Welke soorten fruit?

Hoi

ik maak vers fruit voor onze dochter, maar ben op het moment een beetje inspriatieloos. Ik kom niet verder dan appel, peer en banaan en de combinaties ertussen uiteraard. Welk soort fruit kan ik haar nog meer geven? Laatst had ik nog een keer perziken gekocht, maar die waren niet te eten. Het lijkt wel of de keuze in de winter steeds minder is, of let ik in de winkel niet goed op?

Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik geef Tim en Daan ook altijd vers. Helaas is de keuze in de winter een stuk beperkter dan in de zomer. Want dan heb je lekker de nectarines, perzikken en aardbeien. Je hebt nog wel aardbeien, maar ja daar betaal je wel wat meer voor. Maar voor de variatie zou je die af en toe kunnen kopen. Kiwi heb ik Daan ook vanaf 6 maanden kunnen geven. Nu de zomer is afgelopen geef ik idd ook alleen, appel, banaan, peer of kiwi. Of idd een mengelmoesje hiervan. Oh ik vergeet de mango, die zijn ook nog te koop.

Groetjes,
Sandra

Ik koop aardbeien op de markt, daar zijn ze niet duur tot nu toe. Verder heb ik ook altidj manderijntjes gebruikt in de hapjes, duurt wat langer in de blender vanwege de velletjes, maar is altijd in de smaak gevallen hier. Net als druiven trouwens, pitloze dan. Ook kiwi en mango waren hier een succes in de hapjes. Deze dingen geef ik ze nu in stukjes uiteraard, en ik heb echt twee fruitmonstertjes

Groetjes Anouk

Je kan idd ook nog kiwi gebruiken. Of AH heeft ingevroren fruit (aardbeien, mango etc.). Ik gebruikte regelmatig de mango, heerlijk.

Banaan, kiwi, peer, mandarijn, appel, sinaasappel (of evt. alleen sap erdoorheen), aardbeien, mango, nectarine, perzikken, druiven, komkommer, abrikoos, ananas, avocado, meloen, pompoen.

Het meeste is best lekker met elkaar te mixen.
Je kunt ook nog liga of roosvice toevoegen om af te wisselen.

Op keukekikker.nl kun je lekkere recepten vinden.

In de winterperiode gaf ik kids dieprvriesfruit, te koop bij de supermarkt. Bessen, bramen, aardbeien. Ze genoten er van. Het was ook altijd standaard appels, peer en bananen. En wat ik nu ook doe zijn sinaasappels uitpersen en dat op laten drinken. Mijn kinderen zijn niet zo dol op sinaasappels, maar uitgeperst vinden ze het heerlijk. Voor de rest zoveel mogelijk vers

Ja de keuze is we wat minder nu. Kiwi is inderdaad ook een goede keuze en supergezond. Maar daar moet je dan wel goed de pitjes van verwijderen. Veel babytjes zijn hier zwaar allergisch voor. Rens heeft daar een hele zware reactie op gehad toen hij baby was omdat ik hier niet van op de hoogte was. onder het jaar moet je dus de pitjes goed verwijderen.
Met aardbeien is het precies hetzelfde maar omdat je daarvan de pitjes niet zo goed kunt verwijderen kun je die beter onder het jaar niet geven.
De keus is wel minder maar fruit van het seizoen is vaak wel smaakvoller en gezonder.

Groetjes Ramona

@moon Zowel Tim als Daan hebben vanaf 6 maanden aardbei en kiwi gehad. Heb nooit pitjes verwijderd en nooit problemen mee gehad. Ze mogen het. Officieel vanaf die leeftijd al hebben, dus ik zou het gewoon proberen en niet bijvoorbaat pas met 1 jaar.

Groetjes,
Sandra

Rens was ook 6 maanden toen hij voor het eerst kiwi kreeg en is hier echt behoorlijk ziek van geweest. Hij zat onder de uitslag en had behoorlijk veel last van z’n maag en van z’n darmen. Was echt heel zielig. Hij heeft echt gekrijsd van de buikpijn.
Zeker bij een kind wat een grotere kans heeft op allergieen(als je bv zelf een allergie hebt) is het wel raadzaam om hier voorzichtig mee te zijn want zo kun je wel andere allergieen uitlokken. Als baby’s eenmaal een jaar geweest zijn hebben ze veel minder kans om allergieen te ontwikkelen en daarom kun je sterk allergene voedingsmiddelen daarom beter pas na een jaar geven.
Kiwi’s zonder pitjes gaat wel prima en het is niet zoveel moeite om die dingen eruit te halen, bij aardbeien is dit wat lastiger maar persoonlijk vind ik aardbeien in de winter toch vaak te duur en niet zo lekker.

Groetjes Ramona

Ingvroren fruit heb ik inderdaad nog niet aan gedacht. Ga ik ook even naar kijken in de supermarkt. Bedankt voor de tips!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers