een half jaar moet makkelijk pap van een lepeltje kunnen eten.

Als je de pap fruithap-dik maakt (dan kloppen die 7 eetlepels wel) heeft je kindje het als het goed is binnen 10 minuten op zonder knoeien. Dus geen dunne pap met een lepeltje geven want dat wordt een knoeiboel.

Groetekes, Sje

ik geef ook bambix EN buikjespap toevallig! sinds een dag of 4 nu

eehm
bambix doe ik s’avonds in de fles, 2 volle eetlepels (met kopjes erop dus)
en buikjes pap 2 volle eetlepels met kopjes en nog een klein half schepje .
rico eet dan niet zn hele bordje leeg maar dat boeit ook niet, die fles moest er zoiezo af…
ohja en buikjespap geef ik dus in een bord om 11:00 uur
en dan doe ik 150 water+5 scheppen voeding + die schepjes die ik net noemde

MAAR Rico is ook ongeduldig maar zou niet afwijken van het bordje zoiezo 1x per dag wel doen want anders willen ze nooit meer anders dan een fles.
je hebt lepels van difrax volgens mij zijn dat die gele, dan heb je dat handvat van die lepel en die lepel zelf staat in een bochtje omhoog dus dan blijft de pap opzich goed zitten.
ik blijf gewoon doorzetten met het papje van het bordje want ik ken m een beetje,
eenmaal afwijkend doen van wat ie gewend is en hij wil niks anders meer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik gebruik voor de bambix een bibifles stand 3. 180+6 en 5 schepjes bambix. Gaat heel goed. Als ik 7 of 6 schepjes deed kreeg hij er niks uit

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

quote:

Als je de pap fruithap-dik maakt (dan kloppen die 7 eetlepels wel) heeft je kindje het als het goed is binnen 10 minuten op zonder knoeien. Dus geen dunne pap met een lepeltje geven want dat wordt een knoeiboel.

Groetekes, Sje

haha dat klopt. Dani krijgt nu af en toe ook pap en dan maak ik het meestal redelijk dun, omdat hij dat lekkerder vindt, maar dat wordt echt een knoeiboel. Ga het toch maar iets dikker maken. Hier is Pyamapapje peer/appel een groot succes. Al is het denk ik beter om met gewonen bambix te beginnen, zodat ze niet aan die zoetige smaak wennen. Maar het is wel smullen

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier de bambix in een difraxfles met speen l

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker